Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens keuze,NIKON D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens keuze,NIKON D70

    Hallo beste BD'ers,het is er dan toch van gekomen,morgen ga ik voor mijn D70 ,maaaaaaaar ,nu de lenzen héé ik heb mijn oog op drie lenzen laten vallen ,graag uw mening erop.

    1-Sigma 28-200/3,5-5,6 AF Macro Aspherical Compact IF für Nikon 199€
    2-Sigma 28-300/3,5-6,3 AF Macro Compact Asph. für Nikon 269€
    3-Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II für Nikon 219€


    ps.De bedoeling is om toch wat macro's te kunnen maken,en een voorlopige all-rounder te hebben.

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

  • #2
    Ik sta min of meer voor dezelfde keuze, en had al bijna optie 3 gekozen, maar de andere twee zijn wellicht ook interessant.
    Waar heb je deze prijzen vandaan eigenlijk?

    Comment


    • #3
      Bij AC-photo staat de 70-300 APO aan 199€


      Originally posted by marker
      Ik sta min of meer voor dezelfde keuze, en had al bijna optie 3 gekozen, maar de andere twee zijn wellicht ook interessant.
      Waar heb je deze prijzen vandaan eigenlijk?


      Greetz,

      Comment


      • #4
        Als je voor keuze 3 gaat, is dat als aanvulling van de kitlens, die 70-300 kan je niet zomaar als allrounder gebruiken natuurlijk... (dan zou je met een 105mm equivalent beginnen en da's niet zo handig voor groothoek).

        Comment


        • #5
          @ koen,je hebt gelijk,de derde is er eigenlijk ook achteraf bijgekomen,
          Prijzen komen van top-foto,en ja ik koos eerst voor 1 en 2 omdat alleen de body voorradig is.

          Mvg.
          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
          Mijn website.

          Comment


          • #6
            Bij Grobet in Antwerpen (www.grobet.be) staat de 70-300 aan 153€ (direct leverbaar)

            Ik heb die ook gekocht en ben er heel tevreden mee.
            Heb ook de Sigma 18/50 bij de D70 body gekocht, prima lenzen.

            grz,
            Guy
            Nikon D70 - Sigma 18/200 + Sigma 70/300
            Smile, You've been clicked!

            Comment


            • #7
              Als ik uw lijstje van mogelijke lenzen bekijk dan moet ik zeggen dat deze allemaal tot de minder goede behoren.
              Kies als startlens toch niet voor een superzoom, ga voor een zoom met een max bereik van 3X en liefst een lichtsterke F2,8 over héél het bereik. Dit geeft de garantie dat je kwaliteit in huis haalt. Vergeet nooit dat de lens erg belangrijk is, veel belangrijker dan je DSLR body. Ik dacht dat Nikon nu een nieuwe 17-55 mm in huis had, een DX lens met 2,8 over heel het bereik.
              Ik heb beelden gezien van deze lens en ook gemaakt met een D70, dit is een aanrader. Ik ben nog altijd van mening dat je niet mag bezuinigen op optiek, ook al kost dit flink wat geld, je krijgt er ook wat voor in de plaats. Het is onlogisch om een goede DSLR te kiezen en die dan te voorzien met minderwaardige optiek. Denk eraan dat het systeem dat je gebruik om je digitale beelden te maken en te bewerken een ketting vormt die net zo sterk is als haar zwakste schakel.

              my 2 cents
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Het is onlogisch om een goede DSLR te kiezen en die dan te voorzien met minderwaardige optiek RUMOCOOL is op zoek naar een voorlopige all-rounder en niet naar een lens die het tienvoudige van zijn beschikbare budget kost. Niet iedereen heeft 2.8 lenzen "nodig" of het budget van digipics357 ter beschikking.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by notex
                  RUMOCOOL is op zoek naar een voorlopige all-rounder en niet naar een lens die het tienvoudige van zijn beschikbare budget kost. Niet iedereen heeft 2.8 lenzen "nodig" of het budget van digipics357 ter beschikking.
                  Ben blij dat er nog iemand zo over denkt. Is het echt altijd nodig wanneer iemand uitleg vraagt over een paar lenzen, de raad te geven dat deze persoon een 2.8 nodig heeft? Het zijn inderdaad mindere lenzen (in vergelijking met toplenzen natuurlijk) maar kan je er goede foto's mee trekken: natuurlijk!

                  Rumocool: mvdr1 is zeer tevreden van zijn TAMRON XR 28-300 en de 70-300: http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47392
                  van die 70-300 heb ik al overal op internet goede commentaren gevonden, over de 28-300 zijn de meningen verdeeld.
                  Gallery: http://www.fotogallerij.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Digipics357
                    Als ik uw lijstje van mogelijke lenzen bekijk dan moet ik zeggen dat deze allemaal tot de minder goede behoren.
                    Daar gaan we weer

                    Comment


                    • #11
                      Hallo


                      Voorbeeldfoto met TAMRON 70-300 :
                      Zie mijn posting op :

                      http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=47499

                      Groetjes,

                      Marc
                      NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

                      Comment


                      • #12
                        Ben blij dat er nog iemand zo over denkt. Is het echt altijd nodig wanneer iemand uitleg vraagt over een paar lenzen, de raad te geven dat deze persoon een 2.8 nodig heeft? Het zijn inderdaad mindere lenzen (in vergelijking met toplenzen natuurlijk) maar kan je er goede foto's mee trekken: natuurlijk!

                        Het is inderdaad nodig wanneer iemand uitleg vraagt over lezen deze te adviseren naar de kwalitatief beste lenzen. Of deze persoon de lens koopt dat ligt zuiver bij hem of haar, maar ik ga nooit iemand de raad geven een minderwaardige lens te kopen. Ik heb zelf ook ooit Sigma's gekocht en dan nog enkel van de EX lijn, ik heb ze allemaal verkocht en mijn optiek aangepast naar Canon L kwaliteit daar waar het ging en naar Canon kwaliteit waar het niet direct opportuun was om een L lens te kopen. Bijvoorbeeld mijn 50 mm F1,4 en mijn Macro 100mm F2,8 zijn geen L lenzen en de geplande 85 mm F1,8 zal ook geen L lens zijn.

                        Natuurlijk is het zo, als je onwetende bent over de kwaliteit van een lens, je der ook ni van wakker ligt, en ik zal meer zeggen het zelfs niet ziet. Vorige week kreeg ik een gastfotograaf op bezoek in mijn studio, de man werkt nog analoog met een EOS 3 en met de 28-135mm IS F3,5-5.6 lens . De man zou is graag digitaal werken en vroeg me om de sessie te mogen doen met mijn D60 maar met zijn lens erop geplaatst. Na de sessie bracht ik de beelden over van de CF kaart naar een CD en gaf ze hem mee naar huis. Kort na zijn bezoek kreeg ik al een mailtje dat hij zo tevreden was over deze voor hem eerste digitale sessie. Ik bekeek achteraf de beelden en voor mij misten al de opnames de nodige scherpte vergeleken met mijn 28-70 F2,8 L maar als je deze scherpte nog nooit ervaren hebt mis je ze niet.

                        Toch is dit de reden dat ik steeds de beste lenzen zal adviseren, ook al zijn er BD'r die dit precies ni graag horen.

                        My 2 cents.


                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Ok jongens,ik ben net terug en ik heb hem,de D70 â 1049 €,prachtig ding zeg amaaai.
                          Zoals eerder gezegd ben ik hem bij top-foto gaan halen en heb er de sigma 75/300 4-5.6 apo super macro II â 219 € bij genomen ,was een goede keus zei de Heer Ingo,er was er ook maar ééntje.
                          De 28/300 had Ingo me toch afgeraden,omdat ik in kwaliteit zou gaan inboeten,vandaar de keuze voor de 75/300.
                          Op de keuze van lenzen moet ik sommigen van jullie gelijk geven ,niet op besparen ,maar zoals er toch een paar zijn die zoals mij denken,matig te beginnen met de lenzen ben ik toch zeer tevreden over mijn aankoop.
                          De toekomst zal het uitmaken of ik echt behoefte ga hebben in een betere en duurdere lens.

                          In ieder geval allen vriendelijk bedankt voor de reactie's en nu word het tijd dat ik hem ga uitpakken héé

                          Foto's zullen zeker volgen.

                          ps.TOP-FOTO echt een dikke aanrader en de Heer Ingo een zeer vriendelijke man.
                          ps1.ik was een beetje bang of ik nog een beetje plezier ging beleven in fotograferen,wegens een werkongeluk met mijn rechteroog vorige week,maar ik zie het positief zitten om door de optische zoeker met mijn linker oog te zien.
                          Met de Fuji S5000 die ik gisteren heb kunnen verkopen,was het zicht een pak minder door de optische zoeker,het verschil is enorm met de D70

                          Nogmaals bedankt allemaal

                          Mvg.
                          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                          Mijn website.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Digipics357
                            Het is inderdaad nodig wanneer iemand uitleg vraagt over lezen deze te adviseren naar de kwalitatief beste lenzen. Of deze persoon de lens koopt dat ligt zuiver bij hem of haar, maar ik ga nooit iemand de raad geven een minderwaardige lens te kopen. Ik heb zelf ook ooit Sigma's gekocht en dan nog enkel van de EX lijn, ik heb ze allemaal verkocht en mijn optiek aangepast naar Canon L kwaliteit daar waar het ging en naar Canon kwaliteit waar het niet direct opportuun was om een L lens te kopen. Bijvoorbeeld mijn 50 mm F1,4 en mijn Macro 100mm F2,8 zijn geen L lenzen en de geplande 85 mm F1,8 zal ook geen L lens zijn.
                            Waarom moet je mensen adviseren naar de kwalitatief beste lens?

                            Stel: iemand stelt een vraag dat hij op zoek is naar een koffiemachine. Je kan dan adviseren dat een Philips senseo een goed toestel is (van 60 euro) en die man zal van zijn koffie genieten. Je kan natuurlijk ook een expressomachine van enkele 1.000 euros adviseren. Is die duurdere expressomachine beter? Ongetwijfeld! Heeft die man dat nodig? Zal hij van zijn senseo koffie ook niet genieten: zeker wel!

                            Als iemand op zoek is naar een voorlopige all-rounder en prijzen opgeeft van 199, 269 en 219 euro, waarom moet je dan in godsnaam die mens adviseren een lens van 1395 euro te kopen? Wat is die persoon daar mee? Natuurlijk zal die lens beter zijn, de prijs is ook het 6 dubbel van zijn budget.


                            Toch is dit de reden dat ik steeds de beste lenzen zal adviseren, ook al zijn er BD'r die dit precies ni graag horen.
                            De reden dat dit niet graag gehoord is, is omdat hiermee het gevoel wordt gegeven dat je met al de lenzen die geen primes, L glas of lichtsterk (2.8) zijn geen mooie foto's kunnen genomen worden! Niet iedereen heeft budgetten van >1.000 euro per lens en voor velen weegt het verschil in kwaliteit bijlange niet op tegen het verschil in prijs!!!
                            Gallery: http://www.fotogallerij.be

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by RUMOCOOL
                              In ieder geval allen vriendelijk bedankt voor de reactie's en nu word het tijd dat ik hem ga uitpakken héé

                              Foto's zullen zeker volgen.
                              Je hebt duidelijk sneller getypt dan ik je reply was er nog niet. In ieder geval veel plezier met je nieuwe camera!!!
                              Gallery: http://www.fotogallerij.be

                              Comment

                              Working...
                              X