Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is canon dan niet goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is canon dan niet goed?

    Ik zou graag een nikon kopen, maar ik zit met een budget dat ik zeker niet wil overschrijden, en ik kan tot een 1200 euro gaan, maar dat is dan ook het maximum.

    Canon wordt mij afgeraden omdat ze te veel veranderen van toestellen e.d..... wat is daar van waar?

    Wat is eigenlijk het verschil tussen een gewoon digitaal toestel en een DSLR toestel.

    Ik vind het toestel EOS 300 D Sigma DC 18-50 + 55-200 zeer aantrekkelijk. Is dit een toestel dat geschikt is voor mij?
    Ik ben een beginneling en wens er ook mijn beroep niet van te maken. Ik wil gewoon mooie foto's kunnen maken, en wat experimenteren met fotografie. Ook neem ik soms sportfoto's.

    Of ben ik dan beter af met het volgende toestel : nikon coolpix 5700.

    ik ben aan het twijfelen tussen die twee toestellen. Zijn ze vergelijkbaar met elkaar?

    Ik veronderstel dat de coolpix 5700 interressanter is voor mij omdat ik daar niet zoveel met lenzen hoef te sleuren omdat ik daar een vaste lens heb, en ik daar deftig kan mee inzoomen.

    Is die nikon de moeite, of moet ik dan toch voor die nikon gaan?

    wim

  • #2
    Dan denk ik dat je beter af bent met de 5700. Zéér groot bereik van de zoom, geen lenzen wisselen, rechttoe, rechtaan fotograferen op een aangename en makkelijke manier (die prachtige "scenes" of voor-instellingen van Nikon). Heb altijd zo'n kleinere Nikon gehad (de 880, zo'n 2 jaar oud). Doe hem zeker niet weg, want als je vlug wat foto's wil maken is zo'n toestelletje erg handig. En zeer goed!
    Heb nu zelf de D100, omdat ik graag wat experimenteer en ik nog weinig deed met mijn analoge camera en de lenzen ervan. Had ik geen D100 gekocht, dan was ik zeker en vast voor de 5700 gegaan!
    Succes met je keuze.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Of de minolta A1, zeker even goed of zelfs beter of de nikon cp 5700 en met antishake functie, op www.dpreview.com kan de beide camera's naast elkaar zetten en vergelijken. Ik heb de minolta a1 en k ben er heel teverden van, als je meer wil weten, vraag maar.

      greets
      thijs

      Comment


      • #4
        Er is toch wel een heel groot verschil tussen een digitale camera en een dslr. Bij de 5700 kijk je altijd naar een schermpje, bij een dslr kijk je via een spiegeltje rechtstreeks door de lens. Een dslr is ook vaak sneller in te stellen. Het voelt ook helemaal anders aan. Ik zou zeggen probeer het eens uit in de winkel of ga naar een SD. Misschien woont er wel een BD-member in je buurt. Vanwaar bent je?

        Comment


        • #5
          kan thijs zijn stelling beamen (maar ja, hij heeft de A1 dan ook van mij gekocht )

          stijn : heb je interesse in mijn NL handleiding van de A1. wil ze gerust opsturen.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            euh, die handleiding mag je opsturen als je ze niet nodig hebt, mijn adres heb je nog wel zeker? maar ik gebruik graag en veel pdf, dus het is niet echt nodig... Kies zelf maar. Toch bedankt

            Prettige feestdagen
            Thijs

            Comment


            • #7
              Persoonlijk zou ik toch voor de 300D gaan, dan heb je de vrijheid om lenzen te wisselen zoveel je wil. Als je later dan toch naar een "robuster" toestel wenst over te stappen kan je je arsenaal van lenzen gewoon houden (zolang je bij Canon blijft natuurlijk).


              Just my 2c worth..
              Canon met glas...

              Comment


              • #8
                je spreekt over sportfoto's, ik denk dan wel dat een DSLR een must is

                Comment


                • #9
                  Ik heb de CP5700 gehad en dit is een uitstekend toestel, maar.... absoluut niet geschikt voor snelle sporten en zekers niet voor indoor happenings

                  Jo(han)
                  Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                  Comment


                  • #10
                    Nonkelwim kijk hier ook eens, misschien is dit wel iets voor U, het is een spiegelreflex en binnen uw budget :
                    sportfotografie = SLR !

                    http://www.nikon-d70.nl/be-nl/

                    Comment


                    • #11
                      Canon brengt inderdaad sneller nieuwe toestellen uit dan Nikon, maar waarom zou je dat als een nadeel zien ? Op die manier heb je als consument toegang tot de nieuwste technologieën...en als ik hier dan lees dat de nieuwe Nikon D2H eigenlijk op diverse vlakken op hetzelfde niveau staat als een Canon D1 die al 2 jaar op de markt is dan kan ik niet anders dan concluderen dat Canon vandaag de dag toch een technologische voorsprong heeft op Nikon.
                      Mark (300D)

                      Comment


                      • #12
                        Canon snel?
                        Misschien is Nikon wel traag.

                        Maar wat maakt dat uit, je koopt toch een camera om er wat jaren mee te doen en niet om elk jaar een nieuwe te kopen en een ieder te kunnen vertellen dat je de nieuwste hebt.
                        Gr Motordigitaal.
                        www.motordigitaal.nl
                        ---------------------
                        Canon Eos 850, Eos 600, Eos 5, Eos 300D.
                        Canon EF 20-35/3.5-4.5 USM.
                        Canon EF 28-105/3.5-4.5 USM.
                        Sigma 135 - 400 mm F4,5 - 5,6 APO ASFERISCH RF
                        Sigma 105 mm F2,8 EX MACRO
                        En een zooitje randgebeuren.
                        ----------------------
                        Fuji Fine Pix 2300
                        ----------------------
                        KL/ZW doka
                        Gr Motordigitaal
                        www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

                        Comment


                        • #13
                          Het hangt ervan af wat voor sport je gaat fotograferen natuurlijk. Maar voor snelle sporten met veel actie is een SLR zoals hier reeds meermaals gezegd de enige keuze.

                          Maar als je wat wil experimenteren enz ben je waarschijnlijk beter af met de 5700 of iets dergelijks. Een Dslr vraagt meer van de eigenaar dan een prosumer. Mooie foto's maken ze allebei.

                          Een vriend van mij heeft deze nikon en voor sport is ie niet tevreden maar algemeen gezien is ie uiterst tevreden over het toestel. Hij zou hem zeker opnieuw kopen moest hij dat moeten doen.

                          Geen Canon omdat ze vaak van toestel veranderen. Vraag die mensen die dat zeggen ook eens waarom niet. Want zo op zichzelf is dat geen argument wat is daar immers verkeerd aan? Een nieuw model maakt jou model toch niet slecht? En als canon met een verbetering van een bestaand model uitkomt en de concurrenten doen dat niet dan blijven die concurrenten toch ook nog steeds even oud als dat vorige model van Canon. Waar ligt dat nadeel dan eigenlijk? Het is gewoon een voordeel dat als je een Canon koopt je de grootste kans hebt van een toestel te kopen dat aan de huidige technologische standaard aangepast is. Dat kunnen die trage concurrenten natuurlijk niet zeggen he.

                          Comment


                          • #14
                            Ik wil enkel iets zeggen over het snel veranderen van modellen...
                            Het enige voordeel dat ik zie in het langer houden van een model, is dat het toestel langer zijn waarde behoudt.
                            Telkens er een nieuw model uitkomt valt de prijs van het vorige model als een pattattezak in elkaar.
                            Als een model reeds 2 jaar meedraait blijft de prijs min of meer gelijk, ook in 2e hands.

                            Voor de rest is het voor sommigen gewoon belangrijk steeds met het recentste model rond te sjouwen/showen .

                            Maar voor zo'n stukje techniek heeft dit volgens mij geen belang. Dit is geen modeartikel, zoals een gsm bvb wel is (en dan nog...).
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dama
                              Ik wil enkel iets zeggen over het snel veranderen van modellen...
                              Het enige voordeel dat ik zie in het langer houden van een model, is dat het toestel langer zijn waarde behoudt.
                              Telkens er een nieuw model uitkomt valt de prijs van het vorige model als een pattattezak in elkaar.
                              Als een model reeds 2 jaar meedraait blijft de prijs min of meer gelijk, ook in 2e hands.

                              Voor de rest is het voor sommigen gewoon belangrijk steeds met het recentste model rond te sjouwen/showen .

                              Maar voor zo'n stukje techniek heeft dit volgens mij geen belang. Dit is geen modeartikel, zoals een gsm bvb wel is (en dan nog...).
                              Klopt moest er geen concurrentie zijn. En die is er wel. Kijk maar naar de prijs van een D100. Toen de 10D uitkwam was er een verschil van +500€ tussen beide. Nu kan je beide voor gelijkaardige prijzen kopen. Alhoewel de 10D nog steeds iets goedkoper is.

                              Of kijk naar de prijs van een 1D nu dat de D2h er is en eigenlijk al voor ie beschikbaar was maar aangekondigd. Wel ondertussen is de prijs van een nieuwe 1D met +1000€ gezakt.

                              De prijzen op de tweedehandsmarkt moeten dus ook volgen he.
                              Nu ja je hebt er natuurlijk die niet volgen kijk maar naar die thread over D60 - 10D. Er zijn er die dus nog steeds proberen hun D60 te slijten aan oude prijzen en dat zal soms wel lukken veronderstel ik.

                              Comment

                              Working...
                              X