Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze reflexcamera

    Aangezien ik in september op verlof ga, wil ik mij een fototoestel aanraden.
    Na wat research te doen op het web ben ik nog niet slimmer geworden om een keuze te maken tussen Canon of Nikon.

    Ik denk eerder om te opteren voor het merk Canon. Als type dacht ik aan 100D, 600D of 1200D.

    Dit is mijn eerste toestel dat ik koop, dus ik ben een complete beginner zonder enige ervaring in deze digitale wereld.

    Kan er mij iemand helpen om deze moeilijke keuze te maken en eventueel pro's en contra's te geven?

    Aangezien dit als hobby en mijn eerste toestel is, begin ik bij een instapmodel dat niet te duur is.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Keuze reflexcamera

    Hallo Tom,

    ik stond niet lang geleden voor dezelfde keuze. Bij mij werd het een Nikon D3200 met 18-105mm lens waar ik heel tevreden over ben. Deze lens kocht ik omdat ik niet wil jongleren met verschillende lenzen. Op dit ogenblik kom ik hier (soms nipt) mee toe.
    Bekijk ook eens of je niet beter af bent met een systeemcamera eventueel met ingebouwde gps-module? Dit is vooral handig als je achteraf je route wilt visualiseren. Bij een camera zonder gps kan je altijd een app zoals gps4cam gebruiken.

    Men (ook de mensen die hieronder nog zullen reageren) beweert dat de foto's van een systeemcamera qua kwaliteit heel hard in de buurt komen van een DSLR. Het materiaal is van ondergeschikt belang maar het inzicht en de leergierigheid van de fotograaf is van doorslaggevend belang.

    Enkele belangrijke vragen:
    -Hoeveel is uw budget? Mijn toestel draait toch rond de 500 euro (kocht het zelf met een mooie korting aan voor 420 euro of zoiets als ik me niet vergis).
    -Voor welk soort fotografie zou u dit toestel kopen? Een trip naar New York is immers anders dan een reis naar Afrika bijvoorbeeld.