Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik vrees: serieus probleem Fuji Finepix S602 Zoom

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik vrees: serieus probleem Fuji Finepix S602 Zoom

    Hallo allemaal,

    Yep ik ben nieuw en ik hoop dat dat de reden is van mijn probleem met mijn Fuji Finepix S602 Zoom (moet nog veel leren ziet ge).

    Hier is mijn probleem :

    Foto's nemen in het donker (bijvoorbeeld 's avonds binnen). Als ik een foto neem, werkt de flash ok en als ik de foto dan bekijk, ziet deze er ook ok uit. Op het eerste zicht dus geen probleem.

    MAAR dat is juist het probleem : "het eerste zicht" , dit is er namelijk niet. Ik zal mij maar wat verduidelijken, de LCD is gewoonweg zwart, het is dus niet mogelijk voor mij om bijvoorbeeld mijn object perfect te centreren, in te zoomen op mijn object, ... Kortom ik zie dus gewoon niet wat ik ga fotograferen. (niet echt praktisch dus).

    Ligt er een foute instelling aan de basis of is de Finepix gewoon niet in staat om een beeld op zijn lcd tevoorschijn te toveren bij weinig aan licht ???

    Als het echt helemaal donker is begrijp ik het wel, maar naar mijn inzien is het echt wel licht genoeg hoor (schemering).

    Kan en wil iemand mij aub uit de nood helpen ?? AUB.

    Het is nen lange post als eerste, ik weet het , maar ik ben min of meer radeloos.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

    "Please forgive me if I write foolish things, dont know what i am doing."

  • #2
    ja, 't is toch te donker om iets op je lcd te zien.
    bij normaal woonkamer-licht 's avonds(en ik maak het al ferm donker meestal kan ik toch nog wel iets zien, meestal de lichte plekken op gezichten e.d.

    kadreren, focussen e.d. wordt dan moeilijker, maar het gaat.

    deze foto's zijn getrokken in een café met nieuwjaar (met de 6900z nog) en de meeste zijn toch scherp genoeg. en de s602 doet nog beter.

    ToM.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Hallo en welkom hier....

      Ik zal je geruststellen : normaal gesproken kan je de helderheid en het contrast van je lcd-schermpje aanpassen (bij mijn Coolpix althans).... Kijk even na in de handeleiding dan weet je't meteen...

      Als jij dat ook zou kunnen is je probleem opgelost....

      Volledigheidshalve moet ik je dan wel waarschuwen voor het nadeel van deze methode : het verchil tussen wat je op je lcd-scherm te zien krijgt zal niet zijn wat je in realiteit getrokken hebt.... Je zou verkeerdelijk denken dat je een goeie foto genomen hebt, terwijl hij in werkelijkheid veel donkerder is..

      Stef

      Ciao, baaikes, CU in the galaxy
      http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

      Comment


      • #4
        ps: je kunt je schermpje helderder zetten. zie handleiding.

        ToM.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Hier kunnen best andere Fuji-bezitters op antwoorden, maar om je ff verder te helpen: Ik bezit een Olympus E-100RS en die heeft benevens een gewoon LCD-scherm ook een electonische zoeker ( wat eigenlijk een kopie van je LCD-scherm is )

          Wel in het schemerdonker zie ik op dat schermpje ook geen fluit...

          Enorm moeilijk om te kadreren; scherpstellen gaat nog min of meer doordat de E-100RS een rode straal uitstuurt om te focussen; maar gemakkelijk is het niet.

          Ik denk dus op het eerste zicht dat dit een beetje inherent aan het toestel is.

          Marc
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            we zijn hier serieus de woorden uit elkanders mond aan't halen Tom !!

            Stef

            Ciao, baaikes, CU in the galaxy
            http://users.pandora.be/stef-vds NIEUW : Kyra !!

            Comment


            • #7

              ps: je kunt je schermpje helderder zetten. zie handleiding.

              ToM.
              Dat heb ik dus gedaan , maar echt veel beter is het spijtig genoeg niet.

              "Please forgive me if I write foolish things, dont know what i am doing."

              Comment


              • #8
                als ik in het donker wil fotograferen zie ik ook geen dingen op me lcd.... meestal helpt het om hem ff op iso 1600 te zetten dan zie je ongeveer wat meer en dan kan je hem alvast een beetje richen en scherptellen...
                en dan natuurlijk je iso weer terug doen op waar hij stond...

                www.racefotografie.nl
                D60 50-500, 28-80

                Comment


                • #9
                  dat is inderdaad een methode,

                  maar helaas moet ik je zeggen: in het schemerdonker zie je niks op zoiets.

                  ik zet ook mijn scherptediepte hoger om de eventuele focus-foutjes wat te ondervangen. dit doe je door de f-waarde omhoog te zetten.

                  Stef, wij hebben blijkbaar simultaan gepost.

                  ToM.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    dat is dus één groot nadeel aan die toestellen van Fuji (s602, of mijn 2800z), vanaf het ietsie donkerder is, ziede totaal nix meer bijna... Dat is het enige nadeel aan de goeie Fuji's...

                    Greetz, X-Qwatzy

                    Een foto is niet alleen beeld, een foto zijn ook gevoelens...
                    .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

                    modellen: http://model.ompleya.be

                    Comment


                    • #11

                      dat is dus é©® groot nadeel aan die toestellen van Fuji (s602, of mijn 2800z), vanaf het ietsie donkerder is, ziede totaal nix meer bijna... Dat is het enige nadeel aan de goeie Fuji's...

                      Greetz, X-Qwatzy

                      Een foto is niet alleen beeld, een foto zijn ook gevoelens...
                      Met de Minolta's D7 en D7i heb je dan als voordeel dat de zoeker en het scherm in een helder zwart-witbeeld overschakeld waar alles duidelijk te zien is bij donkere opnamen ( zo zie je maar, ieder camera zijn voor en nadelen )

                      Comment


                      • #12
                        Idd Eric...

                        greetz,
                        Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                        Comment


                        • #13
                          X-Qwatzy, ook bij de optische zoekers is het dikwijls pikzwart hoor.

                          Ik vloekte eerst op die evf, maar nadat ik enkele optische zoekers had gezien in die situatie ben ik toch gemilderd.
                          De voordelen (alle info in zicht) ben ik meer gaan waarderen zal ik maar zeggen.

                          ToM.
                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

                          Comment


                          • #14

                            X-Qwatzy, ook bij de optische zoekers is het dikwijls pikzwart hoor.

                            Ik vloekte eerst op die evf, maar nadat ik enkele optische zoekers had gezien in die situatie ben ik toch gemilderd.
                            De voordelen (alle info in zicht) ben ik meer gaan waarderen zal ik maar zeggen.

                            ToM.
                            Yep, Tom, de EVF is effe wennen, maar als het autofocussysteem van je camera deftig werkt, is dit totaal geen probleem. Allen bij macro's is een EVF soms wat moeilijk.

                            ( Maar de UZI en de EZI vergroten hun beeld bij macro-opmames; net alsof je ff door een vergrootglas kijkt....en dat is dan toch een beetje gemakkelijker om scherp te stellen )

                            Marc
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment

                            Working...
                            X