Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info on Monopod and Ballhead gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info on Monopod and Ballhead gezocht

    Dag,
    Ik zoek een Monopod waarbij mijn camera-oog op een hoogte van ± 1,75 komt.
    De combinatie van onderstaande levert mij 161+21=1,82m op.

    1.Is dit een goede combinatie om vliegtuigen te spotten ?
    2.Soms ben je toch 80° omhoog aan het mikken .. lukt dat met een 'ball head' ?
    3.Prijs van zulke combinatie ?


    Hierbij dacht ik aan de PROFESSIONAL MONOPOD / Cat. No: 681B (max 161cm)
    Zie foto

    Als 'Ball head' dacht ik aan GRIP ACTION BALL HEAD W/QUICK RELEASE PLATE / Cat. No: 222 (21cm)

    The Sky is the limit. Digital Gigi

  • #2
    Hoi,

    De 222 van Manfrotto is Heaven on earth, zelfs met zware teles geen probelemen. De 222 is geheel instelbaar met een stelwiel waarmee je de frictie vastlegd. Dit is ook zo oerdegelijk. Waanzinnig en niet duur. Let wel op want er zijn nieuwe versies en oude versies. Je kunt deze kop op alle manfrottos schroeven. Het flexibelste is op een monopod.

    Cat. No.: 222 => Bogen code (USA only): 3265
    GRIP ACTION BALL HEAD W/QUICK RELEASE PLATE
    Versatile, quick and easy to use. Just grip the handle and you can position your camera anywhere within 180° sphere. ... >>>

    Max load Head height Weight
    2.5 kg (5.6 lbs) 21 cm (8.3 inches) 0.8 kg (1.8 lbs)

    Betaald: € 70

    Erg gaat een wereld voor je open qua snelheid en flexibiliteit.


    Originally posted by Gigi
    Dag,
    Ik zoek een Monopod waarbij mijn camera-oog op een hoogte van ± 1,75 komt.
    De combinatie van onderstaande levert mij 161+21=1,82m op.

    1.Is dit een goede combinatie om vliegtuigen te spotten ?
    2.Soms ben je toch 80° omhoog aan het mikken .. lukt dat met een 'ball head' ?
    3.Prijs van zulke combinatie ?


    Hierbij dacht ik aan de PROFESSIONAL MONOPOD / Cat. No: 681B (max 161cm)
    Zie foto

    Als 'Ball head' dacht ik aan GRIP ACTION BALL HEAD W/QUICK RELEASE PLATE / Cat. No: 222 (21cm)


    Comment


    • #3
      Bedankt Palu;

      Een vraagje:
      De Sigma 50-500 weegt reeds 1,9kg + de D100 = ??

      Gaat dat nog of is dat een probleem ?
      The Sky is the limit. Digital Gigi

      Comment


      • #4
        Heb hetzelfde op mijn kerstlijstje staan, weet ook alleen niet juist wat en hoe en waar, dus alle tips meer dan welkom

        Comment


        • #5
          Ik heb ook de Grip action ball head/ Joystick zoals ik het noem in gebruik.
          Mijn canon EF 100-400 lens staat erop en ik vind het GEWELDIG werken. Ik gebruik deze voor vogels en ik ben er zeer happy mee.
          Groet, Marijke/Orange

          Comment


          • #6
            Hello

            Ik heb eens wat zitten rondsnuiten en die 222 head ziet er wel goed uit MAAR overal spreken ze over 35 mm camera's met short of medium zoom. Dus gene 50-500. De max belasting is ook wel krap zoals ge zelf aangeeft. Als ik bij gitzo ga kijken dan is de maximum belasting van de betere monopods 8 tot 10 Kilo, dat lijkt mij toch iets betrouwbaarder

            http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto-222-grip-ball-head.html#1

            Comment


            • #7
              http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto_393/393_1.html

              Dit is ook wel iets knap, ik wil wel niet weten wat dat moet kosten

              Comment


              • #8
                Ik heb me juist voor mijne Nieuwjaar ne Manfrotto compact monopod besteld (de 680D) met de 234C quick releasekop erop.

                Wou eerst de professional bestellen maar ik vind 67cm te lang (ik bedoel helemaal in elkaar geduwd) en de compact is slechts 51cm als je hem in elkaar duwt en kan ik aan mijn trim trekker hangen en steekt dan niet te ver uit.En deze compact kan 10 kilo dragen en is erg stevig gebouwd (weegt zelfs iets meer dan de professional dus afwerking is OK).Hij heeft een maxhoogte van 1,54 meter en dan 6cm erbij met de quick release en 10 cm erbij van de D100 en je hebt 1.70m en dat is prima.
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Weet er toevallig iemand een winkel waar ze die dingen in stock hebben????

                  Comment

                  Working...
                  X