Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen 2 zoomlenzen, help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiezen tussen 2 zoomlenzen, help !

    Hoi

    Ik ben op zoek naar zoomlens tot zo'n max. 300 euro.

    Heb m'n keus tot nu toe laten vallen op de

    1. Canon EF 75-300 mm f/4-5.6 III USM en de

    2. Sigma 70-300 mm f/4-5.6 Apo macro super II

    Ik heb nu al van beide lenzen gehoord dat ze sloom/traag zijn met de autofocus, maar verder niet veel andere nadelen.

    Wie kent de lenzen en kan er meer over vertellen.
    Mijn doel is voornamelijk paardenfotografie, dus voortbewegende objecten !

    De canon is overigens zo'n 70 euro goedkoper.

    Ik hoop op veel reacties !!!

  • #2
    Hoi

    Met de canon heb ik geen ervaring, dus echt vergelijken kan ik niet.
    Ik gebruik de sigma en ben er tevreden over. Geen last van trage autofocus.
    canon 300D/EF-S 18-55, Canon 28-135/f3,5-5,6 EF USM IS, Sigma 70-300/f4-5,6 AF APO macro super II

    Comment


    • #3
      Traag ... wat is traag ? Traag is een manier van interpretatie !
      Ik zou eerder zeggen dat die twee lenzen snel zijn, en de duurdere gewoon sneller. Traag kun je het toch niet noemen. Ik zou zeggen : zoek iemand die zo'n lens heeft en vraag als je de lens efkes mag testen. Niet iedereen heeft 'snelle' lenzen nodig.

      Ik fotografeer hoofdzakelijk vliegtuigen en heb een Canon 75-300 zonder USM, want het beestje is toch al 7 jaar oud, en ik heb zeker niet te klagen over de snelheid.

      De Sigma versie is duurder omdat deze ook macro mogelijkheden biedt. Dit heeft de Canon niet. Indien je geen behoefte hebt aan een macro-lens, denk ik dat je beter af bent met de Canon. Zelfde kwaliteit, maar goedkoper.

      Greetz,

      EBOS
      Don't dream your life, live your dream !
      just some camera ...http://www.andries.net.tf

      Comment


      • #4
        Heb dezelfde vraag naar Ingo van Top Foto gestuurd : de Sigma zou beter zijn door de APO.

        Groetjes,
        Rutger
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

        Comment


        • #5
          Ik heb de canon lens dan wel met IS maar traag vind ik deze zeker niet , Met Sigma heb ik geen ervaring , kheb wel al hier en daar gehoor dat de service te wensen overlaat als er iets aan scheelt .

          De canon heeft een usm motor dus zou normaal toch sneller moeten scherpstellen dan de sigma .

          Mvg.

          Sven
          http://www.dullaert.net

          Comment


          • #6
            Bedankt voor jullie antwoorden !! Jullie stellen me 'gerust' !!

            Ik had namelijk al een beetje het vermoeden dat dat trage telkens werd gezegd door mensen die meer dan hobbymatig bezig waren......en me telkens pushte om vooral maar een super dure lens aan te schaffen, en de goedkopere lenzen eigenlijk 'afkraken' ..........

            thanks!

            Comment


            • #7
              Ik kocht vrijdag de sigma (tweedehands voor 210 euro)de scherpstelling verloopt inderdaad niet supersnel maar verder werkt ze, in zoverre ik dat nu al kan beoordelen naar behoren.


              En nu dus vastgesteld dat het diafragma niet werkt.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment

              Working...
              X