Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen voor fuji

    Toevallig niemand die ervarig heeft met de volgende lenzen voor fuji.

    WL-FX9 Wide conversion lens
    TL-FX9 1.5 X Tele conversion lens & adapter ring

    Zijn ze de aankoop waard?
    Wat is het exate doel van ze?

    Ben nieuw op vlak van lenzen...

  • #2
    Volgens onderstaande link zijn ook bep. lenzen van olympus bruikbaar.
    http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Fuji/Accessoires/fujiaccessoires.htm

    Comment


    • #3
      Heb zo juist op de link gekeken.
      Vindt die passende olympus lenzen nergens anders?

      Comment


      • #4
        1.5 X Tele conversion lens
        Mijn vraag is nu eigenlijk wat dit juist betekent.
        Moet je die 1,5 maal vergroting in verhouding stellen
        met de 6x ingebouwde van de lens?

        Ik kan een beetje hulp gebruiken. Er moeten hier toch heel veel mensen zijn die
        me kunnen antwoorden op deze vraag.

        Comment


        • #5
          die 1.5 is de vergrotingsfactor van de CONVERTER, dus je 35-210-lens wordt 52.5 - 315, dus je hebt nog steeds 6xzoom (315/52.5=6 hé) en je hebt minder breedhoek (52.5 ipv 35), maar dat was uiteraard de bedoeling hé.
          Het is een converter, geen echte lens, de tele zal ook enkel bruikbaar zijn in full tele-stand van je camera, anders krijg je vignetting (zwarte rand in de foto)

          De vergelijking MET/ZONDER-lens 315/35 geeft je 9x-zoom. Maar dat mag je eigenlijk zo niet vergelijken, uiteindelijk bepaalt die zoomfactor weinig of niets.
          Pakweg een 15-150-lens (is maar een voorbeeld) heeft zogezegd 10x-zoom maar heeft een stuk minder tele dan de 602 en nog een heel stuk minder dan de echte tele's die op DSLR worden geschroefd.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Is dit dan eigenlijk de aankoop wel waard?

            Comment


            • #7
              dat ligt eraan hé,

              wil je meer tele of wide, dan wel ja.
              in het geval van de tele vergroot je je bereik met 1.5, dat kan ooit toch wel van nut zijn.

              ik heb zelf de wide-lens gehad en dat was een heel goede lens. De tele heb ik niet gehad, maar wel de TCON-14B van Olympus en dat was ook een heel knap stukje glas.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                zelf heb ik de Tcon 17 (x 1,7) en ben er erg tevreden van, op de site waar ik ze gekocht heb was ze zelfs geodkoper dan die van Fuji.

                Greetz

                Sam Jae

                Comment


                • #9
                  en waar gekocht ? tegen welk bedrag ?

                  Comment


                  • #10
                    zelf heb ik de Tcon 17 (x 1,7) en ben er erg tevreden van, op de site waar ik ze gekocht heb was ze zelfs geodkoper dan die van Fuji.

                    Dat is die van olympus.
                    Juist

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Ramtris
                      Toevallig niemand die ervarig heeft met de volgende lenzen voor fuji.
                      Ik heb beide lenzen. Over de groothoek ben ik gematigd positief, de tele mag je van me kopen... Deze is nl erg onscherp buiten het focusgebied, ook met statief...Groothoek is natuurlijk erg praktisch, alleen wil je steeds meer vangen in een beeld.. Als ik de aanschaf over zou doen zou ik dan ook voor de Raynox lenzen gaan ipv de fuji. A) zijn deze goedkoper en B) hebben beide een groter bereik.

                      Ter info: Tele: Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji 162 euro
                      Groothoek: Raynox DCR 5000 - 0,5x voor Fuji 159 euro
                      Er is ook nog een Raynox 0,72 groothoek, deze zit rond de 70 euro.

                      De adapterring is sowieso nodig, bij de fuji lenzen zit hij std. bij alle lenzen, los kost het kreng 49 euro. dit betaal je dus 2 x bij beide lenzen. Ik weet niet hoe dit bij Raynox zit...Handig is wel dat hier dan weer een 55mm filter (bijv. polarisatie (circulair ivm zoomlens) of UV filter op past..
                      http://picasaweb.google.com/109330648429107112241

                      Comment


                      • #12
                        ik heb zelf de wide-lens gehad en dat was een heel goede lens. De tele heb ik niet gehad, maar wel de TCON-14B van Olympus en dat was ook een heel knap stukje glas.
                        Hallo, ik heb ook interesse voor ofwel een tele of een groothoek op mijn S602. Nu heb ik reeds een adapterring en UV-filter in bestelling
                        Maar zoals ik nu dus lees, krijg je bij de originele Fuji-converters
                        weer zo'n adapter erbij. ( kost los 49 euro )
                        Kan ik dan beter voor een ander merk kiezen, bijv. de TCON van Olympus. Of heb ik dan ook weer een andere adapter nodig.
                        Kortom ik kan het geld maar een keer uitgeven, maar voor elke lens een aparte adapter is wat veel van het goede.

                        Advies graag, alvast bedankt en de groetjes. JantjeB.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          aph3x, zou je me , indien je je lenzen wilt verkopen, een email willen sturen? email: muurman22@hotmail.com

                          de reynox lenzen hebben trouwens een 52mm aansluiting zover ik weet. de fuji adapterring is 55mm.

                          http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html Verkoopt Reynox lenzen.

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben in het bezit van een tele 1,5x van fuji en ben er tevreden over, maar verwacht er niet te veel van !
                            Ik zou anders zeggen indien je niet te ver van Ronse woont kan je hem eens proberen.

                            Mijn e-mail adres
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment


                            • #15
                              dank je, maar ik woon in het noorden van nederland! dus dat is meer dan 400km

                              Comment

                              Working...
                              X