Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro Twin Lite MT-24EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro Twin Lite MT-24EX


    Ik wil in de toekomst wat meer macrofoto's gaan nemen. Op dit moment gebruik ik, indien nodig, als flitser de 550 EX. Canon heeft voor macro-opnames twee speciale flitsers, een daarvan is de Macro Twin Lite MT-24EX. Heeft iemand hiermee ervaring opgedaan en zo ja wat zijn de resultaten (ervaringen)?
    Heeft het een toegevoegde waarde voor de macrofotografie?

    Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

  • #2
    Volgens mij heeft Frederic die twin lite op zijn MPE65. Dat het toegevoegde waarde biedt als je veel macro doet, dat kan ik me voorstellen, maar off-camera flitsen met de flitser die je hebt, geeft ook fraaie resultaten, hoor. Ik vind het een vrij grote investering, dus volgens mij moet je al flink wat macro's schieten om zoiets te verantwoorden.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Jazeker ! Je krijgt hierdoor een beter uitbelicht onderwerp en de tevens de juiste belichting. Zie ook hier : http://www.vividlight.com/articles/2914.htm
      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

      Comment


      • #4
        ik heb die twinlite flitser, nu hangt er van af met welke lens je die schik te gebruiken, ik heb bv ook een macro 100mm lens die tot 1/1 vergroting gaat maar als ik die gebruik doe ik dat nog steeds in combinatie met een gewone flitser, het speelt echt niet zoveel rol om dan die twin lite te gebruiken, reden daarvoor is het feit dat je redelijk wat van je onderwerp zit en dat uiteindelijk die twee kleine flitsertjes dicht bij de lens zitten en zo toch maar rechtreeks licht geven.

        't is maar als ik die mp-65mm gebruik dat ik de twin lite ook gebruik, omdat je dan zo dicht op je onderwerp zit dat een gewone externe flits een schaduw zou werpen op je onderwerp.

        enige voordelen die ik zou kunnen opnoemen van die twin lite op een gewone macro lens is het feit dat je hem als master kunt gebruiken en dus nog een flits kunt aansturen, dat je de ring vooran kunt verdraaien en zo vanonder belichten, dat je beide flitsjes de compensatie appaert kunt instellen om zo bv de rechterkant iets meer te belichten dan de linkerkant.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5

          Ik was van plan hem te gebruiken op een 100 mm macrolens van Canon.
          Misschien is dan de gewone ringflitser (MR-14EX van Canon) een betere keus of geeft deze ook geen voordelen cq betere resultaten ten opzichte van een externe flitser (550EX)?

          Canon EOS 20D with grip / Canon EF 28-70 f2.8L USM / Canon EF 70-200 f2.8L USM / Canon EF 300 f4L USM / Canon Speedlite 550EX / TC 1.4 / Xdrive pro

          Comment

          Working...
          X