Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levertijd Canon 300D in Nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Levertijd Canon 300D in Nederland

    Ik wacht al vanaf 20 jan 2004 op mijn bij goedkoopste.nu van een Canon 300D.
    Enige dagen ervoor was ik in de winkel in Rotterdam en daar sprak men over een levertijd van 10-14 dagen.
    Ruim 4 weken terug heb ik bij Kamera-Expresse.nl de camera ook besteld met voor ruim € 1000 accessoires
    Zijn er mensen die bij bovengenoemde zaken een kortere levertijd hadden?
    Kan ik misschien beter de bestelling annuleren ,een half jaar wachten,
    met meer concurrentie ,dus lagere prijzen?
    Graag nuttige reactie.
    Het betreft hier een Nederlandse toestand



    Heel goed nieuws voor mij en van mij.
    Via advertentie in Computer Totaal van Alterate in Ridderkerk zag ik op het internet, 6 april ,dat de levertijd van Canon 300D bij Alternate 48 uur was.
    Met ongeloof nam ik telefonisch contact op met Alternate en men bevestigde mij dat de camera 8 april weer binnenkwam.
    Ik wilde het echt niet geloven.
    Hoeveel wilt u er bestellen vroeg men aan de andere kant van de lijn.
    Per e-mail besteld en jawel hoor vanmorgen 9 april kwam de postbode met het al maanden begeerde artikel.
    Het bedrijf gaf bovendien 2 jaar garantie.
    Achteraf ben ik blij dat de order bij de goedkoopste.nu door mij is geannuleerd.
    Je kan wel de goedkoopste zijn maar als je niet levert breid je je klantenkring niet uit.
    Ik betaalde € 1112.50 inclusief rembourskosten.
    De body is er uit voorraad leverbaar voor € 1019
    Nederlandse handleiding erbij ,hoewel op internet er een Duitse staat.
    Veel lof voor die firma.
    Nog steeds leverbaar voor bovengenoemde prijs !!!

    Kijk op : http://www2.alternate.nl/

  • #2
    Beste, ik denk dat het overal hetzelfde is, had nml. Eos 1D Mark II besteld online bij Foto Koch in duitsland, na enige tijd bestelling geannuleerd wegens opdracht vooruit te betalen, vervangen door bestelling eos 10D met alles op en aan, opdracht terug vooruit betalen ==> gedaan, na betaling email levertijd voor EOS 10D "onbekend" ==> nu op site kan je zelfs de EOS 1D MARK II niet meer bestellen enkel levertijd aanvragen, ik denk dat een betere regeling van de online bestelling dringend noodzakelijk wordt op Europees niveau.

    Comment


    • #3
      Er zou een systeem van wachtrekening kunnen komen, waarbij de consument het geld reeds stort op een rekening waarop het geld geblokkeerd blijft voor de periode overeengekomen (leveringstermijn) of aflevering van het product.

      Het komt automatisch terug indien de afgesproken wachttermijn verlopen is, zonder dat de leverancier een bewijs van aflevering heeft kunnen voorleggen aan die wachtbank.
      Het komt dus slechts in handen van de leverancier na ondertekening van ontvangst van de producten door de koper...

      Lijkt me een mogelijke piste...

      Comment


      • #4
        Originally posted by Koen_vervoort
        Er zou een systeem van wachtrekening kunnen komen, waarbij de consument het geld reeds stort op een rekening waarop het geld geblokkeerd blijft voor de periode overeengekomen (leveringstermijn) of aflevering van het product.

        Het komt automatisch terug indien de afgesproken wachttermijn verlopen is, zonder dat de leverancier een bewijs van aflevering heeft kunnen voorleggen aan die wachtbank.
        Het komt dus slechts in handen van de leverancier na ondertekening van ontvangst van de producten door de koper...

        Zou een ideale oplossing zijn zowel voor de leverancier als voor de koper,

        Comment


        • #5
          Bij Konijnenberg hebben ze zowel body als kit in voorraad....en voor een heel scherpe prijs.
          ***Canon 300D * kitlens * ...

          Comment


          • #6
            IK was deze week bij een goede fotozaak in NL. DIe wachtten al 15 weken op een 300D. 10D schijnt ook problematisch te zijn.
            Uitleg van het probleem was dit:
            Canon heeft van te voren aan Japan doorgegeven hoeveel ze er per maand denken te verkopen. Productie wordt dus daarop aangepast. Als ze er bijv. deze maand 100 meer leveren, worden die van de volgende maand afgehaald. Dat is dus al maanden gebeurd en nu is het tijden wachten op de volgende producten.
            Ik snap niet dat ze er nog steeds zoveel reclame mee maken, terwijl het helemaal niet te leveren is!
            Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jofeltje
              Ik snap niet dat ze er nog steeds zoveel reclame mee maken, terwijl het helemaal niet te leveren is!
              Hype zeker?
              Als de mensen zitten de wachten op een toestel dat niet te leveren is, kopen ze na verloop van tijd gewoon de opvolger misschien??

              Comment


              • #8
                Je kan dat niet ongestraft doen als je niet meer de enige bent in die prijsklasse...

                Het zou me verbazen als dat de taktiek was...

                Comment


                • #9
                  Dat is de taktiek denk ik niet. Bovendien begint de nikon D70 ook aardig die kant uit te gaan.
                  Olympus Om-d e-M1 Mark II, M.Zuiko Pro 12-40 F/2.8, M.Zuiko Pro 40-150 F/2.8, 1.4 converter, M.Zuiko 60mm F/2.8 macro

                  Comment


                  • #10
                    vandaag in gent: Arts en Crafts brugsesteenweg: volgens de verkoper nog heel wat 300D's in stock
                    (www.artencraft.be) (1079/1199)
                    dirk panier
                    www.travelling.be

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Annetje
                      Bij Konijnenberg hebben ze zowel body als kit in voorraad....en voor een heel scherpe prijs.
                      Klopt, gisteren nog gezien voor (body) 899,00 euro.

                      Gr Motordigitaal
                      Gr Motordigitaal
                      www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                      Comment

                      Working...
                      X