Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica kwaliteit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica kwaliteit

    Ik overweeg de aankoop van een 'compact'.
    Mijn idee gaat uit naar een " Leica X (Typ 113) ".
    Ik besef dat dit van mens tot mens kan verschillen, maar is de (dure) prijs verantwoord?
    Zijn er (goedkopere) toestellen die dit toestel overtreffen of gelijkwaardig zijn?
    Ik ben bereid er de prijs voor te betalen. Maar dan wel graag voor het toestel en niet puur voor het rode merkplaatje ......
    Thx,,,

  • #2
    Re: Leica kwaliteit

    Ik weet zeker dat niemand het zal kunnen zien dat een bepaalde opname is gemaakt met Leica of welk ander merk dan ook
    Niet op het web en zeker en vast niet op een afgedrukte versie

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Leica kwaliteit

      Volgens mij kan je daar gerust de Fuji X-T1 met XF glas tegenover stellen,
      zelfs de objectieven zoals de lichtsterke 14, 23, 35 en 56mm voelen aan als Leica glas
      en dat voor minder dan de helft van de Leica prijs.
      Last edited by Guest42; 6 februari 2015, 13:36.

      Comment


      • #4
        Re: Leica kwaliteit

        Het zou hoe dan ook een compact worden met een vast objectief. En zo goed als zeker ook een vast brandpuntsafstand. Een vergelijkbare 35mm lijkt me in dit geval ideaal.
        ( Als alternatief keek ik idd ook al naar Fuji. Dan wel naar de X100t. Maar dat ter zijde. )
        Ik luister eerst nog even naar wat anderen vertellen over de Leica ....

        Comment


        • #5
          Re: Leica kwaliteit

          Ook even meegeven dat ik daarnaast ook voorop stel dat ik graag een manuele instelbaarheid wil zoals bij deze Leica.
          Ttz, wieltjes bovenop (of aan het objectief) waar ik manueel de sluitersnelheid en diafragma kan instellen.
          Dus geen instelwieltje bovenop met 100 mogelijke vooraf geprogrammeerde scenes of eindeloos zoeken in een menu om een diafragma- of sluitertijdkeuze te maken.

          Comment


          • #6
            Re: Leica kwaliteit

            Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
            Ook even meegeven dat ik daarnaast ook voorop stel dat ik graag een manuele instelbaarheid wil zoals bij deze Leica.
            Ttz, wieltjes bovenop (of aan het objectief) waar ik manueel de sluitersnelheid en diafragma kan instellen.
            Dus geen instelwieltje bovenop met 100 mogelijke vooraf geprogrammeerde scenes of eindeloos zoeken in een menu om een diafragma- of sluitertijdkeuze te maken.
            Dan kan ik mijn collega Fuji-X fotograaf van hierboven bijtreden: de X-T1 is bij uitstek een toestel dat het manuele gevoel van vroeger terugbrengt voor wie dat wil: 3 instelwieltjes aan de bovenkant en een diafragmaring in de lens (op een paar uitzonderingen na). Zelfs de 18-55 kitlens voelt "premium" aan qua bouw en bediening. Maar we hebben het hier inderdaad wel over een toestel met verwisselbare lenzen...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Leica kwaliteit

              Ok het is niet direct vergelijkbaar maar ik heb een X30 van fuji als 2de toestel en de beelden die daar uit komen zijn al fenomenaal. De X-T1 zal dan meer dan fantastisch zijn.
              Leica is heel mooi afgewerkt maar ik betwijfel toch sterk of de afgeleverde beelden beter zullen zijn dan Fuji.
              Persoonlijk vind ik Leica toch een beetje een snob-camera. (hop, ik schop nu al wellicht tegen iemand zijn licht-gevoelige schenen)

              Comment


              • #8
                Re: Leica kwaliteit

                Ik kan niet 100% vergelijken maar ik ben heel tevreden over mijn Fujifilm X-T1.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica kwaliteit

                  als je een Leica wil dan moet je niet gaan liggen zeuren over de rechtvaardigheid van een prijs, Leica is nou eenmaal Leica en het is meer een gevoel en beleving dan daadwerkelijk waar voor je geld, natuurlijk is de kwaliteit erg mooi, maar het is gewoon reteduur, maar dan ook erg mooi en simpelweg Leica.
                  Als je toch de leicakwaliteit wil kun je ook kijken naar een mooi alternatief, bv een systeemkamera met een Leica (Panasonic) lens, bv een Panasonic GM5 met een 15 mm 1.7 Pana/Leica lens, ook een erg leuke kombinatie, met nog eens de mogelijkheid om eens een andere Leica lens erop te bouten (of ander merk), kost de helft, maar niet de helft van de kwaliteit.
                  Er staat hier een draadje over de GM5 plus 15 mm lens, wellicht ook een leuke keuze.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica kwaliteit

                    Panasonic lenzen met het onderschrift Leica zijn niet door Leica zelf geproduceerd.
                    Leica is dus niet altijd Leica !!!
                    Maar verder geen kwaad woord over dit iconische merk.
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica kwaliteit

                      Misschien eens kijken naar de Sony DSC-RX100 III?
                      http://www.dxomark.com/Cameras/Compa...___984_957_936

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica kwaliteit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                        Panasonic lenzen met het onderschrift Leica zijn niet door Leica zelf geproduceerd.
                        Leica is dus niet altijd Leica !!!
                        Maar verder geen kwaad woord over dit iconische merk.
                        Leica made in Japan zijn onder bepaalde controles en voorwaarden geconstrueerd.
                        In samenwerking met Panasonic uiteraard.
                        Op de website van Leica vind je ook de aangepaste Panasonic camera's terug (LX100,FZ1000,LX7,LF1) daar moeten we hetzelfde zeggen ...niet alle Leica's zijn echte Leica's maar dan hier op cameravlak.
                        Meestal gaat het hier dan om een strakker uiterlijk, andere firmware, bijgeleverde Lightroom software en drie jaar garantie als ik mij niet vergis.
                        Wat eigenlijk de Japanse Prime's voor M43 betreft, daar zit geen enkele minderwaardige tussen... dus de samenwerking Pana-Leica geeft zijn vruchten af.

                        Leica Duitsland zijn prachtige camera's.... ik ken geen enkele Japanese camera die dit afwerkingsniveau haalt. (doet natuurlijk niks af aan het fotograferen want het blijft een werkinstrument)
                        De electronica die er in zit, verouderd spijtig genoeg even snel dan andere camera's.

                        Daarentegen zijn de Leica lenzen echte huzarenstukjes en dat zal niemand ontkennen.
                        Het prijskaartje is navenant... niet iedereen wil graag 9.000 euro spenderen aan een 50/0,95 Prime... één van de goedkoopste is de Summarit 35 2.5 ..prijskaartje 1500 euro.. slik...
                        Last edited by Funcky; 23 februari 2015, 09:39.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica kwaliteit

                          Panasonic mag de Leica naam gebruiken en dit brengt extra geld in het laatje bij Leitz ... degelijke marketing ... een heel goed voorbeeld hiervan : http://www.dpreview.com/articles/856...-5mm-f1-2-asph ... is van A tot Z een Matsu****a product ... ze weten daar echt wel hoe ze een dergelijke lens moeten maken. De benaming is ook heel duidelijk Panasonic Leica voor hun premium lenzen en Panasonic Lumix voor het gewone gamma
                          De Leitz lenzen zijn : http://www.dpreview.com/products/lei...egoryId=lenses

                          Bij Sony en Samsung is het gelijkaardig voor de merknamen Zeiss en Schneider

                          ps: de forumsoftware sensureert/verminkt de naam van een bekend Japans bedrijf ... heren moderatoren ... gaat dat niet wat ver ...
                          Last edited by Silver Roller; 23 februari 2015, 18:09.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica kwaliteit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                            ps: de forumsoftware sensureert/verminkt de naam van een bekend Japans bedrijf ... heren moderatoren ... gaat dat niet wat ver ...
                            Hello,

                            Ik denk dat het hier niet niet aan de bekendheid van dit Japans bedrijf ligt maar aan het goed gekend (Engels) woord dat in de naam zit.

                            Groeten,
                            Shurik.
                            http://lerrante.be/etoile/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica kwaliteit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Shurik Bekijk bericht
                              Hello,

                              Ik denk dat het hier niet niet aan de bekendheid van dit Japans bedrijf ligt maar aan het goed gekend (Engels) woord dat in de naam zit.

                              Groeten,
                              Shurik.
                              Indeed ... maar straf dat dit er toe lijdt dat Matsu****a niet meer zonder sterretjes kan geschreven worden ... oeps ... de sensor did it again

                              Comment

                              Working...
                              X