Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

    vandaag ben ik het metalen plaatje van mijn programmaschijf van de Canon 6D kwijt geraakt. Iemand een idee hoe ik dat goedkoop kan oplossen?

  • #2
    Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

    Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
    vandaag ben ik het metalen plaatje van mijn programmaschijf van de Canon 6D kwijt geraakt. Iemand een idee hoe ik dat goedkoop kan oplossen?
    Is het zo iets ?

    https://www.amazon.de/s?k=Dial+Mode+...ref=nb_sb_noss

    Comment


    • #3
      Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      inderdaad, zou ik dat zelf kunnen herstellen zonder dat het weer loskomt? naar het schijnt is dat een gekend probleem bij Canon.

      Comment


      • #4
        Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

        Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
        inderdaad, zou ik dat zelf kunnen herstellen zonder dat het weer loskomt? naar het schijnt is dat een gekend probleem bij Canon.
        Een druppeltje - niet te lopende - secondenlijm, of gewone contactlijm ?
        Het is maar een fototoestel hoor .

        Comment


        • #5
          Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

          zou ik dat zelf kunnen herstellen zonder dat het weer loskomt?
          Ja / Nee

          naar het schijnt is dat een gekend probleem bij Canon.
          ik denk dat je het euvel eerder aan de gebruikerskant moet zoeken dan het toe te kennen aan.....

          Comment


          • #6
            Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Een druppeltje - niet te lopende - secondenlijm, of gewone contactlijm ?
            Het is maar een fototoestel hoor .
            Dubbelzijdige tape gebruiken, beetje geknutsel om het juist uit te knippen/snijden maar werkt even goed als knoeien met secondelijm (die vaak niet goed hecht op alu-materiaal dat niet geschuurd/opgeruwd is... zeker NIET doen op je camera... !).
            Heb ooit een restant rolletje dubbelzijdige tape van iemand gekregen en dat was van 3M maar de specs weet ik helaas niet meer.
            Effe kijken op internet of de doe het zelf zaak, die dingen vernieuwen ook jaarlijks (al blijven ze feitelijk hetzelfde...).
            Je moet alleen de dunste nemen natuurlijk

            Comment


            • #7
              Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

              Secondenlijm zou ik niet adviseren. De dampen die er van vrij komen slaan neer en dat ziet er niet uit.
              Goede dubbelzijdige tape moet het prima doen.
              Alternatief kan je wel de ouderwetse bizon lijm gebruiken (de boterkleur lijm)

              Comment


              • #8
                Re: metalen plaatje van programmaknop van Canon 6D

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Secondenlijm zou ik niet adviseren. De dampen die er van vrij komen slaan neer en dat ziet er niet uit.
                Goede dubbelzijdige tape moet het prima doen.
                Alternatief kan je wel de ouderwetse bizon lijm gebruiken (de boterkleur lijm)
                Neem maar gerust de dubbelzijdige tape.
                Lijmt sterk genoeg op ontvette ondergrond.
                Zeker NOOIT Cyanoacrylaat of secondelijm gebruiken, slaat niet alleen uit (een onuitwisbare nevel) maar is bovendien ook erg broze lijm.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X