Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Discussie: lenzen voor fuji

Standaard lenzen voor fuji

Toevallig niemand die ervarig heeft met de volgende lenzen voor fuji.

WL-FX9 Wide conversion lens
    TL-FX9 1.5 X Tele conversion lens & adapter ring

Zijn ze de aankoop waard?
    Wat is het exate doel van ze?

Ben nieuw op vlak van lenzen...

Standaard

Volgens onderstaande link zijn ook bep. lenzen van olympus bruikbaar.
    http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Fuji/Accessoires/fujiaccessoires.htm

Standaard

Heb zo juist op de link gekeken.
    Vindt die passende olympus lenzen nergens anders?
    http://cf.olympus-europa.com/consume.../telespecs.cfm

Standaard

1.5 X Tele conversion lens
    Mijn vraag is nu eigenlijk wat dit juist betekent.
    Moet je die 1,5 maal vergroting in verhouding stellen
    met de 6x ingebouwde van de lens?

Ik kan een beetje hulp gebruiken. Er moeten hier toch heel veel mensen zijn die
    me kunnen antwoorden op deze vraag.

Standaard

die 1.5 is de vergrotingsfactor van de CONVERTER, dus je 35-210-lens wordt 52.5 - 315, dus je hebt nog steeds 6xzoom (315/52.5=6 hé) en je hebt minder breedhoek (52.5 ipv 35), maar dat was uiteraard de bedoeling hé.
    Het is een converter, geen echte lens, de tele zal ook enkel bruikbaar zijn in full tele-stand van je camera, anders krijg je vignetting (zwarte rand in de foto)

De vergelijking MET/ZONDER-lens 315/35 geeft je 9x-zoom. Maar dat mag je eigenlijk zo niet vergelijken, uiteindelijk bepaalt die zoomfactor weinig of niets.
    Pakweg een 15-150-lens (is maar een voorbeeld) heeft zogezegd 10x-zoom maar heeft een stuk minder tele dan de 602 en nog een heel stuk minder dan de echte tele's die op DSLR worden geschroefd.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Standaard

Is dit dan eigenlijk de aankoop wel waard?

Standaard

dat ligt eraan hé,

wil je meer tele of wide, dan wel ja.
    in het geval van de tele vergroot je je bereik met 1.5, dat kan ooit toch wel van nut zijn.

ik heb zelf de wide-lens gehad en dat was een heel goede lens. De tele heb ik niet gehad, maar wel de TCON-14B van Olympus en dat was ook een heel knap stukje glas.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Standaard

zelf heb ik de Tcon 17 (x 1,7) en ben er erg tevreden van, op de site waar ik ze gekocht heb was ze zelfs geodkoper dan die van Fuji.

Greetz

Sam Jae

Standaard

en waar gekocht ? tegen welk bedrag ?

Standaard

zelf heb ik de Tcon 17 (x 1,7) en ben er erg tevreden van, op de site waar ik ze gekocht heb was ze zelfs geodkoper dan die van Fuji.

Dat is die van olympus.
    Juist

Standaard

Originally posted by Ramtris
    Toevallig niemand die ervarig heeft met de volgende lenzen voor fuji.
    Ik heb beide lenzen. Over de groothoek ben ik gematigd positief, de tele mag je van me kopen... Deze is nl erg onscherp buiten het focusgebied, ook met statief...Groothoek is natuurlijk erg praktisch, alleen wil je steeds meer vangen in een beeld.. Als ik de aanschaf over zou doen zou ik dan ook voor de Raynox lenzen gaan ipv de fuji. A) zijn deze goedkoper en B) hebben beide een groter bereik.

Ter info: Tele: Raynox DCR 1850 Pro 1,85x voor Fuji 162 euro
    Groothoek: Raynox DCR 5000 - 0,5x voor Fuji 159 euro
    Er is ook nog een Raynox 0,72 groothoek, deze zit rond de 70 euro.

De adapterring is sowieso nodig, bij de fuji lenzen zit hij std. bij alle lenzen, los kost het kreng 49 euro. dit betaal je dus 2 x bij beide lenzen. Ik weet niet hoe dit bij Raynox zit...Handig is wel dat hier dan weer een 55mm filter (bijv. polarisatie (circulair ivm zoomlens) of UV filter op past..

Standaard

ik heb zelf de wide-lens gehad en dat was een heel goede lens. De tele heb ik niet gehad, maar wel de TCON-14B van Olympus en dat was ook een heel knap stukje glas.
    Hallo, ik heb ook interesse voor ofwel een tele of een groothoek op mijn S602. Nu heb ik reeds een adapterring en UV-filter in bestelling
    Maar zoals ik nu dus lees, krijg je bij de originele Fuji-converters
    weer zo'n adapter erbij. ( kost los 49 euro )
    Kan ik dan beter voor een ander merk kiezen, bijv. de TCON van Olympus. Of heb ik dan ook weer een andere adapter nodig.
    Kortom ik kan het geld maar een keer uitgeven, maar voor elke lens een aparte adapter is wat veel van het goede.

Advies graag, alvast bedankt en de groetjes. JantjeB.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Standaard

aph3x, zou je me , indien je je lenzen wilt verkopen, een email willen sturen? email: muurman22@hotmail.com

de reynox lenzen hebben trouwens een 52mm aansluiting zover ik weet. de fuji adapterring is 55mm.

http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html Verkoopt Reynox lenzen.

Standaard

Ik ben in het bezit van een tele 1,5x van fuji en ben er tevreden over, maar verwacht er niet te veel van !
    Ik zou anders zeggen indien je niet te ver van Ronse woont kan je hem eens proberen.

Mijn e-mail adres

Standaard

dank je, maar ik woon in het noorden van nederland! dus dat is meer dan 400km

Standaard

Kan ik dan beter voor een ander merk kiezen, bijv. de TCON van Olympus. Of heb ik dan ook weer een andere adapter nodig.
    Kijk naar deze link, die van olympus kan je krijgen zonder ring maar ook de originele
    wide en tele kan je krijgen zonder ring....

http://www.d95.nl/Digitaalfotografer...ccessoires.htm

Standaard

Originally posted by muurman
    dank je, maar ik woon in het noorden van nederland! dus dat is meer dan 400km
    Ik woon in de stad Groningen, dus dat moet te doen zijn...

Standaard

[QUOTE] Originally posted by aph3x
    Originally posted by Ramtris
    Als ik de aanschaf over zou doen zou ik dan ook voor de Raynox lenzen gaan ipv de fuji. A) zijn deze goedkoper en B) hebben beide een groter bereik.
    Kan je een keer voorbeeldjes posten dan van die Raynox-toestanden, want de voorbeelden die ik al gezien heb trekken op weinig of niks!!

Ik heb de WCON-08 & de TCON-17 van Olympus en die kan ik sterk aanraden, passen bovendien ineens op de adapter (55mm) en zijn zeer goed van prijs!

Standaard

Ik heb de WCON-08 & de TCON-17 van Olympus en die kan ik sterk aanraden, passen bovendien ineens op de adapter (55mm) en zijn zeer goed van prijs!

Hallo Tony, je vraagt om voorbeeldjes, maar zijn die er ook van de door jou gebruikte lenzen ?
    Want mijn voorkeur gaat toch in de richting van deze Olympus-lenzen.

Groetjes, JantjeB.

Standaard

Van de WCON-08 staan hier enkele voorbeeldjes (full size recht uit de camera!)
    http://users.pandora.be/tonysmet/s602z/wcon08/

Van de TCON-17 zal ik er heel binnenkort eens enkele online zwieren, hier alvast één uit het archief van bd-potd
    http://www3.pbase.com/image/19223347

Standaard

Tony, heb ze bekeken, en bedankt voor het plaatsen. Ik ga nu maar eens kijken waar ik deze lenzen voor een "leuke" prijs kan uithalen.
    Het geeft toch wat meer mogelijkheden.

Groetjes, JantjeB.

Standaard

aph3x , ik werk in de stad groningen ( afslag kostverloren ). kun je me emailen? muurman22@hotmail.com da spreken we wat af.

Standaard

M'n tcon 1.7 heb ik aan 109 € gekocht bij topfoto. Met de raynox lenzen heb ik zelf geen ervaring, maar van wat ik gelezen heb op dit forum, is het beste wat je mag verwachten een goede prijs/kwaliteit verhouding. Die grotere range in vergelijking met fuji/olympus stelt natuurlijk niets meer voor als je door kleur/vorm-afwijking aan de rand, je foto's uiteindelijk moet croppen.

Zal eens proberen om reeksje tcon 1.7 -foto's online te zetten.

Greetz

Sam Jae

Standaard

[I]Zal eens proberen om reeksje tcon 1.7 -foto's online te zetten.
    Hallo, ik ben benieuwd naar je foto's, maar uitgaande van de vorige commentaren, en de foto van Tony smeT heb ik mijn keus denk ik gemaakt. Het zal wel de Tcon-17 van Olympus worden.

Groetjes, en bedankt, JantjeB.

Standaard

JantjeB,
    als je je zoektocht hebt afgerond, kan je iets laten weten wat je bevindingen zijn?
    Voorlopig hou ikzelf het op topfoto in Düren, ik moet binnenkort toch nog wel een voor het werk naar Köln dan kom ik er quasi langs. Maar als er alternatieven zouden zijn hoor ik het graag

greetz
    Sjill

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. FAQ : lees eerst hier voor je wat post
    Door fredericrom in forum Camera's
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 27 juni 2014, 10:43
  2. Lenzen, lenzen en nog eens lenzen
    Door Tim De Backer in forum Camera's
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 19 december 2004, 18:07