Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

    Ik sta (nog steeds) op het punt een 3OOD te kopen... Alleen wil ik om te starten -naast de standaardlens- ook nog wat (betaalbaar) televermogen... Ik heb hier alle topics daarover al goed gevolgd, maar raak er maar niet uit... Ik heb ook alle sites al geraadpleegd, maar ik blijf twijfelen tussen een vijftal lenzen... Ik denk dat ik er gewoon (nog) te weinig verstand van heb om een juiste keuze te maken...

    Misschien kunnen jullie (nog maar eens) een handje helpen...

    SIGMA AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER (+/- 279 euro)

    SIGMA AF 70-300/4.0-5.6 DL MAKRO SUPER (+/- 140 euro)

    CANON 75-300/4.0-5.6 III USM (+/- 249 euro)

    SIGMA 55-200/4.0-5.6 DC (+/- 179 euro)

    CANON 55-200/4.0-5.6 USM (+/-259 euro)

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Tim

    PS: ik weet ondertussen dat sommige mensen gaan beginnen over veel betere lenzen... en ooit hoop ik ook 1000 euro en (veel) meer aan goeie lenzen te kunnen geven... maar voorlopig -als pas getrouwde met bouwplannen- moet ik het wat soberder doen...
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

    http://www.timdebacker.be

  • #2
    Als ik moet kiezen uit dit lijstje: de Sigma APO - de duurste, ik weet het...
    Kijk ook eens of je toevallig geen Canon 75-300IS in je budget kan duwen. Zoniet, overweeg dan misschien ook de Canon 90-300, die optisch een tikkeltje beter is dan de 75-300 die jij voorstelde.

    BTW, Sommigen onder ons zijn al blij als er geen 28-300 in het lijstje staat. Neen, het hoeven niet allemaal lenzen van 1000 euro en meer te zijn.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Hallo Tim,

      Ik heb die Sigma 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER UC II en ik kan niet anders dan tevreden zijn over de lens. Ik heb een tijdje die Canon 75-300 IS mogen proberen maar ik vind de kleuren van de APO mooier. De AF-snelheid op de sigma is wel iets trager, maar zeker niet opvallend.

      De meeste foto's op mijn site zijn ermee getrokken, en als je wil kan ik je wel een full-size foto doorsturen.

      Greets,
      Tom
      Canon 6D

      Comment


      • #4
        Wel Tom, dat zou leuk zijn mocht jij eens een foto kunnen doormailen...

        Alvast bedankt!

        Tim
        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

        http://www.timdebacker.be

        Comment


        • #5


          BTW, Sommigen onder ons zijn al blij als er geen 28-300 in het lijstje staat. Neen, het hoeven niet allemaal lenzen van 1000 euro en meer te zijn.
          [/quote]
          Kijk eens naar dp review, je vindt er foto's van mensen, genomen met een 28/300. Heb die eens besproken met iemand die een 70/200 van Canon heeft.
          We waren het er vlug over eens dat het prachtige beelden waren.
          Het waren natuurlijk foto's van een pro, hé.
          Heb ook juist gebouwd en er komt een kleine spruit aan ; ik begrijp dus best dat je voor keuzes staat.

          Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

          Comment


          • #6
            Hallo iedereen,

            Het is zover: 'k heb m'n 300D (inclusief de 18-55mm lens) besteld bij Topfoto... Nu alleen maar hopen dat hij heeeeeeel snel leverbaar is

            'k heb er de sigma 55+200/4-5.6 AF DC en de Canon Speedlite 420 EX bij besteld... Nog eventjes wachten dus en we kunnen echt aan de slag!

            Groetjes en bedankt voor alle tips!

            Tim
            Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

            http://www.timdebacker.be

            Comment


            • #7
              Hmm, ik heb zelf de sigma 28/300 en maak er toch wel erg scherpe plaatjes mee. kijk maar eens naar mijn foto's op het forum !!
              Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                Ik ga me binnenkort ook een zoomlens aankopen.

                Twijfel tussen :
                SIGMA AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER (+/- 279 euro)
                CANON 75-300/4.0-5.6 III USM (+/- 249 euro)

                Heb momentel enkel de Kitlens bij de 300D (18-55mm).
                Ik mis daar dan wel een stuk (55-70 of 75) maar zou me latern een degelijke groothoek willen aanschaffen.

                Is dit een goed plan ?

                Kan er met die canon ook Macro getrokken worden ? of is dat bij die sigma eerder een marketing stunt van er makro bij te zetten ?
                Much to learn I still have!

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Blasphemy
                  Ik ga me binnenkort ook een zoomlens aankopen.

                  Twijfel tussen :
                  SIGMA AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER (+/- 279 euro)
                  CANON 75-300/4.0-5.6 III USM (+/- 249 euro)

                  Heb momentel enkel de Kitlens bij de 300D (18-55mm).
                  Ik mis daar dan wel een stuk (55-70 of 75) maar zou me latern een degelijke groothoek willen aanschaffen.

                  Is dit een goed plan ?

                  Kan er met die canon ook Macro getrokken worden ? of is dat bij die sigma eerder een marketing stunt van er makro bij te zetten ?
                  Die Canon heb ik ook gehad, en eigenlijk is die niet zo goed. Die Sigma zou scherper zijn. De USM van die Canon is ook al niet erg snel, en er kunnen zeker geen macro-foto's mee gemaakt worden, zelfs niet met voorzetlensjes, want dan is er geen enkele scherpe foto mee te maken .

                  Die bijna nieuwe Canon heb ik dan voor een fractie van de prijs moeten verkopen, omdat niemand interesse had voor die lens.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                    BlackBandit,

                    bedankt voor de waarschuwing. Ik had mij oog toch al laten vallen op de sigma. Ik heb hier nog al goede reviews van gelezen ... Is er misschien ergens een canon DSLR'er in de buurt van Leuven / Tienen bij wie ik eens een 50_200 mm lens kan komen testen ? Ik wil wel eens zien welk effect dit juist heeft.
                    Much to learn I still have!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                      BTW, Sommigen onder ons zijn al blij als er geen 28-300 in het lijstje staat. Neen, het hoeven niet allemaal lenzen van 1000 euro en meer te zijn.
                      graag een woordje uitleg
                      een lens van 1000 euro is't in elk geval niet, maar 't is wsl dat niet dat je bedoeld. vandaar mijn vraag... thx!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                        Voor wat het waard is :

                        Ik heb de 55-200 mm van Canon , en ben er tevreden mee :-)
                        Op mijn homepage staat een link naar Artis , en deze foto's zijn genomen met de 55-200 mm .....Dus als je voorbeelden wil zien , feel free
                        Neemt niet weg dat ik ook aan het kijken ben voor een 28-300 mm lens
                        Maar eerst maar eens een battery-grip aan de Kerstman vragen
                        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen, lenzen en nog eens lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Die Canon heb ik ook gehad, en eigenlijk is die niet zo goed. Die Sigma zou scherper zijn. De USM van die Canon is ook al niet erg snel, en er kunnen zeker geen macro-foto's mee gemaakt worden, zelfs niet met voorzetlensjes, want dan is er geen enkele scherpe foto mee te maken .
                          Kan ik alleen maar beamen, niettegenstaande ik de lens vele jaren in mijn bezit heb gehad.
                          Op m'n analoog viel de scherpte nog goed mee, maar op mijn 300D was het resultaat zo dermate slecht dat ze meteen de deur uitvloog.
                          Jammer genoeg geldt dit voor veel consumer lenzen dat ze op een DSLR met APS-C sensor, optisch van matig tot slecht presteren.
                          De sigma komt het beste uit de test en is voor hetzelfde geld overduidelijk de beste/betere koop.
                          Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                          Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                          Comment

                          Working...
                          X