Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MediaMarkt en service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MediaMarkt en service

    Ok,

    Ik koop op 6/03/2006 een D70s kit (met 18-70 lens) voor 1199€ in de mediamarkt. Alles gaat goed tot wanneer op het einde van juli een mechanische fout bij het in- & uitzoomen wordt vastgelegd door mijzelf. Op 2/08/2006 ga ik terug naar de mediamarkt in mijn buurt en de lens wordt binnengegeven aan de service balie. Wanneer ik na 3 weken nog geen nieuws hoor ga ik zelf even gaan luisteren bij mediamarkt wanneer deze lens terug komt. Zij konden mij geen deftig antwoord geven, maar ik ben maar weer voortgegaan met de veronderstelling dat mijn lens de volgende week klaar zal liggen voor mij. Niets is minder waar. Ik ga elke week terug om te vragen wat er is misgelopen. Het enigste dat zij mij kunnen zegge is dat Procirep niet antwoord op de vragen van mediamarkt. Ik heb dan ook alles gelezen wat zij hebben doorgestuurd naar die firma. Nu ben ik gisteren voor de laatste keer gaan luisteren. Zij hebben mij voorgesteld dat ik mijn toestel (D70s met kabel & accesoires) binnengeef en ik kreeg direct een nieuw toestel. Zodus ik naar huis en om mijn toestel en doos. Alles heb ik weer mooi in de doos geplaatst. Ik ga aan de service balie staan en die mens zegt van kijk gij moogd een ander toestel gaan kopen voor die 1199€ (waardebon systeem) omdat de D70s niet meer bestaat kunnen wij U geen D70s meer aanbieden. Dus ik ga kijken naar de D80 met kitlens. Natuurlijk staat de D80 1399€ en zou ik dus 200€ moeten opleggen. Daar ben ik dus niet met akkoord! Ik moet 9 weken wachten en zou daarna voor een nieuw toestel moeten opleggen? Mijn vraag aan jullie is : Is dit wettelijk wel juist? Is dit logisch dat ik zou moeten opleggen voor een toestel dat eigenlijk een vervanger is van mijn D70s.
    Ik hoop dat jullie mij echt kunnen helpen want ik ben ten einde raad.
    SHARPimages.be

  • #2
    Re: MediaMarkt en service

    Volgens mij moeten ze gwoon geld teruggeven als ze niet aan een reparatie in garantie kunnen voldoen, dus een degelijk toestel leveren(koop wordt ontbonden). Aan de andere kant als je geld terug krijgt moet je wel nog een D70s zien te vinden en een d80, daar zou ik toch over denken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: MediaMarkt en service

      Ik zou niet aarzelen en met plezier €200 opleggen...
      Je kan nooit je D70 tweedehands verkocht krijgen voor €1199 en met een opleg van 200€ heb je een spiksplinternieuwe D80...

      Comment


      • #4
        Re: MediaMarkt en service

        Ik heb hetzelfde voor gehad met mijn Garmin StreetPilot 2720. Na een maand nog niet uit herstelling (toestel was 6 maand jong). Waardebon gekregen ter waarde van de aankoopprijs ... gezien ik niet echt tevreden was over deze GPS heb ik dan maar iets anders gekocht.

        Eigenlijk mogen we blij zijn dat ze (zelfs na 6 maanden) nog de nieuwwaarde teruggeven, anders kan (kon) je messchien nog enkele weken op je toestel in herstelling wachten en dat zou veel minder leuk zijn (zit je met een hersteld toestel wat reeds in waarde is geminderd)

        Comment


        • #5
          Re: MediaMarkt en service

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Ik zou niet aarzelen en met plezier €200 opleggen...
          Je kan nooit je D70 tweedehands verkocht krijgen voor €1199 en met een opleg van 200€ heb je een spiksplinternieuwe D80...
          Dit is juist. Daar denk ik over het algemeen ook over. Maar toch twijfel ik of het echt wel mag volgens de wet.

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Volgens mij moeten ze gwoon geld teruggeven als ze niet aan een reparatie in garantie kunnen voldoen, dus een degelijk toestel leveren(koop wordt ontbonden). Aan de andere kant als je geld terug krijgt moet je wel nog een D70s zien te vinden en een d80, daar zou ik toch over denken.
          Geld teruggeven heb ik gevraagd. Dit gaat blijkbaar ENKEL tussen een periode van 0-14 dagen na de aankoop, anders krijg je een waardebon wat eigenlijk wettelijk niet is toegestaan (heb ik mij laten vertellen door m'n advocaat).


          Blijkbaar zal er niet veel op zitte dan 200€ op te leggen, des te meer heb ik dan maar eens een D80 voor een "klein" prijsje
          SHARPimages.be

          Comment


          • #6
            Re: MediaMarkt en service

            Probleem bij het zoomen.... Klinkt mij als: zit in de lens. Waarom ruilen ze niet gewoon die lens om voor een nieuw exemplaar? Dat ze niet zo sterk zijn in service wist ik, maar zoiets is toch vrij simpel voor elkaar te krijgen lijkt mij.

            Comment


            • #7
              Re: MediaMarkt en service

              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
              Probleem bij het zoomen.... Klinkt mij als: zit in de lens. Waarom ruilen ze niet gewoon die lens om voor een nieuw exemplaar? Dat ze niet zo sterk zijn in service wist ik, maar zoiets is toch vrij simpel voor elkaar te krijgen lijkt mij.
              heb ik ook al 3 keer daar gaan vragen. Blijkbaar gaat dat niet.
              SHARPimages.be

              Comment


              • #8
                Re: MediaMarkt en service

                Tja, mediamarkt......., "dozenschuivermarkt" zou een betere naam zijn denk ik.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: MediaMarkt en service

                  ik zou die 200 euro ook direct opleggen , maar probeer wel van uwen tram maken -> D80 is de logische opvolger dus evenwaardig enz . laat de naam test-aankoop ook een paar keer vallen
                  met een beetje chance geven ze em gewoon mee
                  www.Klikkerdeklik.be
                  Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: MediaMarkt en service

                    Ik blijf het toch enorm vreemd vinden dat de D70s volgens sommige winkels niet meer bestaat. Het kan toch niet zijn dat sommige winkels wel de D70s van NIKON binnen krijgen en anderen niet?

                    Ik ben van plan er binnenkort één te kopen en hoop dan inderdaad wel nog dat ie bestaat ...

                    Ben wel benieuwd waar je lens zich dan bevindt, kan niemand dat dan achterhalen? Toch niet mogelijk?

                    Ik begrijp wel iets niet aan je verhaal:
                    - Je lens is binnen voor reparatie.
                    - Je toestel is perfect in orde.
                    - Je krijgt geen andere D70s kit aangezien die niet meer verkrijgbaar is (zogezegd)
                    --> Waarom moet dat toestel vervangen worden? Het gaat toch om de lens en die is toch zeker nog verkrijgbaar?
                    http://kasper.photography & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: MediaMarkt en service

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                      --> Waarom moet dat toestel vervangen worden? Het gaat toch om de lens en die is toch zeker nog verkrijgbaar?
                      Ben je wel zeker dat de verkoopsmensen van MM wel het verschil kennen tussen een "camera" en een "lens" ?
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: MediaMarkt en service

                        Oja en nog iets:

                        €200 opleggen ... Dat betekent dat je nu een nieuw toestel krijgt waarvan maar anderhalve jaar garantie meer op geldt aangezien er reeds een half jaar verstreken is (vermoed ik toch). Dus je zult uiteindelijk betaald hebben voor een D80 terwijl je een half jaar met een D70s hebt moeten werken, klopt toch iets niet aan vind ik.

                        Is het trouwens de kit met de nieuwe 18-135mm of met dezelfde 18-70mm die je voor die extra €200 gaat krijgen?
                        http://kasper.photography & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: MediaMarkt en service

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ben je wel zeker dat de verkoopsmensen van MM wel het verschil kennen tussen een "camera" en een "lens" ?
                          Daar begin ik dus ook aan te twijfelen. Blijkt dat ze die kit als 1 product aanschouwen.
                          http://kasper.photography & Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: MediaMarkt en service

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ben je wel zeker dat de verkoopsmensen van MM wel het verschil kennen tussen een "camera" en een "lens" ?
                            Het gaat hem om een "kit" en volgens mij als ze iets terugnemen is het gewoon het geheel en niet een deel ervan ...
                            Zij geven gewoon een pakket terug waarvan de serienummers volgens hun stock samenhoren.
                            Had hij elk stuk afzonderlijk gekocht zou een omruiling van de lens afzonderlijk waarschijnlijk ook een veel kleiner probleem zijn.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: MediaMarkt en service

                              Dit is allesins geen goede start bij deze aankoop.
                              Het kan overal wel eens verkeerd lopen maar ze moeten sneller actie ondernemen om de mensen een goede oplossing te bieden en dat is hier niet gebeurd het is geen snoep dat men hier koopt he.
                              Dus eigenlijk zou ik die mensen toch niet gerust laten tot je hebt wat jij wil.
                              Desnoods kan je vragen om met iemand te spreken die echt verantwoordelijk is he i.p.v. aan die balie.Ofwel doen ze die 200 euro in 2 en komt het voor jou nog op 100 euro opleg(dit zou ik vragen omdat je zolang zonder apparaat gezeten hebt ze moeten tegemoetkomen)en zeker een volle garantie op die
                              d80 zoniet geld terugvragen en doorbijten en ergens anders een toestel kopen misschien ga ja het niet vinden maar je bent wel van de miserie vanaf.
                              Als je aankoop begint zoals hier het geval zou je daar beter weglopen dit is geen service he.

                              Comment

                              Working...
                              X