Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microdrive <-> compact flash card

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microdrive <-> compact flash card

    Wat is nu juist 't verschil?
    In welke gevallen is een microdrive aangewezen, in welken de compact flash card.

    Ik heb gehoord dat de microdrive 6x trager is dan de flash card
    maar heeft dat dan ook z'n invloed bij 't opslaan van de foto?
    Allé, ik bedoel is dit merkbaar het verschil?

    mvg
    Makhid

  • #2
    Originally posted by wibilinga
    Wat is nu juist 't verschil?
    In welke gevallen is een microdrive aangewezen, in welken de compact flash card.

    Ik heb gehoord dat de microdrive 6x trager is dan de flash card
    maar heeft dat dan ook z'n invloed bij 't opslaan van de foto?
    Allé, ik bedoel is dit merkbaar het verschil?
    Deze vraag wordt hier zowat elke maand gesteld.
    Elk forum heeft een zoek-functie. Klik eens op Search bovenaan en geef je zoektermen in. Je vindt direct je antwoorden.

    Henk

    Comment


    • #3
      Het grootste en misschien wel het belangrijkste verschil is dat een microdrive gebaseerd is op een harde schijf met draaiende onderdelen bijgevolg bijzonder kwetsbaar voor schokken. Ik kan het weten heb 2 weken geleden nog een microdrive 1Gb naar de vaantjes gehad, gevallen...
      Nee voor mij geen microdrives meer heb vandaag bij pin een ultra 30x performance 1Gb compact flash besteld, daar mag je mee gooien bij manier van spreken. Aangezien er geen bewegende delen in zitten zijn ze bijgevolg ook veel meer shockproof en veel zuiniger qua energie verbruik dan microdrives!
      Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tribal69 **snipped edition**
        Het grootste en misschien wel het belangrijkste verschil is dat een microdrive gebaseerd is op een harde schijf met draaiende onderdelen bijgevolg bijzonder kwetsbaar voor schokken. Ik kan het weten heb 2 weken geleden nog een microdrive 1Gb naar de vaantjes gehad, gevallen...
        Dat ding is niet gemaakt om te laten vallen.

        Koop jij ook geen lens meer van Canon omdat die stuk is als je die laat vallen? Of koop je geen Nikon meer ondat het toestel defect is nadat je het liet vallen?

        Microdrives kunnen best wat hebben. Ze zullen in de camera niet snel stukgaan. In de diverse (internationale) forums kan je dit ook vaststellen.

        Lange tijd hebben de 1Gig kaartjes meer dan het dubbele gekost als een microdrive, we spreken hier over een verschil van maar liefst 200 Euro. Die tijd is gelukkig voorbij.
        Verschillen in schrijf/leestijden zijn in de praktijk niet merkbaar. Lees er de tabellen en conclusies op dpreview eens op na.

        Ondertussen staat de techniek niet stil. Zou ik op dit moment een kaartje nodig hebben, kocht ik misschien ook wel een 1 Gig kaart ipv een microdrive, ondanks mijn tevredenheid over mijn microdrive.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          alvast bedankt voor de reacties
          moa wa is dan 't voordeel van een micro drive?

          Comment


          • #6
            Hoi wibilinga,

            Echt voordelen heeft de microdrive niet. Het enige verschil is dat de microdrive goedkoper is dan de geheugenkaartjes. Zoals Hombre reeds aantoonde was het verschil in prijs vroeger veel groter dan nu. Ik heb mijn microdrive een jaar geleden aan 300€ gekocht en de geheugenkaartjes kosten toen in dezelfde winkel 750€. Geen moeilijke keuze dus.

            Nu is het prijsverschil eigenlijk niet meer de moeite om een microdive te kopen (persoonlijke mening)en zou ik voor het geheugenkaartje.

            Ook waren (zijn?) de lees/schrijf snelheden van de microdrive te vergelijken met de meeste kaartjes.



            Originally posted by wibilinga
            alvast bedankt voor de reacties
            moa wa is dan 't voordeel van een micro drive?

            Groeten,
            Bert

            Comment


            • #7
              Het prijsverschil is er toch wel degelijk.
              Voor een 1 gig microdrive heb ik vorige week 160 € betaald.
              Als ik een snelle en goede kaart voor mijn camera wou moest ik toch een aardig duitje bijtellen.
              Als ik voor dezelfde prijs moest mikken zou ik een 512 mb kaartje van Sandisk hebben.
              De snelheid van de MD in mijn camera is gelijk aan de CF kaartjes die ik al had.

              Ik heb al kunnen vaststellen dat het "bewegende delen"-complex fel verspreid is. Een kaartje, of het nu een CF of een MD is, dient NIET om te laten vallen.
              En op CF kaartjes gaan ook regelmatig foto's verloren.
              Dus ik denk niet dat je alles wat je hoort zo snel voor waarheid moet nemen.

              Het enige wat eigenlijk iets negatief zou zijn voor mij, is dat het stroomverbruik wat hoger ligt. Maar dat moet ik nog ondervinden. Tot nu toe geen rare dingen meegemaakt zoals een lege batterij na 20 min ofzo.

              Originally posted by wibilinga
              Wat is nu juist 't verschil?
              In welke gevallen is een microdrive aangewezen, in welken de compact flash card.

              Ik heb gehoord dat de microdrive 6x trager is dan de flash card
              maar heeft dat dan ook z'n invloed bij 't opslaan van de foto?
              Allé, ik bedoel is dit merkbaar het verschil?

              mvg
              Makhid
              Greetz,

              Comment


              • #8
                Hallo,

                Voor mij zeker geen microdrive meer ...
                Van 30 cm gevallen en naar de filistijnen.
                Is daar niet voor gemaakt, maar ja, het kan gebeuren.
                Dus, niet meer voor mij.
                Heb al vaker een CF laten vallen - steeds zonder erg.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Zippie: 160 euro voor een gig microdrive... WAAR???

                  Comment


                  • #10
                    heb zelf een microdrive, heb die idd gekocht omdat ze in euro's/MB nog altijd het goedkoopste is (toen ik ze kocht zeker), ze toen ook sneller was en ik nogal voorzichtig ben met mijn apparatuur.

                    Dat ding zit dus in mijn camera en komt daar niet uit, dus als het valt..

                    En het stroomverbruik merk ik in de praktijk geen verschil.

                    Tegenwoordig vind je hoge opslag -CF's tegen een aanvaardbare prijs, maar zoals je leest: je kan veel geld verdienen door een beetje op te passen.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ACEMAN
                      Zippie: 160 euro voor een gig microdrive... WAAR???
                      Topvision in Luxemburg.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        weet er iemand of die 1 Gb CF 30x bij PIN goed genoeg is om constant te filmen met de fuji S602z ?
                        Fuji S602z

                        Comment


                        • #13
                          never mind, heb deze aardige lijst gevonden met alle gegevens :

                          http://www.propassion.nl/finepix/php/database.php
                          Fuji S602z

                          Comment

                          Working...
                          X