Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Canon lens EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit Canon lens EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

    Op dpreview staat volgende post.

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


    Ik lees dat de kwaliteit van deze lens bijna even goed zou zijn als deze van de EF 17-40 f4L USM.
    Ik kan dit haast niet geloven en ik versta ook niets van de test.
    Is er iemand die de gegevens in deze post kan ontcijferen?

    mvg
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

  • #2
    De 300D gebruikt een kleiner centraal deel van de lensdiameter om het beeld te registreren, in vergelijking met een 35mm filmtoestel (of full frame DSLR). Daardoor spelen de lensafwijkingen naar de rand van het glasoppervlak weinig of geen rol. De 17-40 staat bekend als een lens die uitstekend presteert op een full frame, dus dat is een hele goeie. Die nieuwe 18-55 doet in het centrale gedeelte, dat van belang is voor de 1.6x crop factor van de 300D (en andere), bijna even goed als de 17-40. Dat is dus goed nieuws voor de 300D-gebruiker met beperkt budget.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      aan de chart te zien presteerd de 17-40 toch nog altijd iets beter dan de 18-55, zelfs alleen het center, over de buitenrand spreken we niet want blijkbaar heeft die 18-55 geen.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        De 300D gebruikt een kleiner centraal deel van de lensdiameter om het beeld te registreren, in vergelijking met een 35mm filmtoestel (of full frame DSLR). Daardoor spelen de lensafwijkingen naar de rand van het glasoppervlak weinig of geen rol.
        Kan je dit veralgemenen naar andere lenzen ? Ik heb op verschillende plaatsen al gelezen dat bvb. de Sigma 70-300 APO wat soft is aan de randen, kan er dan gesteld worden dat dat op de 300D eigenlijk minder van toepassing is waardoor deze lens voor een potentiële 300D koper toch interessant is ?
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Cyrox
          De 300D gebruikt een kleiner centraal deel van de lensdiameter om het beeld te registreren, in vergelijking met een 35mm filmtoestel (of full frame DSLR). Daardoor spelen de lensafwijkingen naar de rand van het glasoppervlak weinig of geen rol.
          Kan je dit veralgemenen naar andere lenzen ? Ik heb op verschillende plaatsen al gelezen dat bvb. de Sigma 70-300 APO wat soft is aan de randen, kan er dan gesteld worden dat dat op de 300D eigenlijk minder van toepassing is waardoor deze lens voor een potentiële 300D koper toch interessant is ?
          ja dat klopt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by fredericrom
            aan de chart te zien presteerd de 17-40 toch nog altijd iets beter dan de 18-55, zelfs alleen het center, over de buitenrand spreken we niet want blijkbaar heeft die 18-55 geen.
            Het zou eigenlijk maar erg zijn he moest het niet zo zijn die 17-40 is toch wel 10x duurder ook.

            Indien die 18-55 echt zo goed is ga ik die ef-s mount toch nog missen op mijn 10D want in die lens zou ik dan wel geinteresseerd zijn.

            Comment

            Working...
            X