Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maar een stofje op de censor!.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maar een stofje op de censor!.

    Hallo ik heb een Canon Eos-1D Mark 5 wel tweede hands maar ben er toch blij mee.
    Maar heb sinds kort een zichtbaar stofje op de censor die je natuurlijk op elke foto kan zien,als je de spiegel laat inklappen zie je het stofjes (met vergroot glas) zitten.
    Nu is het maar een stofjes dus maar met automatische censorcleaning gaat het niet weg.Om nu de hele censor schoon te maken huiver ik een beetje voor!!.
    Kan je op de een of andere manier alleen dat stofje niet verwijderen?.

    William.

  • #2
    Re: Maar een stofje op de censor!.

    1 stofje zit nooit alleen, dus waarom zal je gaan lopen pielen om juist dat ene stoffeltje van je sensor te verwijderen?

    Comment


    • #3
      Re: Maar een stofje op de censor!.

      Nou ja dit stofje komt aardig in beeld bij een kleine diafragma 22.
      Verder zie je niks.Ik ben alleen bang als ik de sensor schoon maak dat het maar niet erger wordt!
      William.!

      Comment


      • #4
        Re: Maar een stofje op de censor!.

        Je kunt proberen met een blaaspeertje: objectief eraf, spiegel naar boven klappen en met lensopening naar beneden proberen proper blazen. Let wel dat je de sensor daarbij niet met het peertje raakt. Indien dat niet lukt kun je de sensor (laten) reinigen. Maar dat is nog steeds de eenvoudigste manier om een licht vervuilde sensor proper te maken.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: Maar een stofje op de censor!.

          Oorspronkelijk geplaatst door Liama Bekijk bericht
          Nou ja dit stofje komt aardig in beeld bij een kleine diafragma 22.
          Verder zie je niks.Ik ben alleen bang als ik de sensor schoon maak dat het maar niet erger wordt!
          William.!
          Vraagje, wanneer gebruik je f22 !?
          Als je het ziet zitten kan je het (voorzichtig) proberen wegblazen, kans bestaat dat ie ergens anders komt te liggen, maar voor één stofje, zou ik hem niet laten reinigen !
          Check eens of er nietvmeer troep op zit ?
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: Maar een stofje op de censor!.

            als dat stofje je dwars zit, reinigen bij de meeste kost iets van een 20 euro
            ikzelf heb swabs en vloeistof gekocht en... kost evenveel , en is wreed gemakkelijk.
            ze verkopen ook een spuitbus, net droge lucht , speciaal voor fototoestellen enzo... en anders een mini usb stofzuiger met borstel

            Comment


            • #7
              Re: Maar een stofje op de censor!.

              Ja nou eigelijjk nooit natuurlijk,zal eens testen bij welk F het begint op te vallen.

              Comment


              • #8
                Re: Maar een stofje op de censor!.

                Oorspronkelijk geplaatst door Liama Bekijk bericht
                Hallo ik heb een Canon Eos-1D Mark 5 wel tweede hands maar ben er toch blij mee.
                Dat toestel bestaat niet eens in de line-up van Canon volgens mij

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 16 juli 2018, 11:59.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Maar een stofje op de censor!.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Liama Bekijk bericht
                  Hallo ik heb een Canon Eos-1D Mark 5 wel tweede hands .......
                  Echt ? Die wil ik wel eens zien!

                  Verstuurd vanaf mijn LIFETAB_S785X met Tapatalk
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Maar een stofje op de censor!.

                    Ik verwijder stof op de sensor door er even in te blazen met een spuitbus "canned air" Wel niet te hevig zijn zodat er geen drijfgas op de sensor komt want dan ga je de natte methode moeten doen.
                    Het spreekt voor zich dat je de eerste keer bang bent om dit te doen maar eens je het gedaan hebt zal je zien dat dit heel goed meevalt en je veel centjes uitspaart.

                    Comment

                    Working...
                    X