Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ingebouwde flitser D70 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ingebouwde flitser D70 probleem

    Als ik een foto (D70) neem met flits blijft het resultaat zwart, net alsof de flitser te vroeg of niet krachtig genoeg flitst. Vroeger nooit dat probleem gehad.
    Alle instellingen al gereset, ook op auto modus is het van dat.
    Flitsstand staat op TTL (DDL)

    Als ik hem verzet op handmatig flitsen flitst ie wel, maar dan veel te krachtig..

    Binnendoen kost al sebiet veel geld, iemand dit al meegemaakt ?
    Kostprijs herstelling?
    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Re: Ingebouwde flitser D70 probleem

    Niemand die een oplossing kent?

    Comment


    • #3
      Re: Ingebouwde flitser D70 probleem

      Misschien eens met een ittl flitser sb-600 of sb-800 testen hoe dan alles reageert? Misschien is het de ittl electronica in de camera?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Ingebouwde flitser D70 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
        Niemand die een oplossing kent?
        Dit zijn van die problemen die je niet kunt oplossen via het net, als het niet een algemeen bekend probleem is. Aan elke camera kan iets kapot gaan en dat kan alleen opgelost worden door een reperateur.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ingebouwde flitser D70 probleem

          Ik zou adviseren om eerst vast te stellen waar het probleem zit via het aansluiten van een sb-800. Mocht het flitscontact als zodanig wel werken maar de electronica in de camera niet dan kan je altijd nog kiezen voor een goedkope externe flitser die het goed op de Auto stand doet. repareren wordt anders al gauw veel te duur gezien de restwaarde van de camera.
          Ik heb hier bv nog een SB-22 liggen in goede staat, die mag weg voor 30 euro en in de A stand heb je dan met een beetje correcte instellingen op je camera ook prima foto's (en je kunt nog bouncen ook )
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X