Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leveringsproblemen D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leveringsproblemen D50

    Vandaag bij mijn lokale fotohandelaar binnen (moete ) lopen met een defecte SB600. Het gesprek kwam uiteraard automatisch op de nieuwe Nikon vestiging in Brussel uit. De man wist me te vertellen dat hij net een mail ontvangen had van Nikon België betreffende de planning voor de leveringen van body's. Voor de D70s zou er geen enkel probleem bestaan, voor de D200 zouden er redelijk normale leveringen voorzien zijn maar de levering van nieuwe D50 body's zou voorzien voor einde 2006. Geen tikfout, u leest het goed einde van dit jaar.
    BTW : Nikon België belooft voor zijn herstellingen een termijn van 10 dagen, maar mijn fotovakhandel (man met ervaring ) zegt zelf : maak er nu maar al drie weken van.
    fotosite

  • #2
    Re: Leveringsproblemen D50

    Klopt er is een probleempje met een bepaald onderdeel welke niet door Nikon wordt gemaakt maar van een andere Camera fabrikant (Nee het is niet Canon) komt.

    Levering is pas voorzien voor medio oktober 2006.

    Als alternatief heeft Nikon de prijzen van de D70S fors verlaagd zodat die al voor rond de 600,- Euro verkrijgbaar zijn.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Leveringsproblemen D50

      Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
      Klopt er is een probleempje met een bepaald onderdeel welke niet door Nikon wordt gemaakt maar van een andere Camera fabrikant (Nee het is niet Canon) komt.

      Levering is pas voorzien voor medio oktober 2006.

      Als alternatief heeft Nikon de prijzen van de D70S fors verlaagd zodat die al voor rond de 600,- Euro verkrijgbaar zijn.
      Zal waarschijnlijk de SOny CCD zijn
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Leveringsproblemen D50

        Die zit toch ook in de D50??

        Comment


        • #5
          Re: Leveringsproblemen D50

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
          Die zit toch ook in de D50??
          Je bedoeld waarschijnlijk D70
          Die zit daar inderdaad ook in maar waarschijnlijk hebben ze daar een overstock van, zodat ze tevens van hun voorraad D70's vanaf geraken.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Leveringsproblemen D50

            nee, nee, volgens wat ik dacht zit in D50 en D70(s) dezelfde Sony CCD (net zoals in de Pentax istD-modellen trouwens).

            Comment


            • #7
              Re: Leveringsproblemen D50

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              BTW : Nikon België belooft voor zijn herstellingen een termijn van 10 dagen, maar mijn fotovakhandel (man met ervaring ) zegt zelf : maak er nu maar al drie weken van.
              De fotohandel waar ik ga zei dat Nikon op dit moment onderbemand is voor de herstellingen waardoor deze veel te lang duren. Volgens Nikon zou dit binnenkort opgelost moeten zijn. Ik wou mijn D50 laten herstellen, maar ga nu toch nog wachten tot na mijn vakantie.

              PS: vooraleer iemand het vraagt, dit is er mis met mijn D50 : Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

              Comment


              • #8
                Re: Leveringsproblemen D50

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                nee, nee, volgens wat ik dacht zit in D50 en D70(s) dezelfde Sony CCD (net zoals in de Pentax istD-modellen trouwens).
                Ja (ik dacht zelfs ook in de K-M)
                Maar,
                Wat bedoel je dan feitelijk

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Leveringsproblemen D50

                  Dat leveringsproblemen mbt de CCD niet de oorzaak kunnen zijn van leverproblemen voor de D50.
                  Lezen !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leveringsproblemen D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                    Dat leveringsproblemen mbt de CCD niet de oorzaak kunnen zijn van leverproblemen voor de D50.
                    Lezen !
                    Tenzij men nu al een voorraad D70s liggen heeft die meegaat tot bv. midden volgend jaar ... En de CCD eruit halen om ze daarna opnieuw in een D50 in te bouwen, zal men niet doen, denk ik...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leveringsproblemen D50

                      Dan zouden die andere Sony CCD -camera's ook leveringsproblemen moeten hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leveringsproblemen D50

                        Hm.

                        Hoe zit dat nu met die leveringsproblemen? Ik heb op 22 juni bij Grobet een d50 body + 18-70 lens besteld. Maar tot op vandaag (17 juli) hebben ze die dus nog altijd niet binnen. Zelf konden ze ook niet zeggen wanneer de body wordt geleverd.

                        Ik vind het anders wel jammer want ik had deze aanschaf zorgvuldig gepland. Nu moet ik vaststellen dat deze combo gewoon niet verkrijgbaar is. Ik overweeg trouwens sterk om toch terug naar de standaard kitlens te gaan. Ik meen te merken dat die wel min of meer verkrijgbaar is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leveringsproblemen D50

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                          BTW : Nikon België belooft voor zijn herstellingen een termijn van 10 dagen, maar mijn fotovakhandel (man met ervaring ) zegt zelf : maak er nu maar al drie weken van.
                          Dat klopt dan toch mooi met ellkaar: 2 weken repareren en een week op- en terugsturen.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leveringsproblemen D50

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                            Dan zouden die andere Sony CCD -camera's ook leveringsproblemen moeten hebben.
                            Of die merken hebben een betere magazijnpolitiek.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leveringsproblemen D50

                              Oorspronkelijk geplaatst door netsensei
                              Hm.

                              Hoe zit dat nu met die leveringsproblemen? Ik heb op 22 juni bij Grobet een d50 body + 18-70 lens besteld. Maar tot op vandaag (17 juli) hebben ze die dus nog altijd niet binnen. Zelf konden ze ook niet zeggen wanneer de body wordt geleverd.

                              Ik vind het anders wel jammer want ik had deze aanschaf zorgvuldig gepland. Nu moet ik vaststellen dat deze combo gewoon niet verkrijgbaar is. Ik overweeg trouwens sterk om toch terug naar de standaard kitlens te gaan. Ik meen te merken dat die wel min of meer verkrijgbaar is.
                              Nieuwe D50 toestelllen worden niet meer verwacht voor december 2006.
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X