Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie info - Sony A7Riii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie info - Sony A7Riii

    Ik merk dat de laatste tijd de locatie info niet meer zo goed werkt als voordien.
    Als ik moet gokken, is dit sinds de laatste FW update.

    Voordien werkte dit perfect.
    I startte 's ochtends de Play Memories app op mijn GSM en zette locatie delen op.
    Dit bleef heel de dag aanstaan. Telkens ik de camera aanzette, had hij binnen enkele seconden de locatie info.

    Momenteel werkt dit nog steeds zo, maar slechts voor korte duur.
    Het lijkt dat de BlueTooth verbinding tussen camera en telefoon na een tijd "verloren" raakt.
    Het BlueTooth icoon op de camera knippert dan, en de app wisselt continue tussen "Camera found" & "Searching for the camera".

    Enige manier om dit dan terug te laten werken is de camera uitschakelen, app herstarten met locatie delen actief en camera terug opzetten.

    Iemand een idee wat dit kan zijn?

    Wat ik reeds gedaan heb:
    - herinstallatie van Play Memories app
    - opnieuw pairen van GSM en camera
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Locatie info - Sony A7Riii


    Beste, had dit probleem ook en heb dit geprobeerd.
    Na op-en afzetten van de camera had ik terug verbinding, na terug uit stand by zetten ook.
    Veel succes ermee
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Locatie info - Sony A7Riii

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulVdB Bekijk bericht
      http://www.kellys.org/the-missing-so...-instructions/
      Beste, had dit probleem ook en heb dit geprobeerd.
      Na op-en afzetten van de camera had ik terug verbinding, na terug uit stand by zetten ook.
      Veel succes ermee
      Paul
      Dag Paul, bedankt voor de info.
      Ik had ook een topic gemaakt op het Sony support forum en daar had men me ook naar deze pagina gestuurd.

      Nu toevallig had ik net ervoor eens terug alles van nul opgezet.
      Nadat ik alles terug geconfigureerd had, leek het verlopig te blijven werken maar een lange test heb ik nog niet kunnen doen.

      Vrijdag vertrek ik voor 3 weken naar het buitenland, dus dan kunnen we zien of het blijft werken.
      Anders is de volgende stap een factory reset van de camera na mijn reis.

      Het vreemde is dat dit in het verleden altijd perfect werkte, dus iets moet er veranderd zijn.
      Ofwel is het de firmware update, ofwel een update van de PlayMemories app.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Locatie info - Sony A7Riii

        Ik geef het op. Lokatie info via de Playmemories app werkt gewoon niet meer betrouwbaar.
        Continue wordt de verbinding verloren nadat de camera in slaapstand is geweest of heeft afgestaan.
        Enige manier om het dan snel terug aan de praat te krijgen is Bluetooth op de telefoon even uit en aan te zetten.
        Vreemde is dat dit in het verleden wel perfect heeft gewerkt.

        Wat ik nog geprobeerd heb:
        - oudere versie van app geïnstalleerd
        - in Android de batterij optimalisatie voor deze app uitgeschakeld

        Resultaat bleef hetzelfde.

        Ben terug overgeschakeld naar een gps track logger op mijn gsm en zal de lokatie daarna via lightroom binnenlezen.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment

        Working...
        X