Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor de 10D Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen voor de 10D Canon

    Mijn verdeler raadt mij ten zeerste af om Sigma lenzen te gebruiken op mijn 10D. Hij zegt dat een DSLR nog veel gevoeliger is aan minder kwalitatiefvolle lenzen dan analoge toestellen. Heeft hij gelijk?
    Zijn er naast de Sigma lenzen nog andere merken van lenzen behalve Canon die iets minder geprijsd zijn en toch nog voldoende kwaliteit beiden? Ik denk bijvoorbeeld aan Tamron.

    Weet er iemand een betrouwbare, kwalitatiefvolle onlineshop voor lenzen of raden jullie mij het aankopen van lenzen via een onlineshop af?

    Groetjes

    Dung


  • #2
    Ik heb sigma lenzen en moet zeggen die presteren heel goed, wel sigma lenzen van de EX reeks.
    Moest uw verdeler eens objectief oordelen en niet kijken wat hem het meest zou opbrengen zou er misschien al andere praat uitkomen, mijn lokale fotoboer zei van de sigmalenzen die ik had besteld bij hem dat die heel hoogwaardig zijn en zo goed als echte prolenzen zijn.

    Ik zal niet ontkennen dat bv een canon L lens wat beter is maar daar betaal je het driedubbele voor tot soms ongeziene bedragen.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by fredericrom
      Ik heb sigma lenzen en moet zeggen die presteren heel goed, wel sigma lenzen van de EX reeks.
      Moest uw verdeler eens objectief oordelen en niet kijken wat hem het meest zou opbrengen zou er misschien al andere praat uitkomen, mijn lokale fotoboer zei van de sigmalenzen die ik had besteld bij hem dat die heel hoogwaardig zijn en zo goed als echte prolenzen zijn.

      Ik zal niet ontkennen dat bv een canon L lens wat beter is maar daar betaal je het driedubbele voor tot soms ongeziene bedragen.
      Volledig akkoord met fredericrom !
      Ik ben persoonlijk ook wel voorstander van L-glas. (wie niet ), maar ik denk dat die man uit zijn nek kletst. Goed gekozen Sigma lenzen zijn zeker niet slecht en hebben bieden bovendien een prima PRIJS/KWALITEIT. Door de 1.6 cropfactor zou ik zelfs zeggen dat de 10D minder kritisch is tov lenzen dan een analoge camera of een full-frame digitale camera.
      Snuffel eens rond hier op de site; je kan genoeg voorbeelden vinden van mooie foto's, genomen met Sigma.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Heeft er iemand ervaring met Tamron-lenzen?
        Lot to learn... Much to gain

        Comment


        • #5
          Originally posted by Dung
          Zijn er naast de Sigma lenzen nog andere merken van lenzen behalve Canon die iets minder geprijsd zijn en toch nog voldoende kwaliteit beiden? Ik denk bijvoorbeeld aan Tamron.
          Er zijn bij mijn weten maar een handvol third-party fabrikanten van lenzen voor Canon (en Nikon) : Sigma, Tamron en Tokina zijn de enige die ik ken.
          Voor zowel die merken, als de hoofdmerken zelf, is het nog altijd zo dat de ene lens al beter is dan de andere (en sommige zelfs ronduit slecht).
          Als je de mening van een hoop anderen wil, kun je altijd eens kijken op www.photographyreview.com en de reviews van andere kopers lezen voor de lenzen die je interesseren.

          Henk


          Comment


          • #6
            Ik ben sinds dinsdag in het bezit van een 10D met een 28-135 USM IS dus tot zover een standaard zaak. Daarnaast heb ik getwijfeld tussen een Canon 20-35 USM of de EX 15-30 DG van Sigma en de keuze is geballen op de sigma.
            De reden hiervan is de extreme groothoek van 15 x 1.6 = 24mm terwijl dat bij de canon slechts 32 zou zijn geweest. Het andere voordeel was dat er ook nog een keurige tas bij zat zodat je die ook voor je 28-135 kan gebruiken al je die wisseld. Daarnaast is het zo dat deze lens zo in elkaar zit dat hij juist enkel icm een digitale crop te voorzien is van een 82mm filter want de voorzet lenswordt over de standaard zonnekap gezet.
            Ik heb nu wat foto's gemaakt en ik moet zeggen heel snel, iets meer geluid en groter dan de canon, maar geen enkel probleem er mee.

            ik hoop dat je wat aan hebt

            succes
            Canon 20D, 24-70 2.8L, 17-40 4.0L, EX580, Manfrotto 55

            Comment


            • #7
              Ik heb 1 Tamron lens, de 28-300 XR, maar ik heb hem pas
              dus nog niet gek veel ervaring mee, heel groot bereik en
              lekker klein en zeker niet duur........
              Maakt ook best wel leuke plaatjes


              mvg,
              Maria
              Be patient, good things come to those who wait!
              http://www.lamahi.com

              Comment


              • #8
                Sinds vandaag in huis: Tokina AT-X 24-200/3.5-5.6, volgens mij goede all-rounder, niet vlijmscherp en een beetje warm van kleur, snelle focus (moet niet veel onderdoen voor Canon's USM), goed gebouwd maar wel niet echt een lichtgewicht: 700 gr, geleverd met etui en zonnekap, filtergrootte 72mm, kortom: voor mij de ideale lens in afwachting van genoeg eurookes voor een Canon 24-70L en Sigma EX 70-200 (de Canon 70-200L is me te duur, vandaar de Sigma).

                Enkele rappe testjes uit het losse handje:
                24mm : http://users.telenet.be/dominiek.pollet/IMG_0278.JPG
                200mm: http://users.telenet.be/dominiek.pollet/IMG_0277.JPG
                Panasonic Lumix DMC-FZ28 -- Canon MVX4i -- Canon PowerShot A40

                Comment

                Working...
                X