Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komen de Z6s en Z7s er aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Komen de Z6s en Z7s er aan?


  • #2
    Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

    Er wordt al even gespeculeerd, eind september/begin oktober, nu wordt er gezegd dat ze samen zouden worden voorgesteld bij de voorstelling van de 50mm en de... ben het even kwijt 35mm zeker? Het is een speculatiespel dat Nikon alleen ten goede komt...
    Ik moet zeggen, ik begon met Nikon de typische ladder tot aan de D7500, opteerde dan voor een XT-3 en XT-30, al bleef ik al mijn Nikonmateriaal behouden. Toen de Z6 er was heb ik eerst even gewacht en dan een koopje kunnen doen.In eerste instantie was ik enorm ontgoocheld, de zoom die je bv bij Fuji in de zoeker heb bij MF is vlekkeloos, bij Nikon is dit één schokkerig ding, de tweede processor zal dit vast en zeker verbeteren. Enfin, dat was maar één dingetje, maar gaandeweg ben ik ervan gaan houden, de beeldkwaliteit is enorm goed, er komen regelmatig updates...Als de Z6S (of mss zelfs de Z7S) volgende week wordt aangekondigd, plaats ik onmiddellijk een order. Topcamera!
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

    Comment


    • #3
      Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

      Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
      Er wordt al even gespeculeerd, eind september/begin oktober, nu wordt er gezegd dat ze samen zouden worden voorgesteld bij de voorstelling van de 50mm en de... ben het even kwijt 35mm zeker? Het is een speculatiespel dat Nikon alleen ten goede komt...
      Ik moet zeggen, ik begon met Nikon de typische ladder tot aan de D7500, opteerde dan voor een XT-3 en XT-30, al bleef ik al mijn Nikonmateriaal behouden. Toen de Z6 er was heb ik eerst even gewacht en dan een koopje kunnen doen.In eerste instantie was ik enorm ontgoocheld, de zoom die je bv bij Fuji in de zoeker heb bij MF is vlekkeloos, bij Nikon is dit één schokkerig ding, de tweede processor zal dit vast en zeker verbeteren. Enfin, dat was maar één dingetje, maar gaandeweg ben ik ervan gaan houden, de beeldkwaliteit is enorm goed, er komen regelmatig updates...Als de Z6S (of mss zelfs de Z7S) volgende week wordt aangekondigd, plaats ik onmiddellijk een order. Topcamera!
      Enkel de Z 50mm f/1.2S en Z 14-24mm f/2.8S worden deze week aangekondigd. Op nieuwe camera's is het nog even wachten, waarschijnlijk tot eind oktober?

      Bij MF kan je tot 200% zoom gaan. Dan moet je je toestel inderdaad stabiel houden om niet zeeziek te worden. Ik weet niet of een bijkomende processor dit volledig oplost?

      Z toestellen zijn buiten enkele minpuntjes inderdaad zeer goed en de S objectieven fenomenaal goed. De Z 24-70mm f/2.8S en Z 70-200mm f/2.8S zijn tot hiertoe alvast de allerbeste FF zooms in dit hun bereik/lichtsterkte Zelfs met 1.4x TC vermindert de scherpte van de Z 70-200mm f/2.8 S niet en met de 2.0x TC slechts minimaal

      Comment


      • #4
        Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Enkel de Z 50mm f/1.2S en Z 14-24mm f/2.8S worden deze week aangekondigd. Op nieuwe camera's is het nog even wachten, waarschijnlijk tot eind oktober?

        Bij MF kan je tot 200% zoom gaan. Dan moet je je toestel inderdaad stabiel houden om niet zeeziek te worden. Ik weet niet of een bijkomende processor dit volledig oplost?

        Z toestellen zijn buiten enkele minpuntjes inderdaad zeer goed en de S objectieven fenomenaal goed. De Z 24-70mm f/2.8S en Z 70-200mm f/2.8S zijn tot hiertoe alvast de allerbeste FF zooms in dit hun bereik/lichtsterkte Zelfs met 1.4x TC vermindert de scherpte van de Z 70-200mm f/2.8 S niet en met de 2.0x TC slechts minimaal
        Ik heb een zeer slecht, schokkerig beeld bij 50 of 100% zoom. Die werkt voor geen meter... Tenzij je nog nooit door de zoeker van een Fuji hebt gekeken en daar de zoomfunctie gebruikt als hulpmiddel bij het scherpstellen. Daar kan ik als macrofotograaf makkelijk de snorharen van een libel in focus zetten, bij de Z6 ben ik al blij als ik het hoofd of ogen goed zie en das al heel veel. Het lijkt alsof de beelden of in feite de liveview in zoom veel te traag worden gegenereerd. Of er is iets met mijn toestel (dat ik aan 2K clicks kocht van een professionele portretfotograaf) of je hebt nog niet gezien hoe het er echt aan toe kan gaan...

        Het zal idd uitstel zijn, volgende week werd er alweer geopperd, maar ik vrees idd dat we wellicht nog wat zullen mogen wachten. Als je weet hoeveel Z7's er nu nog dagelijks van de band rollen en hoeveel er nog in de wachtrij staan icm de 500mm F5,6....Dan twijfel ik of er wel nog een s-versie komt dit jaar. Misschien wordt het eerst wel de high-end waar sprake van is.
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

          In afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:

          Updated rumored Nikon Z6s and Z7s camera specifications: Incremental update to the current Z6/Z7 models Same sensor as in the Z6/Z7 Dual EXPEED processor Will use the new Nikon EN-EL15c battery USB power Dual memory card slots: CFexpress and SD (I personally still have hope for dual CFexpress) 4k 60p video More new video features […]

          Comment


          • #6
            Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            In afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:

            https://nikonrumors.com/2020/09/21/u...ications.aspx/
            Blijkbaar zijn het nu de Nikon gebruikers die zich een beetje zorgen maken omdat Canon weer op voorsprong zit.

            Comment


            • #7
              Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Blijkbaar zijn het nu de Nikon gebruikers die zich een beetje zorgen maken omdat Canon weer op voorsprong zit.
              Waarom zou iemand zich zorgen maken omdat een concurrent het goed voor mekaar heeft?
              Denk je dat Canon ook zo'n grote sprong gemaakt zou hebben als Sony niet zo'n voorsprong had gehad?

              Comment


              • #8
                Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Waarom zou iemand zich zorgen maken omdat een concurrent het goed voor mekaar heeft?
                Denk je dat Canon ook zo'n grote sprong gemaakt zou hebben als Sony niet zo'n voorsprong had gehad?
                Het werd inderdaad tijd, wat alleen al op dit forum over Canon geschreven is ...
                Wie nu Nikon heeft kan zich aan hetzelfde verwachten.

                De Z6s en Z7s zijn geen nieuwe toestellen, het zal niet gemakkelijk zijn hiermee een grote sprong voorwaarts te maken.
                Maar dat sluit niet uit dat dit binnen een jaar of twee wel kan gebeuren.

                Comment


                • #9
                  Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Het werd inderdaad tijd, wat alleen al op dit forum over Canon geschreven is ...
                  Wie nu Nikon heeft kan zich aan hetzelfde verwachten.

                  De Z6s en Z7s zijn geen nieuwe toestellen, het zal niet gemakkelijk zijn hiermee een grote sprong voorwaarts te maken.
                  Maar dat sluit niet uit dat dit binnen een jaar of twee wel kan gebeuren.
                  Ik begrijp het probleem niet? Heb je al een Z50/5/6/7 in je handen gehad? Buiten een kleine achterstand op cutting edge AF-C heb ik nooit een betere camera gehad dan de Z7 We gaan ook vast en zeker geen 2 jaar moeten wachten op een high-end toestel

                  Comment


                  • #10
                    Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    ... Buiten een kleine achterstand op cutting edge AF-C ...
                    Terwijl bv de Nikon D500 op dat punt een betere reputatie had dan de Canon 7DII.
                    Dat is nu net de reden waarom ik een R6 of R5 zou kopen.
                    Ik vind het dus wel een probleem dat Nikon zijn voorsprong is kwijtgeraakt op mirrorless.

                    Niet dat ik van plan was om van merk te veranderen, en ik zou het Nikon gebruikers ook niet aanraden .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik begrijp het probleem niet? Heb je al een Z50/5/6/7 in je handen gehad? Buiten een kleine achterstand op cutting edge AF-C heb ik nooit een betere camera gehad dan de Z7 We gaan ook vast en zeker geen 2 jaar moeten wachten op een high-end toestel
                      Ik heb een D850 en heb ook nooit een betere camera gehad, veranderen zie ik mij niet te doen en heb er eigenlijk ook geen behoefte aan.
                      De output van mijn beelden is schitterend, het toestel doet ruimschoots wat ik er van verwacht, dus...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Blijkbaar zijn het nu de Nikon gebruikers die zich een beetje zorgen maken omdat Canon weer op voorsprong zit.
                        Nee man, we hebben nog steeds Fuji om op terug te vallen in moeilijke tijden. Zoals hierboven gezegd zijn het geen nieuwe toestellen, krijgen ook blijkbaar krak dezelfde sensor mee terwijl men bij de Z6s toch initieel sprak van een 35MP. Nu, de Z6 heeft misschien niet al de toeters en bellen, maar het is verdomd een goed toestel!
                        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                        Comment


                        • #13
                          Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          In afwachting van de aankondiging nog een update van de geruchten:

                          https://nikonrumors.com/2020/09/21/u...ications.aspx/
                          Niks nieuws onder de zon, behalve bevestiging van dubbel card slot. We zullen zien wat oktober brengt ;-) Ik ben niet van plan om een hogere prijs te betalen als de enige update het dubbel cardslot en de dual processor is, voor mij is ie snel genoeg en we hebben nu die dure XQD-kaarten gekocht, gaan ze het boeltje weer wijzigen... ik hoop dat men toch wel nog met wat exra's komt op vlak van sensor (bv stacked-sensor)
                          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                            Hoi,

                            "die dure XQD kaarten"...
                            Als ik vluchtig vergelijk met de nieuwe CF-E kaarten liggen de kosten niet zo ver uiteen..
                            Zeker geen reden voor een andere cam.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Komen de Z6s en Z7s er aan?

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Hoi,

                              "die dure XQD kaarten"...
                              Als ik vluchtig vergelijk met de nieuwe CF-E kaarten liggen de kosten niet zo ver uiteen..
                              Zeker geen reden voor een andere cam.
                              Wat bedoel je hiermee? Ik heb het over de mensen die al de Z6 bezitten, de CF-express kaarten zijn ook niet goedkoop (afhankelijk van hoe snel je gaat), maar bij de XQD's heb je niet echt veel keuze...Dus mocht er een Z6S uitkomen, dan zou ik mijn XQD's van in de Z6 graag nog kunnen meenemen
                              ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                              Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                              Comment

                              Working...
                              X