Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik kom er niet uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik kom er niet uit

    dacht ik ga een a1 kopen kom ik een nieuwe minolta 7 i met veel extra's tegen voor een mooi prijsje
    maar zie nu ook een sony digitale spiegelreflex voor dezelfde prijs

    met deze gegevens
    Sony Digital Profi Still Spiegelreflex camera
    DSC-D700 6 Megapix. lens 28-140 mm
    5X opticalzoom + 2x digital.
    32 + 128 Mb memorystick en
    2 x lithiumionen accu
    externe flitser Metz 36C-2

    ik zie nu echt door de bomen het bos niet meer zou iemand kunnen helpen

    moet wel zeggen ben een minolta user maar het schijnt dat sony goeie lenzen heeft

  • #2
    Sony een 6 mp digitale spiegelreflex ?

    Ik zie het bos ook niet.

    Comment


    • #3
      Reden dat je hier nog niet van gehoord hebt, is omdat dat toestel straten-oud is (wordt 5 jaar denk ik). Heeft een 1.5MP CCD en kost(te) een arm en een been.

      AVOID AVOID AVOID !!
      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

      Comment


      • #4
        ik begreep het ook al niet leek op een oud toestel maar de mp deden mijn twijfelen
        wat vinden jullie van de dimage 7
        ook avoid avoid

        Comment


        • #5
          de dimage 7I is een goed toestel, maar moest ik me vandaag een moeten kopen, zou ik me toch een dimage A1 kopen, het toestel is veel sneller kun je in burst mode enkele foto's mee nemen, me de 7i niet (ik bedoel, dat je snel 5 foto's achter elkaar kunt nemen, zonder dat je moet wachten tot de foto's op de cf kaart zijn weg geschreven).

          Maar als ik eerlijk ben, zou ik vandaag de dag toch eerder een canon 300d of dergelijke nemen ipv van een toestel zoals de A1 of de sony f 828, maar ja dat is een persoonlijke mening, de a1 lijkt me een vrij goed toestel voor point en shoot (vooral in de p stand, goeie foto's zonder dat je zelf achteraf nog bewerkingen ermee moet uitvoeren). Maja het mankeert dat je van lenzen kunt wisselen. En daar moet jij voor jezelf uitmaken, wil ik een toestel, in de zoeker kijken, afdrukken en een zeer goed resultaat hebben (met de beperking van een 200 mm), of wil een dslr.
          Maar als je echt zit te twijfelen tussen de 7i en de A1, zou ik voor de A1 gaan.

          Een zeer tevreden 7i gebruiker.
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            ja natuurlijk wil ik graag een digitale spiEgelreflex maar de centen (euries) ontbreken me gewoonweg daarom wil ik een camara die dicht liever heel dicht in de buurt kom
            en het liefst wil ik zo snel mogelijk met digitaal gaan werken
            hoe zijn eigenlijk de vergrotingen bij de 7i
            ik ga vanavond naar eentje kijken waar moet ik vooral op letten

            BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES ZIT NU EEN PAAR DAGEN OP DIT FORUM EN MOET ZEGGEN BEN AL EEN HEEL STUK WIJZER GEWORDEN

            Comment


            • #7

              wat bedoel je hiermee
              [/quote](met de beperking van een 200 mm),

              Comment


              • #8
                DE lenzen op een niet dslr kunnen niet worden uitgewisseld, dus kom je niet verder dan 200mm met de 7i of A1. Ik weet niet of dit is op te lossen met een evt tele converter.

                Prijs verschil tussen een A1 en een "instap" DSLR is niet zo groot. Je zou kunnen gaan voor een Canon 300d of Nikon D70( welke binnenkort uitkomt). Over beide cams is voldoende info te vinden op dit forum. Het voordeel is dat je kunt langzaam verder kunt sparen voor goede lenzen in het bereik van waar jij wilt fotograferen.
                Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                Comment


                • #9
                  hoe zit het met de kwaliteit van de foto's tussen een dlr en sdlr

                  Comment


                  • #10
                    hey,

                    Ik gebruik een A1 en ben der zeer tevreden mee, compact, tal van functionaliteiten, elke functie heeft zowat zijn knop zonder het menu te moeten openen, gebruiksvriendelijk, goeie snelheden.

                    Het enigste dat voor sommigen een nadeel zou kunnen vormen is de hogere ruis op iso 400 en 800, maar ik stoor mij er nie zo aan, of film heb je dat ook....en beter een scherpe foto met ruis dan helemaal geen foto

                    Groeten,
                    Rigel.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb heel lang geleden (nu ongeveer 6 maand terug ) mijn Minolta D7 doorverkocht voor 500 euro. Als je tegen deze prijs nu een 7i kan kopen is dit wel nog de moeite. Anders koop je het beste een A1.

                      De Minolta 7, 7i, A1 en A2 hebben allemaal dezelfde 7x zoom lens van uitstekende kwaliteit. De Sony Carl zeis lens van de f707 en f717 is dan wel scherper, vooral in de hoeken, maar heeft veel meer last van CA (paarse verkleuring rond hoge contrast overgangen).

                      Ik was heel tevreden over de Minolta, maar een upgrade naar 10D was nodig om een nog betere beeldkwaliteit te bekomen.
                      Ook een belangrijke reden voor mij was dat ik absoluut afwilde van de 4:3 beeldverhouding. Ik maak alle foto afdrukken op 10x15cm of 20x30cm.

                      Grootste kwaliteitsverbetering van Minolta naar Canon 10D is veel minder ruis en nog minder CA. Maar de toename van de resolutie is verwaarloosbaar. De beeldhoogte van de Minolta is 1920 pixels, van de Canon 10D 2048. In de beeldbreedte is er meer verschil, 2560 pixels tegenover 3072.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        dit is voor mij een goede reactie al hebben de vorige reacties mij ook veel wijzer gemaakt
                        alleen jan wat bedoel je hiermee

                        Ook een belangrijke reden voor mij was dat ik absoluut afwilde van de 4:3 beeldverhouding. Ik maak alle foto afdrukken op 10x15cm of 20x30cm.

                        ik ga vanavond kijken en inderdaad de prijs ligt waar jij zegt met nog eens heel veel extra's
                        het enige waar ik bang voor ben is mijn fotografie gaat iets verder dan hobby koop ik nu dan geen huis tuin en keuken camaraatje
                        maar zeg erbij tuurlijk ik wil ook wel de beste maar wil het thuis ook nog gezellig houden en het moet zich toch nog terugverdienen

                        Comment


                        • #13
                          Een DSLR maakt fotos in de beeldverhouding van 2:3 zoals een analoog toestel ze maakt (normale foto's 10:15 = 2:3). Andere digitale cameras maken een foto van 4:3 welke overheenkomt met je beeldscherm (800:600 = 4:3)

                          Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

                          Natuurlijk kan het voor je de moeite zijn om een 2e hands toestel te kopen, zoals er hier vaak genoeg in de koopjeshoek staan. En een half jaartje wachten op de Minolta DSLR, zodat je je huidige lenzen weer kunt gebruiken.
                          Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

                          Comment


                          • #14
                            **** jongens en meiden niet vergeten
                            kan ik misschien (ben nog bezig)
                            een nieuwe eos 300 d kopen voor 650
                            nieuw he
                            denk dat al mijn zorgen dan voorbij zijn of zeggen jullie van niet

                            moet zeggen ga jullie al behoorlijk vertrouwen en neem jullie adviezen zeker mee in mijn keus

                            Comment


                            • #15
                              ja hoooooooooor veel te snel en te hard gereageerd en gegild nog wel
                              wat denk je moet dat ding uit italie komen
                              dus niet he

                              wel jammer

                              Comment

                              Working...
                              X