Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info over techniek en vochtig klimaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • info over techniek en vochtig klimaat

    dag

    Binnenkort zou ik in het bezit moeten zijn van een eos 300D.
    Dit toestel zou ik willen meenemen op reis.

    Ik vertrek in mei namelijk naar Borneo(maleisie)waarbij ik een tijdje in de jungle zal verblijven.

    Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met dergelijke vochtige en warme klimaatsomstandigheden voor digitale cameras.

    Kan ik problemen verwachten.
    Wie heeft me enkele tips.

    groeten nonkelween

    Canon eos 300 KIT - Canon 300D KIT - Canon 28-135 IS USM - Sigma 105 macro - Canon 70-200/4l

  • #2
    Originally posted by nonkelween
    dag

    Binnenkort zou ik in het bezit moeten zijn van een eos 300D.
    Dit toestel zou ik willen meenemen op reis.

    Ik vertrek in mei namelijk naar Borneo(maleisie)waarbij ik een tijdje in de jungle zal verblijven.

    Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met dergelijke vochtige en warme klimaatsomstandigheden voor digitale cameras.

    Kan ik problemen verwachten.
    Wie heeft me enkele tips.

    groeten nonkelween


    toen ik in Borneo was (augustus - september), was het absoluut niet vochtig in de jungle, dus geen probleem. In Singapore was het wel heet en vochtig, en daar liet de eos 50 het afweten. De 1N gaf geen krimp.

    Maar als ik me niet vergis is het in mei regenseizoen, dus je zou wel eens in de problemen kunnen komen. Neem in ieder geval 3 of 4 reservebatterijen mee, en bewaar die in een luchtdichte zak, met voldoende silicagel (ook de rest van je uitrusting goed omringen met silicagel!). Verwissel regelmatig van batterij.

    Hou ook rekening met de lichtomstandigheden in de jungle! Mocht ik het opnieuw mogen doen, ik zou zeker een statief meenemen.

    En voor de rest: geniet ervan, 't is er uniek mooi (en doe de groeten aan de orangs)

    Comment


    • #3
      En Nonkelween, dan toch de occasie gekocht?
      Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
      LidNr. BD0211BE

      Comment


      • #4
        Originally posted by nonkelween
        dag

        Binnenkort zou ik in het bezit moeten zijn van een eos 300D.
        Dit toestel zou ik willen meenemen op reis.

        Ik vertrek in mei namelijk naar Borneo(maleisie)waarbij ik een tijdje in de jungle zal verblijven.

        Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met dergelijke vochtige en warme klimaatsomstandigheden voor digitale cameras.

        Kan ik problemen verwachten.
        Wie heeft me enkele tips.

        groeten nonkelween


        Wat wil je zeggen met "een tijdje in de jungle verblijven"? Zijn dat gewoon dagtrips (à la BestTours rondreis in Borneo)? Of ben je ettelijke dagen onafgebroken in de jungle?

        Voor dagtrips (of zelfs twee dagen) volstaat het om je camera in een waterdichte fototas te houden, met daarin veel silica. Als je hem er enkel uit haalt voor de foto (evt. zelfs beschermd tegenregen door een plastic zak), dan overleeft hij het met gemak. Ook een 300D.

        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          [/quote]

          Wat wil je zeggen met "een tijdje in de jungle verblijven"? Zijn dat gewoon dagtrips (à la BestTours rondreis in Borneo)? Of ben je ettelijke dagen onafgebroken in de jungle?

          Voor dagtrips (of zelfs twee dagen) volstaat het om je camera in een waterdichte fototas te houden, met daarin veel silica. Als je hem er enkel uit haalt voor de foto (evt. zelfs beschermd tegenregen door een plastic zak), dan overleeft hij het met gemak. Ook een 300D.


          [/quote]

          idd telkens als dagtrips


          ondertussen toestel gekocht, zou hier binnen de 2 dagen moeten zijn

          Canon eos 300 KIT - Canon 300D KIT - Canon 28-135 IS USM - Sigma 105 macro - Canon 70-200/4l

          Comment


          • #6
            Zolang je in de jungle blijft zullen er wel niet te veel problemen opduiken. Pas echter op wanneer je uit een gebouw met airco komt. Steek je toestel eerst in een volledig afgesloten plastic zak. Laat het toestel daarin minstens een uur op buitentemperatuur komen. Ik had dit verleden jaar niet gedaan in Costa Rica. Resultaat : spiegel,prisma,zoeker en de ruimte tussen lens en filter volledig aangedampt. Silicagel zal reeds na 1 dag van blauw naar rose kleuren. Je moet de zakjes dan minstens enkele uren opwarmen tot 80° om ze terug te kunnen gebruiken. Tip: de motorruimte van een echte 4x4 is waterdicht en warm genoeg, maar leg de zakjes niet op de uitlaatcollector of een turbo

            Comment


            • #7
              Originally posted by nonkelween
              dag

              Binnenkort zou ik in het bezit moeten zijn van een eos 300D.
              Dit toestel zou ik willen meenemen op reis.

              Ik vertrek in mei namelijk naar Borneo(maleisie)waarbij ik een tijdje in de jungle zal verblijven.

              Nu mijn vraag heeft iemand ervaring met dergelijke vochtige en warme klimaatsomstandigheden voor digitale cameras.

              Kan ik problemen verwachten.
              Wie heeft me enkele tips.

              groeten nonkelween


              In de handleiding staat precies omschreven in welke omgevingsvariabelen de camera normaal functioneert.
              Always on the move for some action.

              http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

              Comment

              Working...
              X