Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit? herstellingkost > toestel ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan dit? herstellingkost > toestel ?

    Ik weet dat dat mogelijk is, maar menselijk is het niet. Daarom deze vraag.

    Het gaat over een canon A430 dat gekocht is in de makro. (178€)

    Na intensief (enkele maanden) gebruik is er een probleem met de lens. Want als je het toestel aanzet, komt er lensfout op het schermpje. Dus Het toestel terug naar de makro. Normaal lopen de garantieherstellingen proper.

    Krijg een brief in de bus...
    vervangen van optical unit + cover rear + cover unit battery + front

    Geen waarborg, toestel gevallen

    bestekkosten 41,60€ excl btw

    forfait 167,04€ incl btw
    Weet iemand raad, want dit kan toch echt niet meer...
    Wie beslist er of deze gevallen is??? Er was trouwens ook niets te zien dat deze gevallen is! Is gewoon GOED gebruikt!

    Het is niet mijn toestel, maar volgens mij, als ze een vrouw of zo aan de balie zien in sommige winkels weten ze dat ze kunnen zeggen wat ze willen...

    Etbass ken ik ondertussen al héél goed (zie vorige posts), dus zou dit ook naar daar geweest zijn of heeft makro dit ergens anders of intern hersteld??

    Alle hulp/hints is welkom...

    Lesley.
    -=- Light is the key...

  • #2
    Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

    Best zelf even naar Canon bellen of simpelweg langs Makro gaan...
    (ik neem aan dat het toestel niet echt gevallen is)
    Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

    Comment


    • #3
      Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

      Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
      Wie beslist er of deze gevallen is??? Er was trouwens ook niets te zien dat deze gevallen is! Is gewoon GOED gebruikt!
      dit komt nogal louche over
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        dit komt nogal louche over
        oh ja... het blijft hier toch zo plezant...................
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

          verwonderd mij want normaal doet makro niet moeilijk met zijn waarborgen.
          best zelf eens langs gaan

          Comment


          • #6
            Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

            maar als't echt een factuur is en geen offerte.. dat moet je dat betalen ofwat?
            't gebeurt wel meer dat reparatie duurder uitkomt dan een nieuwe kopen maar meestal verwittigen ze !

            toch maar iets met de makro proberen te regelen of met het merk zelf.
            anders.. test aankoop
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

              Ik ging laatst meteen IXUS die wel gevallen was naar mijn handelaar, ik benadrukte dat hij gevallen was, en toch heeft Canon het toestel gratis hersteld. Al heb ik geen details betreffende de stukken gekregen. Ik heb zelfs geen verzending, dossierskosten of wat ook betaald
              Mijn raad : ga even naar een goeie handelaar om raad vragen, ik zie dat je van Leuven bent. Naar het schijnt is Vandenberhe goed. Niet naar Fotokar gaan in dit geval

              Comment


              • #8
                Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                Ik weet dat dat mogelijk is, maar menselijk is het niet. Daarom deze vraag.

                Het gaat over een canon A430 dat gekocht is in de makro. (178€)

                Na intensief (enkele maanden) gebruik is er een probleem met de lens. Want als je het toestel aanzet, komt er lensfout op het schermpje. Dus Het toestel terug naar de makro. Normaal lopen de garantieherstellingen proper.

                Krijg een brief in de bus...


                Weet iemand raad, want dit kan toch echt niet meer...
                Wie beslist er of deze gevallen is??? Er was trouwens ook niets te zien dat deze gevallen is! Is gewoon GOED gebruikt!

                Het is niet mijn toestel, maar volgens mij, als ze een vrouw of zo aan de balie zien in sommige winkels weten ze dat ze kunnen zeggen wat ze willen...

                Etbass ken ik ondertussen al héél goed (zie vorige posts), dus zou dit ook naar daar geweest zijn of heeft makro dit ergens anders of intern hersteld??

                Alle hulp/hints is welkom...

                Lesley.

                Denk dat ze u proberen te tillen. Dit toestel heeft op dit moment nieuw een going prijs van 100 - 125 Euro inclusief btw.
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                  Denk dat ze u proberen te tillen. Dit toestel heeft op dit moment nieuw een going prijs van 100 - 125 Euro inclusief btw.
                  Met oplichten heeft dit niks te maken. Wat is het duurste bij een herstelling? Personeelsuren. Daardoor is het doodnormaal dat een herstelling meer kost dan het toestel, want daar moet je ook nog transport bij betalen en met de huidige brandstofprijzen...
                  Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                  http://www.orlik.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Orliksken Bekijk bericht
                    Met oplichten heeft dit niks te maken. Wat is het duurste bij een herstelling? Personeelsuren. Daardoor is het doodnormaal dat een herstelling meer kost dan het toestel, want daar moet je ook nog transport bij betalen en met de huidige brandstofprijzen...
                    Wanneer de herstellingskosten hoger uitvallen dan de aankoopprijs van een nieuw toestel, dan moèt de verkoper/hersteller dat vooraf melden, zodat de klant zèlf kan beslissen of hij al dan niet de herstelling wil laten uitvoeren.
                    Wie zulks verzwijgt is imo. een oplichter... of een compleet incompetente verkoper!...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                      Wie zulks verzwijgt is imo. een oplichter... of een compleet incompetente verkoper!...
                      Dan vallen daar veel garagisten onder .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Dan vallen daar veel garagisten onder .
                        Klopt! ... Maar niet alleen garagisten!...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                          Hello,

                          ik dacht dat er een 'fixed price' systeem bestond voor herstellingen bij Canon, zodat je op voorhand weet hoeveel het gaat kosten, en van deze 'surprizes' kan vermijden.

                          Had enkele maanden geleden ook brokken met een compact digitaal toestel, maar die was al enkele jaren oud, heb zelfs niet de moeite gedaan om binnen te brengen, gewoon een nieuwe gekocht ... was waarschijnlijk goedkoper.

                          Zou toch effe langsgaan en uitleg vragen, het lijkt me nogal raar dat een herstelling uitgevoerd zou worden die duurder is dan een nieuwe toestel.
                          Wat ik wel gehoord heb is dat je de bestekkosten wel moet betalen als je de herstelling niet laat uitvoeren.

                          Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                            Canon werkt inderdaad met fixed prijzen, vaste herstelkost voor bepaald model - ongeacht wat er aan is.

                            Heb zelf ooit een Canon S20 gekocht in de makro, waar het lens-mechanisme het na 2 jaar ook had begeven.

                            Aan de balie bij makro konden ze mij zo vertellen hoeveel de herstelkost ging zijn, al op het moment dat ik het toestel binnenbracht. Ze hebben een kaft met lijsten van alle modellen met daar de vaste herstelprijs achter.

                            Nu als dat toestel nog onder garantie is en het is inderdaad niet gevallen - dan zou het eigenlijk niets mogen kosten!
                            Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan dit? herstellingkost > toestel ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                              Wanneer de herstellingskosten hoger uitvallen dan de aankoopprijs van een nieuw toestel, dan moèt de verkoper/hersteller dat vooraf melden, zodat de klant zèlf kan beslissen of hij al dan niet de herstelling wil laten uitvoeren.
                              Wie zulks verzwijgt is imo. een oplichter... of een compleet incompetente verkoper!...
                              Das waar. De klant moet dat of voorhand weten. Dan zijn er normaal gezien 3 opties:
                              1. De klant is akkoord met de prijs en laat de herstelling uitvoeren.
                              2. De klant is nt akkoord en wil zijn toestel terug. Dan betaalt hij enkel de transportkosten.
                              3. De klant is nt akkoord en wil toestel nt terug. Er zijn geen kosten.
                              Zo is dat bij ons toch altijd (ben verkoper). Wij melden dat wel op voorhand aan de klant indien er een twijfel of zekerheid is van een defect dat niet onder garantie valt.
                              Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                              http://www.orlik.be

                              Comment

                              Working...
                              X