Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KM 7D die regelmatig dienst weigert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KM 7D die regelmatig dienst weigert

    wie is er bekend met het probleem dat de minolta 7D regelmatig uitvalt??
    dat wil zegge dat alles op de camera het wel doet maar dat je niet kan afdrukken
    de opnamer teller blijft op 0 staan (niet de totaal teller)maar de serie opname teller.
    AF focus, diafragma, sluitertijd enz.....kan je gewoon instellen maar afdrukken gaat gewoonweg niet.
    het enigste wat je dan kan doen is de camera uitzetten en ongeveer een halfuur of langer wachten en met een beetjes mazzel doet ie het dan weer.
    ik heb een vermoeden dat er iets mis is met de processor.
    wat me nu bang maakt is dat als ik hem nu opstuur dat het wel heel lang gaat duren , omdat minolta is overgenomen door sony.
    en het feit dat de camera het maanden goed doet en dan de storing weer regelmatig opduikt, wat de klacht dus ook moeilijk te vinden maakt.
    wie o wie kan mij iets meer vertellen over deze storing.
    alvast bedankt
    mvg Rino.
    minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
    panasonic DMC-FZ7

  • #2
    Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

    Hoi Rino,
    Zoiets heb ik ook.
    Bij het aanzetten van de KM 7D hoorde ik soms een zes - of zevental tikken en dan wou ie niet afdrukken.
    Ik heb vanalles geprobeerd - accu erin en eruit wilde nog weleens werken - maar iets anders niet.
    Oude lenzen of digitale lenzen maakte ook niets uit.
    En net als bij jou deed ie het soms weer wel een tijdje - om gek van te worden.
    Tenslotte heb ik de 7D maar naar de fotozaak teruggebracht (hij was nog pas 5 maanden oud en gelukkig haperde ie daar ook) en nu ben ik hem al weer ruim een maand kwijt en er zal nog wel een hele tijd bijkomen.
    Op het internet heb ik niets over dat gedrag kunnen vinden.
    Of het hetzelfde is als de storing bij jouw 7D weet ik niet, maar als ie nog in de garantie zit dan zou ik maar snel een beroep op de garantie doen als je dat nog kan.
    Sterkte!
    Groeten, Lex

    Comment


    • #3
      Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

      Die van mij is zo'n 10 maand oud en kreeg er vorige week voor het eerst last van. Vreemd. Bij mij helpt wel gewoon aan & uit en dan doet hij het verder opnieuw. Heb het vnl. met de niet originele minolta batterij....
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

        Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
        Die van mij is zo'n 10 maand oud en kreeg er vorige week voor het eerst last van. Vreemd. Bij mij helpt wel gewoon aan & uit en dan doet hij het verder opnieuw. Heb het vnl. met de niet originele minolta batterij....
        Welke batterij ? Een echt wit product, of iets bekender zoals Ansmann ?
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

          Probleem is niet geheel onbekend. Zie link : http://www.dyxum.com/dforum/forum_po...ID=32916#32916
          En hierin wordt verwezen naar een andere link. Daarnaast is op een aantal forums melding gemaakt van een vergelijkbaar probleem waarbij de AS eerst een hoop herrie maakt.
          De mijne is er nu ook voor bij Sony. Is al de tweede keer dat hij daar is . De eerste keer was hij in minder dan drie weken terug (MF werkte niet meer). Dat zullen ze wel niet redden. 't Is de eerste keer dat ik met een Minolta problemen heb, maar als hij nog eens weigert, wordt mijn vertrouwen er in wel erg laag.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

            Oorspronkelijk geplaatst door BasK
            Probleem is niet geheel onbekend. Zie link : http://www.dyxum.com/dforum/forum_po...ID=32916#32916
            En hierin wordt verwezen naar een andere link. Daarnaast is op een aantal forums melding gemaakt van een vergelijkbaar probleem waarbij de AS eerst een hoop herrie maakt.
            De mijne is er nu ook voor bij Sony. Is al de tweede keer dat hij daar is . De eerste keer was hij in minder dan drie weken terug (MF werkte niet meer). Dat zullen ze wel niet redden. 't Is de eerste keer dat ik met een Minolta problemen heb, maar als hij nog eens weigert, wordt mijn vertrouwen er in wel erg laag.
            Kan gebeuren. Heb al 15 jaar minolta en nooit problemen gehad. Je kan al eens pech hebben...
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
              Kan gebeuren. Heb al 15 jaar minolta en nooit problemen gehad. Je kan al eens pech hebben...
              Jawel, maar als ik ergens op vakantie sta, of iets wil vastleggen met de familie moet ie het wel doen. En in drie maanden 6 week weg voor reparatie vind ik voor een dergelijk duur apparaat niet best.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                als de opname teller in de zoeker op nul staat wil dat zeggen dat de buffer vol is.

                óf je hebt dit effect na een aantal foto's (en bijv een erg langzame CF kaart); dat is dan normaal gedrag van de camera

                óf juist niet maar dan geeft het nog steeds aan dat er geen buffer vrij is en dat in die richting dient te worden gezocht
                het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                Telecaster weblog
                km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                Comment


                • #9
                  Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                  Nou, dat is dus niet het geval, het is wel degelijk een cameraprobleem.
                  Als de buffer vol is mag dat alleen optreden naa een aantal foto's heel kort na elkaar, moet dat met een aantal seconden voorbij zijn. dat is dus niet zo.
                  Hij geeft spontaan aan dat de buffer vol is, ook al je hem 10 sec. laat aanstaan. Bovendien knipperen alle leds van de as indicator. Ook zou, als de buffer vol is het lampje dat aangeeft dat er lees/schrijfacties naar de kaart zijn moeten knipperen. Ook dat is niet het geval. Legen van de buffer duurt geen half uur tot uur mag ik hopen.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                    Jouw klacht heb ik elders gelezen. Waarschijnlijk functioneert je AS niet naar behoren en zal de camera gerepareerd moeten worden. Dit kost ongeveer 5 a 6 weken. Zou het zeker binnen de garantieperiode doen, want de kosten hiervan zijn niet gering...

                    Bart

                    Comment


                    • #11
                      Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                      Hij is al weg. Nu ruim twee week.
                      En aangezien het al de tweede keer is dat hij op reparatie is (met de vorige minolta's nooit klachten gehad) ben ik over deze toch wat ontevreden....
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                        Oorspronkelijk geplaatst door BasK
                        Jawel, maar als ik ergens op vakantie sta, of iets wil vastleggen met de familie moet ie het wel doen. En in drie maanden 6 week weg voor reparatie vind ik voor een dergelijk duur apparaat niet best.
                        Neen, dat is absoluut niet best.

                        Ik zou er toch over denken om een keer een beleefde brief met je bevindingen naar de klantendienst van Sony te sturen. Baadt het niet, dan schaadt het niet... en je weet nooit of ze niet een tegemoetkoming doen in de vorm van een interessant vervangtoestel, of een aankoopbon of iets dergelijks.

                        Mijn ervaring is in elk geval dat een probleem serieuzer wordt genomen als er een schriftelijke neerslag van bestaat.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                          Is wel een goeie tip. Zal er eens een briefje aan wijden. Bedankt.
                          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                            Oorspronkelijk geplaatst door BasK
                            Is wel een goeie tip. Zal er eens een briefje aan wijden. Bedankt.
                            Als ik je dan nog een tip mag geven: hou het briefje zakelijk, met enkel feiten, geen gevoelens; dus geen scheldbrief. Dan komt het veel ernstiger en krachtiger over, in tegenstelling tot wat sommigen wel eens denken.

                            Succes
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: KM 7D die regelmatig dienst weigert

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2
                              Als ik je dan nog een tip mag geven: hou het briefje zakelijk, met enkel feiten, geen gevoelens; dus geen scheldbrief. Dan komt het veel ernstiger en krachtiger over, in tegenstelling tot wat sommigen wel eens denken.

                              Succes
                              En als het een klacht is, noem het dan ook expliciet zo.

                              Comment

                              Working...
                              X