Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is de A99 interessant (full frame Sony)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is de A99 interessant (full frame Sony)?

    Vaak worden de SLT's van Sony afgekraakt door mensen die nog nooit een Sony vastgehouden hebben. En da's jammer - men weet niet hoe innovatief Sony bezig is. Zie maar hoe ze door de nex, samen met de m4/3 de systeemcamera's op de markt hebben geplaatst.

    Voor hen die dat op een ernstigere manier willen doen: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=B4I4HKJ0Hz4 een handleiding - en ook de zwakkere punten worden belicht.

    De man is 14dagen geleden begonnen met de A99 - en hij deelt z'n inzichten. Je hoeft 't er niet mee eens te zijn - maar hij geeft behoorlijk weer wat de kracht van de SLT is. Hij noemt bepaalde aspecten zelfs de toekomst (terwijl wij net geruchten horen dat Sony van de Translucent-mirror af wil - wellicht direct wil gaan focussen zonder tussenliggende hindernissen - wie hoopt van de alpha's af te zijn - vergeet 't - Sony brengt nieuwe Zeiss lenzen uit, en van een kwaliteit - en jammer genoeg ook een prijs - waar je van achter over valt). We zijn't dus ook weer niet met alles eens - hij belicht de pro's en contra's - dus ook voor wie de Alpha's wil haten, afkraken en bekladden - is er inspiratie in dit filmpje.

    Ik denk dat wie een dslr-zoekt die goeie full-frame beelden kan maken en tegelijkertijd wil filmen de A99 zeker wil meenemen in z'n voorstudie.

    De A58 is het nieuwe APS-C instapmodel, voor 550€ listprijs (incl. nieuwe kitlens) - lijkt me zeker interessant voor wie een degelijke entry-camera zoekt. Ongetwijfeld een camera met veel pro's en contra's - maar prijs/kwaliteit lijkt me dat een hele goeie te gaan worden - daar zat Sony net niet goed genoeg i.v.m. de concullega's met de spotgoedkope d3100/d3200 + 650d. Nu ook de flash-voet standaard geworden is - is ook dat geen argument meer (integendeel - de uitbreiding van Sony maakt die voet intelligenter dan deze van de concullega's).

  • #2
    Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

    U stelt een vraag die u zelf beantwoord.
    De Translucent-mirror is al 60 jaar oud, niets nieuws dus en je verliest 20% licht door dat niet op de sensor valt.

    Comment


    • #3
      Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

      @mutley69

      Wacht nog een jaartje af. Sony zal het SLT systeem inderdaad droppen en meerdere mirrorless Full frames lanceren. Zelfs Olympus is bezig met lenzen en lenstechnologie te leveren aan Sony.

      Comment


      • #4
        Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

        topictitel is verkeerd, moet zijn: De A99 is interessant.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

          Zelf ben ik al 2 jaar een fevente Sony gebruiker, de @390 en de @500. Ik ben nochtans zeer tevreden over Sony. Stilletjes hoop ik wel dat met der tijd er wat meer FF's worden gemaakt want ik vind hun prijs voor de @99 toch wel wat serieus veel voor een hobby. Daar ik zie dat de andere grote merken wel betaalbare FF's hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

            Voor zover ik weet is het hun derde FF model, misschien dat deze wel slaagt waar de vorige faalden.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              We zijn't dus ook weer niet met alles eens - hij belicht de pro's en contra's - dus ook voor wie de Alpha's wil haten, afkraken en bekladden - is er inspiratie in dit filmpje.

              Met Sony zelfde probleem als met Jezus. Niet veel op aan te merken, maar vreemde fanclub.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                Alleen jammer dat filmpje weg is.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  De man is 14dagen geleden begonnen met de A99 - en hij deelt z'n inzichten.
                  en dat zijn weloverwogen inzichten? Bij mijn eerste Dxxx camera heeft het wel een 1/2 jaar geduurd voordat ik een goed oordeel kon geven, daarvoor wist ook wel dat het een goede camera was, maar weloverwogen????
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    Met Sony zelfde probleem als met Jezus. Niet veel op aan te merken, maar vreemde fanclub.
                    Zo mooi had ik het niet kunnen verwoorden.
                    Wanneer gaan ze eens van hun underdog gevoel afraken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                      Faalden? Ik heb een A900 - toen die uitkwam was dat de referentie. Uiteraard hebben Canon en Nikon onmiddelijk geantwoord.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        en dat zijn weloverwogen inzichten? Bij mijn eerste Dxxx camera heeft het wel een 1/2 jaar geduurd voordat ik een goed oordeel kon geven, daarvoor wist ook wel dat het een goede camera was, maar weloverwogen????
                        den enen mens is wat sneller van begrip dan den andere dat is nu eenmaal de wet van de natuur.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                          Vaak worden de SLT's van Sony afgekraakt door mensen die nog nooit een Sony vastgehouden hebben. En da's jammer - men weet niet hoe innovatief Sony bezig is. Zie maar hoe ze door de nex, samen met de m4/3 de systeemcamera's op de markt hebben geplaatst.

                          Voor hen die dat op een ernstigere manier willen doen: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=B4I4HKJ0Hz4 een handleiding - en ook de zwakkere punten worden belicht.

                          De man is 14dagen geleden begonnen met de A99 - en hij deelt z'n inzichten. Je hoeft 't er niet mee eens te zijn - maar hij geeft behoorlijk weer wat de kracht van de SLT is. Hij noemt bepaalde aspecten zelfs de toekomst (terwijl wij net geruchten horen dat Sony van de Translucent-mirror af wil - wellicht direct wil gaan focussen zonder tussenliggende hindernissen - wie hoopt van de alpha's af te zijn - vergeet 't - Sony brengt nieuwe Zeiss lenzen uit, en van een kwaliteit - en jammer genoeg ook een prijs - waar je van achter over valt). We zijn't dus ook weer niet met alles eens - hij belicht de pro's en contra's - dus ook voor wie de Alpha's wil haten, afkraken en bekladden - is er inspiratie in dit filmpje.

                          Ik denk dat wie een dslr-zoekt die goeie full-frame beelden kan maken en tegelijkertijd wil filmen de A99 zeker wil meenemen in z'n voorstudie.

                          De A58 is het nieuwe APS-C instapmodel, voor 550€ listprijs (incl. nieuwe kitlens) - lijkt me zeker interessant voor wie een degelijke entry-camera zoekt. Ongetwijfeld een camera met veel pro's en contra's - maar prijs/kwaliteit lijkt me dat een hele goeie te gaan worden - daar zat Sony net niet goed genoeg i.v.m. de concullega's met de spotgoedkope d3100/d3200 + 650d. Nu ook de flash-voet standaard geworden is - is ook dat geen argument meer (integendeel - de uitbreiding van Sony maakt die voet intelligenter dan deze van de concullega's).
                          Je noemt hier een heleboel camera's op, A58, D3100/3200, Canon 650D terwijl je titel toch laat vermoeden dat het eigenlijk om één camera draait, de "SONY A99" niet ?

                          apropos... Zeiss brengt nieuwe lenzen voor Sony... da's iets helemaal anders dan Sony brengt zijn Zeiss lenzen uit

                          Maar kom.. we weten nu allemaal hoe goed de A99 is .. je lijkt me goed op de hoogte .. zijn er ook nadelen aan deze Sony A99 tegenover de Canon's en Nikon's ?
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                            Ik kan er wel honderd geven, maar de belangrijkste is de autofocus en body.
                            Sony is gewoon geen volledig systeem, als je sportfotograaf bent, moet je al niet beginnen met sony. Hun hoge iso's zijn door de translucent mirror ook niet uitstekend en al hun goede lenzen zijn DUUR, echt DUUR tov Nikon (Canon gaat die route nu ook op). Maar ik zie wel dat de a99 goed zou werken voor sommigen.

                            En Peurte, bestaat uw leven echt enkel uit andere mensen afbreken en nonsens uitkramen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Is de A99 interessant (full frame Sony)?

                              Eigenlijk versta ik ook het nut niet van dergelijke topics te starten. Ik kan me wel een drijfveer bedenken.
                              Ik zie dit alleen bij Sony "adepten". Vreemd... en spijtig en slecht voor Sony. Ik krijg er bijna een afkeer van.

                              Comment

                              Working...
                              X