Weergegeven resultaten: 1 t/m 22 van 22

Standaard Leveringsproblemen D50

Vandaag bij mijn lokale fotohandelaar binnen (moete ) lopen met een defecte SB600. Het gesprek kwam uiteraard automatisch op de nieuwe Nikon vestiging in Brussel uit. De man wist me te vertellen dat hij net een mail ontvangen had van Nikon België betreffende de planning voor de leveringen van body's. Voor de D70s zou er geen enkel probleem bestaan, voor de D200 zouden er redelijk normale leveringen voorzien zijn maar de levering van nieuwe D50 body's zou voorzien voor einde 2006. Geen tikfout, u leest het goed einde van dit jaar.
    BTW : Nikon België belooft voor zijn herstellingen een termijn van 10 dagen, maar mijn fotovakhandel (man met ervaring ) zegt zelf : maak er nu maar al drie weken van.

Standaard Re: Leveringsproblemen D50

Klopt er is een probleempje met een bepaald onderdeel welke niet door Nikon wordt gemaakt maar van een andere Camera fabrikant (Nee het is niet Canon) komt.

Levering is pas voorzien voor medio oktober 2006.

Als alternatief heeft Nikon de prijzen van de D70S fors verlaagd zodat die al voor rond de 600,- Euro verkrijgbaar zijn.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
    Klopt er is een probleempje met een bepaald onderdeel welke niet door Nikon wordt gemaakt maar van een andere Camera fabrikant (Nee het is niet Canon) komt.

Levering is pas voorzien voor medio oktober 2006.

Als alternatief heeft Nikon de prijzen van de D70S fors verlaagd zodat die al voor rond de 600,- Euro verkrijgbaar zijn.
    Zal waarschijnlijk de SOny CCD zijn
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Die zit toch ook in de D50??

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
    Die zit toch ook in de D50??
    Je bedoeld waarschijnlijk D70
    Die zit daar inderdaad ook in maar waarschijnlijk hebben ze daar een overstock van, zodat ze tevens van hun voorraad D70's vanaf geraken.

Hubert
    Hubert

nee, nee, volgens wat ik dacht zit in D50 en D70(s) dezelfde Sony CCD (net zoals in de Pentax istD-modellen trouwens).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elsan
    BTW : Nikon België belooft voor zijn herstellingen een termijn van 10 dagen, maar mijn fotovakhandel (man met ervaring ) zegt zelf : maak er nu maar al drie weken van.
    De fotohandel waar ik ga zei dat Nikon op dit moment onderbemand is voor de herstellingen waardoor deze veel te lang duren. Volgens Nikon zou dit binnenkort opgelost moeten zijn. Ik wou mijn D50 laten herstellen, maar ga nu toch nog wachten tot na mijn vakantie.

PS: vooraleer iemand het vraagt, dit is er mis met mijn D50 : Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem

nee, nee, volgens wat ik dacht zit in D50 en D70(s) dezelfde Sony CCD (net zoals in de Pentax istD-modellen trouwens).
    Ja (ik dacht zelfs ook in de K-M)
    Maar,
    Wat bedoel je dan feitelijk

Hubert
    Hubert

Dat leveringsproblemen mbt de CCD niet de oorzaak kunnen zijn van leverproblemen voor de D50.
    Lezen !

Dat leveringsproblemen mbt de CCD niet de oorzaak kunnen zijn van leverproblemen voor de D50.
    Lezen !
    Tenzij men nu al een voorraad D70s liggen heeft die meegaat tot bv. midden volgend jaar ... En de CCD eruit halen om ze daarna opnieuw in een D50 in te bouwen, zal men niet doen, denk ik...
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Dan zouden die andere Sony CCD -camera's ook leveringsproblemen moeten hebben.

Unhappy Re: Leveringsproblemen D50

Hm.

Hoe zit dat nu met die leveringsproblemen? Ik heb op 22 juni bij Grobet een d50 body + 18-70 lens besteld. Maar tot op vandaag (17 juli) hebben ze die dus nog altijd niet binnen. Zelf konden ze ook niet zeggen wanneer de body wordt geleverd.

Ik vind het anders wel jammer want ik had deze aanschaf zorgvuldig gepland. Nu moet ik vaststellen dat deze combo gewoon niet verkrijgbaar is. Ik overweeg trouwens sterk om toch terug naar de standaard kitlens te gaan. Ik meen te merken dat die wel min of meer verkrijgbaar is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elsan
    Dat klopt dan toch mooi met ellkaar: 2 weken repareren en een week op- en terugsturen.

Dan zouden die andere Sony CCD -camera's ook leveringsproblemen moeten hebben.
    Of die merken hebben een betere magazijnpolitiek.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netsensei
    Hm.

Hoe zit dat nu met die leveringsproblemen? Ik heb op 22 juni bij Grobet een d50 body + 18-70 lens besteld. Maar tot op vandaag (17 juli) hebben ze die dus nog altijd niet binnen. Zelf konden ze ook niet zeggen wanneer de body wordt geleverd.

Ik vind het anders wel jammer want ik had deze aanschaf zorgvuldig gepland. Nu moet ik vaststellen dat deze combo gewoon niet verkrijgbaar is. Ik overweeg trouwens sterk om toch terug naar de standaard kitlens te gaan. Ik meen te merken dat die wel min of meer verkrijgbaar is.
    Nieuwe D50 toestelllen worden niet meer verwacht voor december 2006.

Hoi,

zaterdag eens bij mijn lokale fotoboer langsgeweest om te zien welk instapmodel hij mij zou aanraden.

Hij had nog één Nikon D50 liggen (en dan nog een zilvere, welke ik echt niet mooi vind) en vertelde mij dat een nieuwe levering eerst voor na september zou zijn. Volgens hem kwam dit door de Nikon D200 die voorkeur krijgt op de productieband ???

Aangezien dat de Canon Eos 350d niets voor mij is, wegens niet goed in de hand, raadde hij mij dus de Nikon D70s aan met standaard lens. Maar 1.099 € vond ik toch een beetje duur.

Bij topfoto.de is de body toch nog steeds aan 680 € ???

grtz

Hoezo niet leverbaar? Vorige week of zo heeft Nikon geleverd (met de kitlens).
    Nikon, Apple & Epson

Nieuwe D50 toestelllen worden niet meer verwacht voor december 2006.
    Hoezo niet leverbaar? Vorige week of zo heeft Nikon geleverd (met de kitlens).
    Help!

Ik ga straks eens even binnenspringen bij Grobet. Ik ga ook even vergelijken met de prijs van een d70(s). Ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om de sprong van 200 euro extra te maken voor een d70. Ik had de d50 op het oog omwille van zijn prijs en omdat het een goede keuze leek voor een instap DSLR.

Ik vind het eigenlijk onbegrijpelijk wat er allemaal gaande is, nu weet ik eerlijk gezegd niet écht waar ik aan toe ben.

Talking Re: Leveringsproblemen D50

Wacht anders even op de Photokina daar komt een leuke opvolger aan.

En koop nu niet overhaast een D50 welke nog ergens verborgen zit onder een hoop stof bij ene voortverkoper die het helemaal vergeten was, want ome Nikon gooit de beuk in de prijzen.

Prijs gaat worden tussen de 399.- tot 439,- Euro inclusief 21% btw voor de Nikon D50.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
    ... want ome Nikon gooit de beuk in de prijzen.
    ...
    Geldt dit uitsluitend voor de D50 of geldt uw statement in het algemeen voor alle Nikon producten?...

Wel,

Bij Grobet was hij nog altijd niet binnen. Ze konden mij absoluut niet zeggen wanneer.

Overigens kost de combo d50 body + 18-70 lens mij een goede 840 euro. Een standaard d70 kit loopt bij grobet al snel op tot 1090 euro.

Voor mij is dat een beetje een té grote sprong. Ik was in eerste instantie zelfs van plan gewoon een d50 met kitlens te nemen voor een 640. Een fijne prijs om met een DSLR te beginnen.

En die prijzen van de d70 of andere Nikon modellen die ze gingen laten zakken: daar wisten ze al bij Grobet al evenmin iets vanaf.

De verkoper wist mij te zeggen: eventueel een Sony DSC-R1 maar hij zei direct dat dat géén reflex was... een andere optie was wachten op de Sony Alpha. Maar ook die stevig geprijsd over de toonbank.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
    De fotohandel waar ik ga zei dat Nikon op dit moment onderbemand is voor de herstellingen waardoor deze veel te lang duren. Volgens Nikon zou dit binnenkort opgelost moeten zijn. Ik wou mijn D50 laten herstellen, maar ga nu toch nog wachten tot na mijn vakantie.

PS: vooraleer iemand het vraagt, dit is er mis met mijn D50 : Tamron 28-75 f2.8 focusing probleem
    Zou kunnen dat de hersteldienst momenteel onderbemand is. Maar voor hun onderdelen hangen ze af van de fransen. Ik kan ervan meespreken. Wacht al een tiental dagen op een stuk dat volgens zeggen al een tijd besteld is. Als je op de fransen moet wachten, ben je goed af. Ik ken die mentaliteit een beetje, zeker niet dezelfde werklust als hier. Geduld, geduld en nog eens geduld. En zeggen dat dit onze buren zijn. Denk maar europees

Groetjes,

Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Regels voor berichten