Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kan een goedkope Kingston 512 MB CF in een D100 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kan een goedkope Kingston 512 MB CF in een D100 ??

    ik kan als eindejaarsgeschenk kiezen uit diverse zaken die ik niet nodig heb .. maar er zit een Cf card van kingston tussen .. de goedkoopste 512MB uit het assortiment .. is deze kaart aan te bevelen in een D100 (of andere DSLR?)

  • #2
    Ik kan niet zeggen dat ik onbevooroordeeld ben want ik werk voor Kingston maar waarom kijk je gewoonweg niet in de kingston configurator. http://www.kingston.com/blroot/

    Ik heb ondertussen eens voor jou gekeken. En ja hoor de D100 werkt perfect met de CF/512. Je hebt de "elite pro" versie niet nodig.

    Voor jouw info Kingston is de grootste onafhankelijk geheugenfabrikant in de wereld en dat met een ruime voorsprong en Kingston heeft zijn naam opgebouwd door kwaliteit te leveren niet de beste prijs. Is de jouwe toch de goedkoopste wees blij meestal zal je wel goedkoper kunnen vinden want Kingston heeft als doel kwaliteit, betrouwbaarheid en zekerheid te bieden en dat aan een competitieve prijs. Je krijgt er ook nog service bij moest je een probleem hebben bel gewoon naar 080072763 (gratis nummer) en dat probleem zal zo snel als mogelijk opgelost worden.

    Nu zal hier wel iemand komen zeggen dat hij Kingston slecht is omdat hij er een probleem mee had maar tja dat kan iedereen voor hebben en wees blij dat je het met een kingston had dan kreeg je tenminste nog hulp om het op te lossen. Maar wees gerust de kans op een probleem is marginaal klein.

    Comment


    • #3
      Alle Kingstons die ik al gezien heb, kwamen van Toshiba (zie edge stamp THNCF512...). Afgezien van de Elite Pro reeks, zijn de Kingstons CFs allemaal multi level cell (MLC) kaartjes. Ik denk niet dat de D100 daar problemen mee heeft, maar er zijn toestellen die enkel goed werken met SLC. De CP5700 is er zo eentje, als ik me niet vergis. Maar zoals gezegd, met de D100 moet het perfect lukken. Het is geen supersnelle, maar ook geen trage kaart.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Originally posted by slipstream
        Nu zal hier wel iemand komen zeggen dat hij Kingston slecht is omdat hij er een probleem mee had maar tja dat kan iedereen voor hebben en wees blij dat je het met een kingston had dan kreeg je tenminste nog hulp om het op te lossen. Maar wees gerust de kans op een probleem is marginaal klein.
        Ik heb een probleem gehad en dat is mooi opgelost. Je zal mij dus niet horen klagen. Ik klaag eerder over de camerafabrikant in kwestie, die niets wil horen van problemen met "third party" CF kaartjes. Voor zover ik weet, koopt diezelfde camerafabrikant zelf ook Toshiba in, dus...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pieter G.

          Ik heb een probleem gehad en dat is mooi opgelost. Je zal mij dus niet horen klagen. Ik klaag eerder over de camerafabrikant in kwestie, die niets wil horen van problemen met "third party" CF kaartjes. Voor zover ik weet, koopt diezelfde camerafabrikant zelf ook Toshiba in, dus...
          Tja dat is een klassiek probleem. Zowel bij Pc's, servers, notebooks, digitale camera's etc. De fabrikanten van de toestellen maken nooit zelf hun eigen geheugen maar durf geen third party geheugen in hun toestel steken hoor.... LOL dat die third party het geheugen voor hun maakt dat durven ze natuurlijk niet zeggen he.

          Op het gebied van flashgeheugen (de flash die dus in de kaarten zit) zijn er uiteindelijk maar 3 fabrikanten in de wereld. Kingston werkt met 2 van deze fabrikanten samen waaronder zoals je al gezien had Toshiba. De assemblage voor Kingston en anderen doen we zelf omdat we enkel zo de kwaliteit kunnen garanderen. De read en write chips staan ook nog onder licentie van hoofdzakelijk sandisk en lexar.

          Ik weet niet of je deze info interessant vindt of niet maar ik dacht het maar eens te vermelden. Ik zit hier namelijk de laatste tijd niet veel meer.

          Comment

          Working...
          X