Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JPEG output Nikon D90 "soft"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • JPEG output Nikon D90 "soft"?

    Beste forumleden

    Op dpreview las ik dat de standaard JPEG output van de Nikon D90 nogal soft is.
    Wat wil dit juist zeggen en vooral, kan daar iets aan gedaan worden?
    Kan je de instellingen van de camera zodanig veranderen dat dit weggewerkt wordt?

    Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven of heeft hier iemand ervaring mee?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

  • #2
    Re: JPEG output Nikon D90 "soft"?

    De camerabewerking van je foto's kun je naar hartelust aanpassen op je D90. En ik zou de beelden niet SOFT noemen. Eerder WAARHEIDSGETROUW.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

    Comment


    • #3
      Re: JPEG output Nikon D90 "soft"?

      Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
      De camerabewerking van je foto's kun je naar hartelust aanpassen op je D90. En ik zou de beelden niet SOFT noemen. Eerder WAARHEIDSGETROUW.
      Klopt ,voor iemand die aan nieuwe bril toe is.....

      Nu weer serieus: De realiteit is heel vaak niet erg sprankelend met verzadigde kleuren , waar de fotoconsumerende massa dol op lijkt te zijn, maar soft eigenlijk vrijwel nooit, tenzij in de mist.....

      Comment


      • #4
        Re: JPEG output Nikon D90 "soft"?

        Oorspronkelijk geplaatst door Anton_1 Bekijk bericht
        Beste forumleden

        Op dpreview las ik dat de standaard JPEG output van de Nikon D90 nogal soft is.
        Wat wil dit juist zeggen en vooral, kan daar iets aan gedaan worden?
        Kan je de instellingen van de camera zodanig veranderen dat dit weggewerkt wordt?
        Ik stel voor dat u de hantlijding eens intensief doorneemt en daarna, indien u nog steeds brandende vragen over die kwestie heeft zich hier weer meldt.

        Comment


        • #5
          Re: JPEG output Nikon D90 "soft"?

          Ik zou eerder de 'handleiding' nemen, daar staat het zeker in.

          Comment


          • #6
            Re: JPEG output Nikon D90 "soft"?

            Hap.......

            Comment

            Working...
            X