Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info Lens Canon EF 28-300 f/3.-5.6 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info Lens Canon EF 28-300 f/3.-5.6 L IS USM

    Twee weken geleden heb ik mij de Canon lens EF 100-400 f4.5-5.6 L IS USM besteld. Vandaag blijkt uit telefonisch contact met AC foto in Aken en Topfoto in Düren dat deze lens niet leverbaar is en zij momenteel geen relatieve korte leveringstermijn durven beloven. Volgens Ac foto hebben zij reeds sinds augustus 2003 8 exemplaren bij Canon in bestelling en zijn tot op heden nog niet geleverd.

    Daarom denk ik er nu aan om i.p.v. de 100-400 mij de EF 28-300 f/3.-5.6 L IS USM aan te schaffen (volgens Topfoto leverbaar midden mei).
    Enkele gegevens van deze lens ontbreken mij en kan ik niet vinden.
    Kan iemand mij zeggen :
    wat is het gewicht van deze lens
    hoeveel mm is de lensdiameter (filterdiameter)
    welke Canon-zonnekap moet ik hierbij bestellen
    Luc
    BD0174BE

  • #2
    Originally posted by Lucky
    Daarom denk ik er nu aan om i.p.v. de 100-400 mij de EF 28-300 f/3.-5.6 L IS USM aan te schaffen (volgens Topfoto leverbaar midden mei).
    Enkele gegevens van deze lens ontbreken mij en kan ik niet vinden.
    Kan iemand mij zeggen :
    wat is het gewicht van deze lens
    hoeveel mm is de lensdiameter (filterdiameter)
    welke Canon-zonnekap moet ik hierbij bestellen
    Lucky,

    De gegevens van de lens kan je vinden op http://www.usa.canon.com/eflenses/le...28-300_35.html.

    Zoals je kan zien is de lens 1670 gram en is de diameter 77mm. Een zonnekap hoef je niet apart te bestellen. Deze wordt standaard met de lens meegeleverd.
    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

    Comment


    • #3
      Bedankt Eric voor de link.

      Ik heb ondertussen ook gegevens gevonden bij Kelko. Deze komen niet overeen met de Canon gegevens. Volgens Kelko zou deze lens reeds op 6/4/2004 leverbaar zijn (wel 500€ duurder dan in Duitsland)

      In ieder geval, ik ga mij deze lens bestellen.
      Ik wacht wel tot ze leverbaar is.
      Luc
      BD0174BE

      Comment


      • #4
        Originally posted by Lucky
        Twee weken geleden heb ik mij de Canon lens EF 100-400 f4.5-5.6 L IS USM besteld. Vandaag blijkt uit telefonisch contact met AC foto in Aken en Topfoto in Düren dat deze lens niet leverbaar is en zij momenteel geen relatieve korte leveringstermijn durven beloven. Volgens Ac foto hebben zij reeds sinds augustus 2003 8 exemplaren bij Canon in bestelling en zijn tot op heden nog niet geleverd.

        Daarom denk ik er nu aan om i.p.v. de 100-400 mij de EF 28-300 f/3.-5.6 L IS USM aan te schaffen (volgens Topfoto leverbaar midden mei).
        Enkele gegevens van deze lens ontbreken mij en kan ik niet vinden.
        Kan iemand mij zeggen :
        wat is het gewicht van deze lens
        hoeveel mm is de lensdiameter (filterdiameter)
        welke Canon-zonnekap moet ik hierbij bestellen
        Mij prognose is dat je nog veel sneller een 100-400 te pakken gaat hebben, dan de nieuwe 28-300. Geloof me, de eerste lading is al kompleet gereserveerd. als je na half 2004 er eentje hebt, mag je blij zijn.
        Overweeg tweedehands de 100-400 te kopen..

        Comment


        • #5
          Zie hieronder
          Luc
          BD0174BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lucky
            Mij prognose is dat je nog veel sneller een 100-400 te pakken gaat hebben, dan de nieuwe 28-300. Geloof me, de eerste lading is al kompleet gereserveerd. als je na half 2004 er eentje hebt, mag je blij zijn.
            Overweeg tweedehands de 100-400 te kopen..


            [/quote]

            Rudy, ik geloof je hoor, en volgens jou zal het dan zeer lang wachten worden.
            Ik ben nu één en al twijfel.
            Ik beschik momenteel nog over de EF 16-35 F/2.8L USM en de 28-135 f/3.5-5.6 IS USM. De 100-400 is een mooie aanvulling.
            De 28-300 + extender 1.4 betekent dat ik mijn 28-135 van de hand kan doen en ik dan met amper 2 lenzen hetzelfde bereik heb.
            Wachten op de 28-300 betekent ook dat ik het vermoedelijk nog maanden zonder tele zal moeten stellen
            'k Weet het niet meer

            [/quote]
            Luc
            BD0174BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rudy

              Overweeg tweedehands de 100-400 te kopen..
              misschien nog niet verkocht: http://www.fotoapparatuur.nl/Aanbied...p?prd_id=39077

              mvg, Z
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

              Comment


              • #8
                een 100-400 vind je regelmatig eens tweedehands hoor.

                die 28-300mm zal idd niet zo snel leverbaar zijn, iets typisch canon bij nieuwe en populaire producten.
                visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                Comment


                • #9
                  Heb vandaag mijn 100-400 bij Bartok gaan halen, heeft 4,5 weken geduurd.
                  (ongeveer de zelfde prijs als in Duitsland) Ze kunnen je ook onmiddelijk zeggen of er nog in stock zijn bij Canon, indien ja dan heb je ze op 3 dagen.
                  Cois had zijn op 16 dagen bij Corné Vanieperen.

                  't was wel al bijna donker toen ik erbuiten kwam dus ik heb ze alleen nog maar kunnen bewonderen

                  Comment


                  • #10
                    Allemaal bedankt voor jullie tips en raadgeving. Ik ben er nog niet uit maar ga er nog enkele dagen over nadenken ("tijd brengt raad") en alles nog eens goed op een rijtje zetten.
                    Misschien kan voor mij de Canon EF 70-200 f2.8 L IS USM met extender 1.4 ook voldoende zijn en deze lens is overal binnen de 2 weken leverbaar.
                    Maar nogmaals, aan iedereen dank voor hun oprechte mening en tips.
                    Luc
                    BD0174BE

                    Comment


                    • #11
                      Zie voor 2ehands ook:
                      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=42898
                      Canon EF 100-400 L IS USM met zonnekap, optisch en werking 100%, zeer lichte gebruikssporen op body.

                      ***Canon 300D * kitlens * ...

                      Comment

                      Working...
                      X