Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instapcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instapcamera

    Ik weet dat de vraag ms al een beetje tot vervelens toe is gesteld maar ik ben echt een groentje en ook hier tussen al deze foruminformatie verlies ik een beetje het noorden.

    om mijn leekheid aan te tonen, mijn huidige camera is een Olympus µ-mini 5.0 megapixels en als ik hier alles een beetje lees is dat waarschijnlijk nog een heel amateuristisch dingske.

    ik ben iemand die graag reist en voor mij zijn de mooiste souverniers nog altijd enkele goede foto's. Nu is mijn toestelletje wel goed genoeg voor de gewone vakantiefoto maar ik zou toch iets meer willen. Vaak ervaar ik problemen als ik een foto wil maken buiten het gewone daglicht (in gebouwen, s'nachts, in resto's of cafeekes, ...). ook is het maken van een foto met een iets langere ontsluitingstijd quasi onmogelijk want de minste trilling en je foto is naar de knoppen.

    nu, to the point, wat zoek ik dus:
    - (veel) betere zoom
    - betere foto's buiten gewoon daglicht
    - beter kwaliteit bij langere ontsluitingstijden. geen bewegende foto's.
    - niet te profesioneel, soort instapmodel
    - betere kwaliteit, detaillering in het algemeen.
    - budget: tot 500 €

    ik wil dus een stapje verder gaan in fotografieland. is het mogelijk om me een aantal modellen tegeven die voor mij interessant zouden zijn om in overweging te nemen?

    dank bij voorbaat!

  • #2
    Re: Instapcamera

    Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
    ook is het maken van een foto met een iets langere ontsluitingstijd quasi onmogelijk want de minste trilling en je foto is naar de knoppen.
    Daar kan je een statief voor gebruiken. Beeldstabilisatie helpt wel, maar is ook geen wondermiddel natuurlijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
    nu, to the point, wat zoek ik dus:
    - (veel) betere zoom
    - betere foto's buiten gewoon daglicht
    - beter kwaliteit bij langere ontsluitingstijden. geen bewegende foto's.
    - niet te profesioneel, soort instapmodel
    - betere kwaliteit, detaillering in het algemeen.
    - budget: tot 500 €

    ik wil dus een stapje verder gaan in fotografieland. is het mogelijk om me een aantal modellen tegeven die voor mij interessant zouden zijn om in overweging te nemen?
    Als ik dat zo lees dan lijkt een bridgetoestel me een goede keuze. Een DSLR met een superzoom is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar dan moet je wel wat meer meesleuren.

    vb. bridge:
    Canon PowerShot SX10 (€350)
    Panasonic Lumix DMC-TZ7 (€385)
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Instapcamera

      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
      Daar kan je een statief voor gebruiken. Beeldstabilisatie helpt wel, maar is ook geen wondermiddel natuurlijk.
      Een model of onderwerp, dat stil zit kan ook wonderen doen.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Instapcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
        Ik weet dat de vraag ms al een beetje tot vervelens toe is gesteld maar ik ben echt een groentje en ook hier tussen al deze foruminformatie verlies ik een beetje het noorden.

        om mijn leekheid aan te tonen, mijn huidige camera is een Olympus µ-mini 5.0 megapixels en als ik hier alles een beetje lees is dat waarschijnlijk nog een heel amateuristisch dingske.

        ik ben iemand die graag reist en voor mij zijn de mooiste souverniers nog altijd enkele goede foto's. Nu is mijn toestelletje wel goed genoeg voor de gewone vakantiefoto maar ik zou toch iets meer willen. Vaak ervaar ik problemen als ik een foto wil maken buiten het gewone daglicht (in gebouwen, s'nachts, in resto's of cafeekes, ...). ook is het maken van een foto met een iets langere ontsluitingstijd quasi onmogelijk want de minste trilling en je foto is naar de knoppen.

        nu, to the point, wat zoek ik dus:
        - (veel) betere zoom
        - betere foto's buiten gewoon daglicht
        - beter kwaliteit bij langere ontsluitingstijden. geen bewegende foto's.
        - niet te profesioneel, soort instapmodel
        - betere kwaliteit, detaillering in het algemeen.
        - budget: tot 500 €

        ik wil dus een stapje verder gaan in fotografieland. is het mogelijk om me een aantal modellen tegeven die voor mij interessant zouden zijn om in overweging te nemen?

        dank bij voorbaat!
        Dan kan ik je de Canon EOS 1000D aanraden. Die voldoet aan al je wensen.

        Groeten, Dick.

        Comment


        • #5
          Re: Instapcamera

          Ik ben zelf nog een digitale fotoleek die z'n eerste DSLR gaat kopen en dus heb ik ook al vanalles opgezocht tot ik er gek van werd...

          Conclusie dat je niet echt een "slecht" toestel kan kopen, alleen zal het één je wat beter liggen dan het andere.

          Naar wat ik al zowat opgezocht heb ben ik tot volgende instapmodellen gekomen (er zullen er zeker nog zijn maar er is zoiets als dat van die bomen en het bos)
          Canon 1000D
          Nikon D40/D60
          Sony A200/A300/A350

          Er zullen van alle toestellen zeker goeie sets en aanbiedingen te vinden zijn, ik ben onlangs nog in de Mediamarkt in Nederland geweest en daar stond een Nikon D60 met een 18-200 lens voor €499 wat mij geen slechte prijs leek.
          (ik weet verdere specificaties van de lens niet of er stabilisatie in zit en welk merk het was, toen wist ik er niks vanaf!)
          Voor mij gaat het een Sony A300/A350 worden, persoonlijke keuze en het toestel staat me wel aan.

          Alvast veel succes met je aankoop en laat weten wat het geworden is

          Comment


          • #6
            Re: Instapcamera

            Ik twijfel sterk tussen een bridge en een DSLR.

            Als ik een bridge koop en ik krijg de smaak te pakken, ga ik dan niet snel willen overschakelen naar een DSLR. Aan de andere kant is mijn kennis van fotografie niet te beperkt om plezier te beleven aan een DSLR...

            Comment


            • #7
              Re: Instapcamera

              Heb besloten om zaterdag in de winkel enkele toestellen te gaan "voelen". Kent er iemand goeie adresjes in de buurt van Eeklo?

              Comment


              • #8
                Re: Instapcamera

                Art en Craft in Mariakerke.

                Vriendelijke en behulpzame verkopers hoor.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Instapcamera

                  Zo we zijn een paar dagen later en de research heeft niet stil gestaan.

                  mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar een Nikon D60. nu heb ik nog een vraagje. meestal zit er als kitlens bij dit apparaat een AFS DX 18/55. nu lijkt het me interessant om een lens te hebben met beeldstabilisator. nu is het prijsverschil tussen de AFS DX 18/55 en de AFS DX VR 18/55 vrij groot. ( toch bijna 100 € als ik eens rondkijk). is dit die meerpijs waard?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instapcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
                    Zo we zijn een paar dagen later en de research heeft niet stil gestaan.

                    mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar een Nikon D60. nu heb ik nog een vraagje. meestal zit er als kitlens bij dit apparaat een AFS DX 18/55. nu lijkt het me interessant om een lens te hebben met beeldstabilisator. nu is het prijsverschil tussen de AFS DX 18/55 en de AFS DX VR 18/55 vrij groot. ( toch bijna 100 € als ik eens rondkijk). is dit die meerpijs waard?
                    De kitlens zonder VR is zeker de moeite waard. Dus ik vind het niet waard.

                    Zie link voor review Kenn Rockwell



                    grtz templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Instapcamera

                      na een spannende eindstrijd tussen de Canon 1000D en de Nikon D60 is de kogel door de kerk.

                      zaterdag heb ik me mijn 1ste reflexcamera aangekocht de Canon 1000D. na veel zoeken, wikken en wegen bleken de beide camera's vrij gelijklopend. wat heeft dan de dooslag gegeven: voornamelijk het prijskaartje. de Canon (met geheugenkaartje, uv-filter en opbergtas) was toch nog een 70€ goedkoper.

                      nu kunnen we aan de slag! :-) en hopelijk heb ik een goede aankoop gedaan.

                      nu op de 2de handsmarkt op zoek naar een zoomlens, hopelijk tegen een zacht prijsje.
                      Last edited by Kwats; 20 april 2009, 11:46.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Instapcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kwats Bekijk bericht
                        na een spannende eindstrijd tussen de Canon 1000D en de Nikon D60 is de kogel door de kerk.

                        zaterdag heb ik me mijn 1ste reflexcamera aangekocht de Canon 1000D. na veel zoeken, wikken en wegen bleken de beide camera's vrij gelijklopend. wat heeft dan de dooslag gegeven: voornamelijk het prijskaartje. de Canon (met geheugenkaartje, uv-filter en opbergtas) was toch nog een 70€ goedkoper.

                        nu kunnen we aan de slag! :-) en hopelijk heb ik een goede aankoop gedaan.

                        nu op de 2de handsmarkt op zoek naar een zoomlens, hopelijk tegen een zacht prijsje.
                        De Canon 1000D is een hele fijne camera, waarmee je prachtige foto's kan maken.

                        Comment

                        Working...
                        X