Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschappen met Sony alpha 200, 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschappen met Sony alpha 200, 300

    Hey iedereen !
    Ik ben hier net nieuw op dit forum en de laatste jaren begin ik mij echt te interesseren in de fotografie ... Ben net terug van een weekje New York en ik heb daar echt heerlijke foto's kunnen nemen , nu vertrek ik in februari naar Kaapstad en daar wil ik echt zéér mooie foto's kunnen ... Zowel van landschappen, mensen , gebouwen , wat allround dus, graag trek ik ook foto's op heel wat partyevents ... Weten jullie het geschikte type camera voor mij ? liefst rond de prijsklasse +- 500 ... Ben al eens weest kijken en had al een mooie Sony alpha 300 gevonden , misschien dat deze voldoet aan mijn eisen ?

    Alvast heel vriendelijk bedankt voor de reacties

    Vriendelijke groeten,

    Simon

  • #2
    Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

    Sony A300 voldoed zeker aan je eisen.
    Als ik moet kiezen tussen de A200 en de A300 zou ik toch voor de A300 gaan enkel maar vanwege het kantelbaar schermpje (laat je toe om confortabel over de hoofden te fotograferen of lage standpunten in te nemen).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

      nu heb ik gelezen dat deze 10 megapixel is ? Is dit niet wat te weinig voor zo'n camera ? Kan ik met zo'n toestel echt zeer scherpe foto's nemen ? Groeten

      Comment


      • #4
        Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

        De fotograaf buiten beschouwing latend is het de lens die voor een belangrijk deel bepaalt of een foto voldoende scherp gaat worden.
        De belangrijkste vraag die in dit verband beantwoord dient te worden is; "Wat zijn uw eisen ten aanzien van de afdrukgrootte".

        Comment


        • #5
          Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

          Voldoet de alpha 300 dan aan een zeer goede allround lens waar ik scherpe foto's met kan trekken ? Meer heb ik niet echt nodig , zijn er toevallig mensen die in het bezit zijn van dit type model en die eens een foto zouden willen posten van een foto die ze met dit toestel genomen hebben ?

          Thanks

          Groetjes

          Simon

          Comment


          • #6
            Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

            Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
            Voldoet de alpha 300 dan aan een zeer goede allround lens waar ik scherpe foto's met kan trekken ? Meer heb ik niet echt nodig , zijn er toevallig mensen die in het bezit zijn van dit type model en die eens een foto zouden willen posten van een foto die ze met dit toestel genomen hebben ?
            Vrijwel elk toestel laat je toe schitterende landschapsprenten te maken. De lens en de man die het zaakje in de hand heeft, maken het grootste verschil .

            Maar ik ben het eens met zunoel dat de a300 nog iets meer functionaliteit biedt.

            Als ik jou was, zou ik eens zien naar een a300 + CZ 16-80.

            Kijk hier eens voor lensinfo, en links naar voorbeelden en reviews van gebruikers :
            Dyxum lensinfo
            Of hier voor een meer uitgebreide review met voorbeeldfoto's :
            Photoclubalpha
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

              Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
              Voldoet de alpha 300 dan aan een zeer goede allround lens waar ik scherpe foto's met kan trekken ? Meer heb ik niet echt nodig , zijn er toevallig mensen die in het bezit zijn van dit type model en die eens een foto zouden willen posten van een foto die ze met dit toestel genomen hebben ?

              Thanks

              Groetjes

              Simon
              The best online EXIF data viewer for JPG images. Read camera settings, GPS location and Lightroom edits!

              Comment


              • #8
                Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                Oorspronkelijk geplaatst door simonkey Bekijk bericht
                nu heb ik gelezen dat deze 10 megapixel is ? Is dit niet wat te weinig voor zo'n camera ? Kan ik met zo'n toestel echt zeer scherpe foto's nemen ? Groeten
                Ja, dat is veel te weinig, scherpe foto's zijn daarmee eigenlijk niet mogelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Ja, dat is veel te weinig, scherpe foto's zijn daarmee eigenlijk niet mogelijk.
                  Om Kees even te verduidelijken:
                  Het is inderdaad meer als voldoende om 10mps te hebben om scherpe foto's te hebben tenzij je die gaat vergroten tot straatposters van meters breed maar de scherpte zit hem gelukkig niet in het aantal pixels.
                  Je lenzen zijn het allerbelangrijkste tegenwoordig daar zoals eerder hier honderden maal is geschreven dat er geen slechte DSLR's gemaakt worden maar je mag dat het ultieme materiaal hebben, het is en blijft nog steeds de persoon achter de camera die zal mooie foto's maken.
                  Landschappen vereisen eigenlijk ook een stevig statief omdat de mooiste landschappen getrokken worden bij zonsonder en opgang waardoor je met lange sluitertijden kan zitten. Hierdoor is een statief een must (reken op een budget van om en bij de €200-300 voor een degelijk statief trouwens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                    Nou dat is een opluchting....
                    Ik heb namelijk vorig jaar op de Waddenzee een zonsondergang genomen met mijn oude 10D op 300mm F6.3 . ISO 100 en 1/100 sec. en was bang dattie niet scherp zou kunnen zijn.

                    PS, het was een oude Tamron 60-300 Adaptall 2 met handfocus.
                    Ik HEB niet eens een statief.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      Sony A300 voldoed zeker aan je eisen.
                      Als ik moet kiezen tussen de A200 en de A300 zou ik toch voor de A300 gaan enkel maar vanwege het kantelbaar schermpje (laat je toe om confortabel over de hoofden te fotograferen of lage standpunten in te nemen).
                      Ik zou even willen opmerken dat de A200 een betere zoeker heeft dan de A300 (0.83x vs 0.74x).
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                        Voor landschappen zou ik ook aan de A350 denken. (Om van A700 en A900 maar te zwijgen, is een ander budget)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                          Ik heb zelf een a200 gekocht, en tot op de dag van vandaag nog steeds spijt, dat ik niet voor een a300 of a350 gegaan ben.. In bepaalde situaties is die live-view toch een enorme uitkomst!! En hij is nog es bere-goed ook!! 10 mp is meer dan genoeg, al heeft de a350 weer wat meer mp.. Megapixels bepalen trouwens de scherpte niet zo heel veel..Of je moet een billboard aan je gevel willen hangen van je foto... anders zouden alle voorgaande modellen van diverse fabrikanten alemaal onscherpe foto's maken.. Kanniet he? Qua lenzen, doe ik geen uitspraken, wil je es goed kijken wat er zoal allemaal te koop is voor sony of konica/minolta, dan moet je es een kijkje nemen op www.dyxum.com Als je het daar niet vindt, dan vind je het volgens mij nergens..Veel en veel gebruikersreviews van zowel nieuwe als 'oudere'lenzen..Daarna kun je zelf je keuze maken.. Groetjes en succes!! Een lens met vast brandpunt lijkt me trouwens het allerbeste voor landschappen..De body maakt geen ene fluit uit voor landschap oid

                          Comment


                          • #14
                            Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                            Hey !
                            In ieder geval bedankt voor alle mooie antwoorden
                            ik geloof dat die a300 aan een dikke 500 euro in de winkel stond ... Kan ik deze gewoon zo kopen ? of moet ik er nog speciale lenzen bij kopen ? Wat ik dus eigenlijk in het begin niet zou nodig hebben .... Zit er een flitser op de originele body ? Groeten en alvast bedankt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Landschappen met Sony alpha 200, 300

                              Met de kitlens, denk 17-70, kan je al goed uit de slag.

                              Leer eerst deftig werken met het toestel, zodat je alles een getest hebt.

                              Naderhand zal je kunnen uitmaken wat je echt nodig hebt, en dan kan je gerust één of meerdere
                              extra lenzen (breedhoek - superzoom) gaan bijkopen.

                              Zelfs met materiaal van 5000 euro, kan je barslechte foto's trekken.
                              De 'man achter het toestel' moet ook zijn werk goed doen ...

                              Ja, de alfa heeft een ingebouwde flash, dewelke goed is voor korte afstandsflitsen.
                              Wens je meer in 'donkere omgevingen' te fotograferen of wil je invulflitsen, dan zal een
                              externe flitser met der tijd noodzakelijk zijn.

                              Ik werk persoonlijk met de alfa 350, en ben er zeer tevreden over.

                              Comment

                              Working...
                              X