Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste digicam :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn allereerste digicam :)

    Volgende week is het zover, dan koop ik mijn eerste digitale camera.
    Ik heb al een compact flash kaartje gekocht van 1GB.
    Kon het niet laten liggen voor zo'n superprijs, slechts 200 euro betaald.
    Mijn oog is gevallen op Canon Powershot S50.
    Mijn vraag is nu, zou het noodzakelijk zijn een tweede batterij bij te kopen? En een snellader ook?

    Thx

  • #2
    Als je een geheugenkaart hebt van 1 gig en wil die volschieten dan denk ik dat je best een paar reserve bats kan gebruiken met een lader ja.
    Succes met je nieuwe cam
    Groetjes
    @mimi
    "There is no path
    You create it
    Once you set out to walk it"

    Canon 350D + canon 28-135 IS USM

    Comment


    • #3
      Originally posted by Koeliekoelie
      ...
      Mijn vraag is nu, zou het noodzakelijk zijn een tweede batterij bij te kopen? En een snellader ook?
      ...
      Ik heb een G3 met dezelfde batterij, en die valt heel goed mee. Bij aanschaf van mijn canon heb ik een reserve batterij gekocht. Ik heb ze echter nog nooit nodig gehad. Die lithium-ion batterijen blijven HEEL lang geladen, en zijn op een uurtje herladen. Een separate lader kan mij ook niet bekoren: camera aansluiten zonder de batterij te moeten uitnemen en na een uurke voort werken. Trouwens als je later toch een 2e batterij wil, kan je ze nog kopen en zal ze dan goedkoper geworden zijn….

      Comment


      • #4

        [/quote]Ik heb een G3 met dezelfde batterij, en die valt heel goed mee. Bij aanschaf van mijn canon heb ik een reserve batterij gekocht. Ik heb ze echter nog nooit nodig gehad. Die lithium-ion batterijen blijven HEEL lang geladen, en zijn op een uurtje herladen. Een separate lader kan mij ook niet bekoren: camera aansluiten zonder de batterij te moeten uitnemen en na een uurke voort werken. Trouwens als je later toch een 2e batterij wil, kan je ze nog kopen en zal ze dan goedkoper geworden zijn….

        [/quote]

        Ok, thx voor je reply.
        Ik had zo wat opgevangen dat met de originele lader erg lang duurt vooraleer t volledig is opgeladen.

        Comment


        • #5
          die batterij gaat heel lang mee vind ik!!
          bv. op de SD in gent heb ik honderden foto's getrokken, de dag erna was m'n zus ermee weg om foto's te nemen, de dag erna is m'n pa er meer gaan foto's nemen.. de batterij is ondertussen niet opgeladen geweest (omdat het niet nodig was), daarna heb ik nog alle foto's bekenen op het toestel zelf en de batterij was nog niet leeg.

          Het opladen zelf gaat heel snel vind ik, op een uurtje ofzo is die voor 90% opgeladen, de laatste 10% duurt langer (waarom?!), 90% opgeladen is genoeg om zelfs een SD door te geraken

          voor ik m'n G3 had was ik ook van plan een extra batterij te kopen, maar ik heb het gewoon niet nodig.
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #6
            Komt nog bij dat deze batterij altijd mag herladen worden. Ze moet niet eerst volledig leeg zijn zoals sommige andere batterijen.

            Comment

            Working...
            X