Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

invoertaks en btw

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • invoertaks en btw

    Weet iemand hier op het forum hoe het eigenlijk zit met invoertaxen en btw als we iets importeren van een land binnen of buiten de Europese landen? Kunnen we niet voor onaangename verrassingen komen te staan?


  • #2
    BTW : 21 % ( of het geldende tarief voor dat produkt)
    invoer : 3 %

    Peter
    Kodak DC 4800
    www.pbase.com/peterwarson/root
    Peter

    http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
    http://www.photoblog.be/peterwarson

    Comment


    • #3
      @Peter1
      Dit is toch slechts van toepassing bij import uit een niet EEG land?
      Neem nu: je koopt iets in Lux waar BTW tarief 16% is en waarvoor in Belgie het tarief van 21% aangerekend wordt, dan hoef je toch geen 5% bijkomend te betalen bij invoer in Belgie.

      Dimage 7i of Sony DSC-F707 ? 'k weet het nog altijd niet :-(
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        een tijdje terug heb ik iets in duitsland gekocht, wat per post geleverd werd.
        Er werd me op het postkantoor verzocht het verschil in btw bij te betalen.
        volgens mij hoeft dat niet als je het artikel in het land van herkomst gaat ophalen.

        groetjes

        Nikon / Tamron

        Comment


        • #5
          Binnen de EEG betaal je als particulier steeds de BTW van toepassing in het land van de leverancier en niet de 21% die in Belgie van toepassing is.
          Buiten de EEG wordt geen BTW aangerekend door de leverancier maar betaal je normaal gezien bij levering 21% + invoerrechten.
          De invoerrechten worden dan berekend op het bedrag vermeld op factuur die de goederen vergezeld. Op vraag willen sommige leveranciers een lagere waarde dan de werkelijke waarde op de shipping factuur vermelden zodat je minder invoerrechten/BTW moet betalen.
          Kleine zaken (batterijtjes, compact flash kaartjes) worden dikwijls in een enveloppe verzonden en hierop hoeft dan dikwijls niets betaald te worden.

          Comment

          Working...
          X