Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen Canon 80-200L 2.8 en Sigma EX 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiezen tussen Canon 80-200L 2.8 en Sigma EX 2.8

    Welke zou jij kiezen en waarom

    De Canon 80-200L 2.8 oftewel de Sigma 70-200EX 2.8 APO ?

    In welk opzicht verschilt de canon 70-200L 2.8 met de 80-200?
    ( besides colour and 10mm ) )

    Groetjes
    Lukathi
    Groetjes

    Lukathi

  • #2
    Ik hou niet zo van wit ;-)

    Neen ik heb me de 70-200 van Sigma dus besteld... Waarom? Ik heb al vaak de kans gekregen om hiermee te werken (waarvoor dank ;-) ) en ik vind het een fantastische lens... Dus ik zie niet in waarom ik meer geld zou uitgeven als ik deze al zo goed vind...

    Groetjes,
    Lexieke
    .:www.shadowarts.be:.

    Comment


    • #3
      Good point Lexieke,

      Ik wil ook niet per se rondlopen met zo'n wit geval rond men nek !
      De 80-200 is echter zwart!

      De sigma is inderdaad een meer dan goed alternatief. Ik ga nog eens uitpluizen hoe het zit met het gebruik van "extenders",om aldus het bereik uit te breiden naar 280?..400? mm, en de kwaliteit.

      Waar heb je jou lens besteld?

      Groetjes
      Lukathi

      PS het verschil tussende 80-200 end de 70-200 ligt hem ook in het feit dat de 80-200 geen USM heeft ( maar toch snel is), en niet te gebruiken is met de canon TC extenders.
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #4
        Je kan extenders gebruiken (1.4x, 2.0x) maar dan heb je het nadeel dat je geen auto focus meer kan gebruiken, zoals bij het merendeel van de lenzen als je een extender gebruikt. Verder heb ik de 80-200 nog niet gebruikt... de 70 wel en ja zoals ik het zeg... ikzelf vind het gewoon een prachtige lens. Mocht van mij voor die prijs ook 50-500 2.8 geweest zijn ;-) maar ja omdat de 50-500 geen 2.8 heeft en s avonds dus moeilijk te gebruiken is heb ik me de 70-200 besteld. Dan heb ik s avonds zeker een goede lens en die is ook niet zo zwaar als de 50-500 (geloof me, als je die een hele dag hebt vastgehouden doet je pols pijn , met de 70-200 valt dat heel goed mee )

        Maar nu terug on topic: het verschil tussen de 70-200 en de 80-200 daar heb ik geen enkel idee van... maar ik ga het even nazoeken

        Ik laat je dadelijk meer weten
        Groetjes,
        Lexieke
        .:www.shadowarts.be:.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lexieke
          Je kan extenders gebruiken (1.4x, 2.0x) maar dan heb je het nadeel dat je geen auto focus meer kan gebruiken
          De 70-200 f2.8 werkt toch nog in AF met teleconverters? Zelfs met een 2x TC heb je nog het equivalent van f5.6.

          De 2x TC is niet zo'n goed idee, want er gaat toch behoorlijk wat van de kwaliteit verloren. De 1.4x zou ik wel nog overwegen. Wat betreft de 80-200 moet je eens proberen na te gaan waarom ze niet compatibel is met TC's. Meestal heeft dat te maken met het achterste lenselement dat in contact zou kunnen komen met het glas in de TC. Neem je echter een Kenko TC, dan zal de combinatie waarschijnlijk geen problemen geven, omdat die anders gebouwd is.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Ik dacht dat ie wel compatibel was maar dus zonder auto focus (de Sigma heb ik het over he) maar ik vraag het even na,

            Groetjes,
            Lexieke
            .:www.shadowarts.be:.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Lexieke
              Ik dacht dat ie wel compatibel was maar dus zonder auto focus (de Sigma heb ik het over he) maar ik vraag het even na,
              AF werkt, Lex. Kijk maar eens bij de "verwendbare objektive" bij de TC's op http://www.sigma-foto.de. Directe paginalink is niet mogelijk.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Inderdaad, de 70-200 slaagt erin om te "auto-focussen" met een TC.
                Vrijwel even snel als zonder.
                Enkel in low light conditions wilt hij wel eens "zoeken".
                Aldus een paar reviews.
                De Kenko extenders.... er zijn wel een paar mensen hier die die gebruiken.
                Ik geloof dat Jaja die ook gebruikt in combinatie met de 100mm macro van canon en zijn sigma 70-200EX !???

                Wij zoeken verder.

                Bedankt alvast

                Groetjes
                Lukathi
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #9
                  Lukathi...

                  ik zou gaan voor de Sigma... heb deze lens zelf enkele maanden gebruikt in combo met de D30 en de resultaten zijn super!
                  Heb de Sigma geruild voor een Canon 70-200 omdat de Canon iets sneller focussed, maar eigenlijk is dit verschil te verwaarlozen.

                  groeten,
                  Luc
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Hi Clash,

                    Ik denk het ook ja, ga me ook eens "informen" op die kenko site.

                    Groetjes

                    Lukathi

                    PS Luc, het was dus toch menne maat !
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lukathi
                      Hi Clash,

                      Ik denk het ook ja, ga me ook eens "informen" op die kenko site.

                      Groetjes

                      Lukathi

                      PS Luc, het was dus toch menne maat !
                      lol... ja.. ik weet het ...en bedankt!
                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        hallo,

                        Ikzelf heb ook die sigma en een 1.4 tleconvertor van sigma.
                        Ben heel tevreden met die lens, superscherp, snelle autofocus, goed gebouwd enlichtsterk, in combinatie met de teleconvertor focust de lens nog steeds evengoed en snel, beeldkwaliteit is ook nog steeds goed.

                        Ik zou er wel geen 2x teleconvertor op steken, ik denk dat je dan teveel kwaliteitsverlies zult hebben
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment


                        • #13
                          Hallo,

                          Ik heb een Kenko Pro 300 1.4 gebruikt in combinatie met de Sigma 70-200. In combinatie met de Sigma werkt het allemaal erg plezierig en nog steeds zeer snel.
                          Groot voordeel van de Kenko tov een Sigma of Canon converter is dat je hem op alle lezen kunt gebruiken. Gebruik hem regelmatig op de 100 2.8 macro van Canon en op de 28-135 IS. Op de 28-135 IS werkt de autofocus niet meer maar dit is niet echt een probleem.
                          http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                          Comment


                          • #14
                            Ebi en Fredericrom,

                            Interesting !?

                            Ik heb dus al begrepen dat de sigma een aanrader is, staat dus al vast.

                            Nu, wat betreft de convertor:
                            Goed nieuws dat de autofocus nog werkt ! 1.4 is volgens mij ook het beste, transformeert je 70-200 2.8 immers in een 156-448 3.5 !!!(in combinatie met mijn D30) als ik me niet vergis.

                            Inderdaad, good point Ebi, als je de kenko neemt kan je deze gebruiken in combinatie met andere lensen...

                            Ik veronderstel dat de autofocus niet werkt bij de 28-135 aangezien deze niet lichtgevoelig genoeg is, in tegenstelling met de 100 2.8 macro !?

                            Bedankt allemaal !!!

                            Groetjes
                            Lukathi
                            Groetjes

                            Lukathi

                            Comment


                            • #15

                              Goed nieuws dat de autofocus nog werkt ! 1.4 is volgens mij ook het beste, transformeert je 70-200 2.8 immers in een 156-448 3.5 !!!(in combinatie met mijn D30) als ik me niet vergis.
                              De 70-200 2.8 wordt een 156-448 4.0 lens met een 1.4x converter en een 224-640 5.6 lens met een 2.0x converter.


                              Inderdaad, good point Ebi, als je de kenko neemt kan je deze gebruiken in combinatie met andere lensen...
                              De Kenko past op alle eos lenzen. De autofocus blijft werken met de 1.4x converter als het kleinste diafragma van je lens 4.0 of kleiner is. Of je moet in het bezit zijn van een 1D of 1Ds dan werkt het nog met een kleinste diafragma waarde van 5.6.

                              Als je van plan bent om de Kenko te bestellen dan heeft Konijnenberg een leuke aanbieding. Via http://www.koopdigitaal.nl kan je hem bestellen voor 99 euro. Je kan de converters in het rechtermenu, 3e optie van de onderkant, vinden.
                              http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                              Comment

                              Working...
                              X