Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen Nikon D70

    Daar ik niets weet van Nikon, het volgende....
    Alle bestaande lenzen die passen op de F 55 -65 en/of 75 passen
    die straks ook op de nieuwe D70 ?
    Ik lees over AF en DX mount...
    Waarom ik kan waarschijnlijk een hele set F65 met de nodige lenzen
    overnemen en het zou hartstikke mooi zijn als die straks ook zouden
    passen op die D70, daar zit o.a. tussen een Tamron 17-35 - Nikon 28-80
    Nikon 70 -200 en nog wat....
    Ben al aan het zoeken gegaan maar verder als AF en DX kom ik niet, graag verneem ik hier van de Nikon-kenners het e.e.a.

    Alvast bedankt,

    Jim

  • #2
    op die D70 zullen alle lenzen passen met een nikon AF mount.
    ook de DX lenzen passen erop, die zijn speciaal ontwikkeld voor digitale camera's, hebben een kleinere beeldcirdel dan de normale lenzen aangezien de beeldsensor geen 35mm is maar iets van een 22mm
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Nikon is vrij conservatief met zijn wijzigingen en dat heeft als voordeel dat al je lenzen zullen passen.Op mijn D100 gebruik ik bijvoorbeeld een 15 jaar oude Nikkor 70-210mm en dat geeft geen enkel probleem.Dus doe dat koopje maar.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Toch een kleine kanttekening. Vooral vanwege het feit dat er over toekomstig te verschijnen modellen nog andere dingen mee kunnen spelen dan enkel 'dat het past'. Als je een search doet op fisheye en 10D, kom je vast het verhaaltje tegen over de fisheye op een 10D (op 10D continue error99). Gaan zoeken op web en uiteindelijk bij technicus van Canon uitgekomen, die aangeeft dat er nogal eens 'kleine' (tja, wat heet klein, error99!) wijzigingen in nieuwe cameramodellen zitten. Volgens deze techneut voelt Canon zich ook niet geroepen om dergelijke wijzigingen door te geven aan derden zoals bv Tamron, Sigma etc.

        Kan ik nog wel begrijpen. Maar bij verder zoeken op het net, kwam ik toch ook behoorlijk wat verhalen tegen van mensen die originele canon-lenzen terug moesten sturen naar canon omdat ze op de 10D niet werkten en moesten worden aangepast (ook L-lenzen).

        Dus: Ze passen vast wel, wat vatting betreft dus, maar om nu met zekerheid te voorspellen dat dat gaat werken -zeker op nog te verschijnen modellen- daar ga ik me niet aan wagen. Moraal van het verhaal: Test een lens op je eigen cam, pas dan weet je zeker dat ie werkt...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Erik Mansvelders
          Moraal van het verhaal: Test een lens op je eigen cam, pas dan weet je zeker dat ie werkt...
          Nog een kanttekening: Dan niet 1,2 of 3 foto's nemen....maar een hele "vracht" met verschillende diafragma's.

          mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #6
            Originally posted by Erik Mansvelders
            Toch een kleine kanttekening. Vooral vanwege het feit dat er over toekomstig te verschijnen modellen nog andere dingen mee kunnen spelen dan enkel 'dat het past'. Als je een search doet op fisheye en 10D, kom je vast het verhaaltje tegen over de fisheye op een 10D (op 10D continue error99). Gaan zoeken op web en uiteindelijk bij technicus van Canon uitgekomen, die aangeeft dat er nogal eens 'kleine' (tja, wat heet klein, error99!) wijzigingen in nieuwe cameramodellen zitten. Volgens deze techneut voelt Canon zich ook niet geroepen om dergelijke wijzigingen door te geven aan derden zoals bv Tamron, Sigma etc.

            Kan ik nog wel begrijpen. Maar bij verder zoeken op het net, kwam ik toch ook behoorlijk wat verhalen tegen van mensen die originele canon-lenzen terug moesten sturen naar canon omdat ze op de 10D niet werkten en moesten worden aangepast (ook L-lenzen).

            Dus: Ze passen vast wel, wat vatting betreft dus, maar om nu met zekerheid te voorspellen dat dat gaat werken -zeker op nog te verschijnen modellen- daar ga ik me niet aan wagen. Moraal van het verhaal: Test een lens op je eigen cam, pas dan weet je zeker dat ie werkt...

            Klopt natuurlijk allemaal Erik,maar zoals je zelf vertelt is dit eerder een Canonprobleem en heb ik er bij Nikkorlenzen nog nooit van gehoord (die comptabiliteitsproblemen bedoel ik).Ze passen niet alleen maar ze werken ook prima (de elektronica).
            Maar natuurlijk weet je nooit wat de toekomst zal brengen en welke veranderingen de fabrikanten zullen doorvoeren.Reden te meer vond ik voor mij persoonlijk om Nikon te kopen.
            Danny's Photosite

            Comment

            Working...
            X