Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LX3: Opwarmen tijdens HD filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LX3: Opwarmen tijdens HD filmen

    Beste mensen,

    Heeft er iemand een idee of het toestel schade kan ondervinden van langdurig filmen in 720p? Ik heb al filmpjes gemaakt van 10min, en dan voel ik dat mijn toestel opgewarmd is. Nu wil ik proberen om in HD minstens 7-8 keer direct na mekaar 11min te filmen (een concert opnemen). Zijn hier gevaren voor het toestel aan verbonden? Of is het bv. net als een laptop normaal dat het opwarmt, maar dat er een maximale temperatuur bereikt wordt zonder dat het toestel beschadigd kan geraken?

    Alvast bedankt,

    Mvg,

    Dominic

  • #2
    Re: LX3: Opwarmen tijdens HD filmen

    Dat het toestel opwarmt is volledig normaal. Ik weet dat bij de zogezegde VDSLR's zoals de 7D en 5D van canon je een warning krijgt als je toestel te heet wordt. Heb dit wel nog nooit zelf meegemaakt. Volgens mij zal dit systeem ook wel in de LX3 zitten, ik vind ook niks over problemen hiermee...
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #3
      Re: LX3: Opwarmen tijdens HD filmen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
      Beste mensen,

      Heeft er iemand een idee of het toestel schade kan ondervinden van langdurig filmen in 720p? Ik heb al filmpjes gemaakt van 10min, en dan voel ik dat mijn toestel opgewarmd is. Nu wil ik proberen om in HD minstens 7-8 keer direct na mekaar 11min te filmen (een concert opnemen). Zijn hier gevaren voor het toestel aan verbonden? Of is het bv. net als een laptop normaal dat het opwarmt, maar dat er een maximale temperatuur bereikt wordt zonder dat het toestel beschadigd kan geraken?

      Alvast bedankt,

      Mvg,

      Dominic
      Nee, en als je toestel toch te veel opwarmt zal het normaal gezien zichzelf uitschakelen.

      Comment

      Working...
      X