Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik kom er niet meer aan uit! CanonPro90IS/OlyC21..

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik kom er niet meer aan uit! CanonPro90IS/OlyC21..

    Hi,
    Ik kom er echt niet meer aan uit. Ik was kompleet gericht op de nieuwe Fuji S602z of F601,maar nu zag ik foto's in een gallery van een canon Pro90IS en ik moet zeggen,ik weet niet hoe het komt, maar die van de Canon zijn wel heel mooi! Op de een of andere manier vond ik die van de fuji6900z niet scherp. het kan ook aan de fotograaf liggen of de omstandgeheden,het zal wel.
    Toen ben ik gaan kijken naar de CanonPro90IS op internet,ook deze is een plaatje.
    Dan heb ik nog de Olympus C2100UZ. Ook prachtig! mooi model, mooie foto's.
    Of de nieuwe F601z van Fuji. De cradle is makkelijk ook, alhoewel toch je camera even inpluggen ook niet veel moeite is!?
    Het leven is niet gemakkelijk.
    Wat wil ik naast mooi plaatjes ed:
    -Zoom
    -Goede flits
    -Kleine video-opnames. Goede. Dit vind ik wel belangrijk, daar ik geen aparte videocamera liever wens te moeten kopen.

    Ik zie weinig voorbeelden van video. het is toch leuk een klein filmpje door te e-mailen?

    Graag veel adviezen en tips!

    Dank jullie!

    Eppie.


    EP

  • #2

    Neen, bij dpreview.
    Ik vond de foto's van de Canon scherper dan die van de Fuji6900z.
    Dan kan natuurlijk aan vele faktoren liggen.
    Wta zijn nu de opmerkelijke verschillen tussen deze Canon en deze Oly?
    ervaring met een van deze toestellen?

    Was het de gallery van digitalfan.de ?
    Die heeft echt wel mooie Pro90IS foto's.
    De Oly2100 zal nog moeilijk of gewoon zelfs niet meer te krijgen zijn, helaas! Tijdens de laatste week van februari doet Canon nieuwe aankondigingen op een show in de US. Even wachten, misschien kom je daar wel op nieuwe ideeën ?


    EP

    Comment


    • #3
      En, met de nieuwe Canon ook een video-opname met 30 frames/sec??? Zou beter zijn.
      Dat van het beperkte geheugen van de Oly wist ik niet.Alhoewel 128mb ook wel weer genoeg meestal is?extra kaartje?
      De S602z van Fuji echter heeft wel weer las ik Smartmedia en compact flash geheugen.
      Nu ik wel echt wel nu een goede video-clip er mee kunnen. Ik zie dat de fotocamera's zich momenteel ook steeds beter daarmee gaan uitrusten.
      Iemand adviseerd mij al een Sanyo Idshot(IDC1000) te nemen. Een camera annex goede video.
      Heeft echter wel maar 1.5 megapixel en verder lees ik niets over dit toestel,dus ik kan er niets over zeggen.
      Eppie




      Tja, Canon heeft ietsje meer megapixels 2.6 ipv 2.1 Uzi. Canon heeft een continuous Autofocus die je niet kan afzetten en da's wel heel effe wennen. Ander nadeel is dat Oly met Smartmedia werkt en dus max SM van 128 MB aankan. Canon is hierin niet beperkt.
      Ander voordeel van deze canon is het twistable LCD. Je moet het ervaren hebben om het te kunnen appreciëren. Ik vind de batterij van Canon ook heeeeeel goed. Ik vind ze echt aan mekaar gewaagd. Oly heeft mooie kleuren en goede scherpte. In december kon je de UZI's aan 500EUR krijgen. In dat geval zou je best voor de UZI gekozen hebben. Als je de UZI nu nog zou vinden zou het prijsverschil niet meer zo groot zijn met de Pro90IS.
      Even wachten. Misschien duikelen de prijzen van die Pro90IS wel met een stuk of 200 eur binnenkort ... Ik ben benieuwd. Men zegt dat dit de laatste Big-Zoom zou kunnen zijn met IS ... maar wie weet verrast Canon ons binnen enkele dagen wel met een nieuwe Super-Zoom ...


      EP

      Comment


      • #4
        ik zou je niet zo op die filmpjes fixeren, want ze zijn niet echt de moeite. je hebt geen geluid, kleine afmetingen enz..

        't is een gimmick.
        als ik jou was, zou ik eerder uitkijken naar een video-camera met goede foto-mogelijkheden... maar die dingen zijn duur..

        ik heb zelf de fuji6900z en heb de film-functie welgeteld 1 keer gebruikt, om te zien wat dat opleverde, meer niet. ik zou er echt niet te veel tijd & moeite insteken omdat de fabrikanten er te weinig aandacht aan besteden..



        ToM.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          Heeft die Fuji6900 er geen geluid bij?
          De S602z zou dit toch zeker wel hebben en betere video.
          Ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat in de toekomst een apparaat all-in-one zowel foto als video standaard word. Het is te gek om 2 apparaten te kopen momenteel. Je ziet dat alle fabrikanten al hun best doen. Dus het is gewoon een kwestie van tijd.
          Perfekt moet de video-clip voor mij niet zijn. Het is maar om door te e-mailen. Dus misschien de Sanyo toch zo gek niet.
          Of de Fuji S602z.....
          In iedergeval wil ik toch proberen te voorkomen dat ik met 2 apparaten op stap ga, zowel een camera als een videocamera. Niet erg comfortabel.


          ik zou je niet zo op die filmpjes fixeren, want ze zijn niet echt de moeite. je hebt geen geluid, kleine afmetingen enz..

          't is een gimmick.
          als ik jou was, zou ik eerder uitkijken naar een video-camera met goede foto-mogelijkheden... maar die dingen zijn duur..

          ik heb zelf de fuji6900z en heb de film-functie welgeteld 1 keer gebruikt, om te zien wat dat opleverde, meer niet. ik zou er echt niet te veel tijd & moeite insteken omdat de fabrikanten er te weinig aandacht aan besteden..



          ToM.
          EP

          Comment


          • #6
            [QUOTE]
            Heeft die Fuji6900 er geen geluid bij?
            De S602z zou dit toch zeker wel hebben en betere video.
            Ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat in de toekomst een apparaat all-in-one zowel foto als video standaard word. Het is te gek om 2 apparaten te kopen momenteel. Je ziet dat alle fabrikanten al hun best doen. Dus het is gewoon een kwestie van tijd.
            Perfekt moet de video-clip voor mij niet zijn. Het is maar om door te e-mailen. Dus misschien de Sanyo toch zo gek niet.
            Of de Fuji S602z.....
            In iedergeval wil ik toch proberen te voorkomen dat ik met 2 apparaten op stap ga, zowel een camera als een videocamera. Niet erg comfortabel.

            ik zou je niet zo op die filmpjes fixeren, want ze zijn niet echt de moeite. je hebt geen geluid, kleine afmetingen enz..

            't is een gimmick.
            als ik jou was, zou ik eerder uitkijken naar een video-camera met goede foto-mogelijkheden... maar die dingen zijn duur..

            ik heb zelf de fuji6900z en heb de film-functie welgeteld 1 keer gebruikt, om te zien wat dat opleverde, meer niet. ik zou er echt niet te veel tijd & moeite insteken omdat de fabrikanten er te weinig aandacht aan besteden..

            ToM.
            Al eens gedacht aan een sony digitale videokamera met met 1,55 miljoen pixels,en kunnen ook zeer goede foto's mee genomen worden,en met carl zeiss lens 10x zoom

            Comment


            • #7
              de toekomst ja !

              maar nu is er niks dat de twee "fatsoenlijk" combineert , enkel wat halfslachtige consumentenoplossingen, en daarmee bedoel ik: katten in zakken verkopen.

              d'r is één videocam die foto's kan maken aan 1.5mp (misschien is dat die sanyo die je vermeldde), enige dat ik nog weet is dat die enkele maanden geleden nog 130.000 bef. kostte. het bedrag mag dan al lager zijn door de invoering van de euro, het blijft veel geld.

              ToM.

              Edited by - tom314 on 19 February 2002 23:43:56
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                Sony DCR-TRV30E te koop bij
                http://www.nomatica.com
                voor €1679 transport en btw inbegrepen
                1,55 mega pixels
                Digitale filmcamera en fotoestel in een werk er zelf mee ,zeer tevreden over
                Met carl zeiss lens 10xzoom
                120xdigitale zoom

                Comment


                • #9

                  De ..E zie ik wel niet op deze site.
                  Dit is trouwens de Sanyo http://www.sanyo.co.uk/scripts/hsrun.exe/Distributed/iFramework/iFramework.htx;start=HS_FSGen

                  De specs vd Sanyo ziet er wel goed uit.
                  Jammer dat deze camcorders natuurlijk wel niet echt handig zijn qua omvang/gewicht om er altijd mee op stap te gaan.

                  Nu, hierboven in een van de antwoorden werd gemeld,maar 30 sec video.... met de meeste dig.camera's.
                  Dat klinkt niet veel,maar is toch lang hoor.
                  bij sommige gelegenheden misschien kom je tekort.
                  maar een filmpje om over internet aan family door te zenden moet wel kort zijn.

                  Er zouden allemaal nieuwe modellen camera's uitkomen,dus ik ben wel benieuwd wat deze aanbieden..

                  eppie

                  Sony DCR-TRV30E te koop bij
                  http://www.nomatica.com
                  voor €1679 transport en btw inbegrepen
                  1,55 mega pixels
                  Digitale filmcamera en fotoestel in een werk er zelf mee ,zeer tevreden over
                  Met carl zeiss lens 10xzoom
                  120xdigitale zoom


                  EP

                  Comment


                  • #10


                    De ..E zie ik wel niet op deze site.
                    Dit is trouwens de Sanyo http://www.sanyo.co.uk/scripts/hsrun.exe/Distributed/iFramework/iFramework.htx;start=HS_FSGen

                    De specs vd Sanyo ziet er wel goed uit.
                    Jammer dat deze camcorders natuurlijk wel niet echt handig zijn qua omvang/gewicht om er altijd mee op stap te gaan.

                    Nu, hierboven in een van de antwoorden werd gemeld,maar 30 sec video.... met de meeste dig.camera's.
                    Dat klinkt niet veel,maar is toch lang hoor.
                    bij sommige gelegenheden misschien kom je tekort.
                    maar een filmpje om over internet aan family door te zenden moet wel kort zijn.

                    Er zouden allemaal nieuwe modellen camera's uitkomen,dus ik ben wel benieuwd wat deze aanbieden..

                    eppie

                    Sony DCR-TRV30E te koop bij
                    http://www.nomatica.com
                    voor €1679 transport en btw inbegrepen
                    1,55 mega pixels
                    Digitale filmcamera en fotoestel in een werk er zelf mee ,zeer tevreden over
                    Met carl zeiss lens 10xzoom
                    120xdigitale zoom



                    EP

                    Comment


                    • #11

                      Op deze site bovenaan: vision -digicam en dan camera met 2 uren video.

                      [http://www.sanyo.co.uk/scripts/hsrun.exe/Distributed/iFramework/iFramework.htx;start=HS_FSGen


                      EP

                      Comment


                      • #12
                        De Canon heeft zijn voordelen (zie eerdere posts), maar de UZi heeft die ook. En de meeste heb ik nog niet gezien...

                        -Hij is goedkoper, en je kan hem nog vinden bij de kleine winkeltjes die hem nog op stock hebben. Een neef van mij is er dit weekend eentje gaan zoeken. Hij vond er al snel twee, beide aan 25000BF, eentje in Gent, eentje in Lokeren. Hij kocht die in Lokeren, weet niet welke de winkel in Gent was...

                        -Hij heeft een macro functie om focus te krijgen vanaf 2cm (dacht niet dat de Canon dit had; hij kan pas focussen vanaf 10cm).

                        -Hij heeft buiten een continuous auto focus ook een gewone autofocus.

                        -En misschien nog iets: heb in een van de posts hierboven gelezen dat er geen geluid op de filpjes zit. Bij de UZi is dat wel zo, maar je kan het filmpje enkel zonder geluid afspelen op de UZi zelf (met geluid op PC).

                        Ciao,

                        J.

                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          NU eppie ik denk dat je toch maar beter even nadenkt over wat je exact wenst te hebben. De camera's die je hier aan het vgl bent zijn allemaal heel verschillend en hebben specifieke voor en nadelen. Bijvoorbeeld die pro90 heeft een fantastische zoom (10x) een f601 is een heel compacte camera die je in je zak kan steken. de ene biedt je dus veel zoom maar kan je niet gemakkelijk meenemen de andere neem je gemakkelijk mee maar zit je met kleine zoom. En dit zijn niet de enige verschillen tussen beide. Het uitgangspunt van beide camera's is helemaal verschillend.

                          Als je zegt mooie plaatjes wat wil je dan exact ermee kunnen doen? Ook de kwalitiet van de video hoe goed moet die zijn? Ik ken niets van videocamera's maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van de foto dc's in video mode slecht behalve in ideale omstandigheden van licht etc. Dan is het doenbaar maar toch niet meer dan doenbaar. Ik verwacht dat een videocamera toch heel wat beter is.

                          Mijn idee is dat als je mooie plaatjes wenst die je kan afdrukken tot A4 formaat 2MP toch wel echt het minimum is. 2MP is voor mij het minimum voor je dc als je meer wenst te doen dan enkel op je monitor bekijken. Geen enkele videocamera voldoet hieraan.

                          Als de video low quality mag zijn voldoen de digitale camera's wel maar hou er rekening mee dat je in donkere omstandigheden zonder flash werkt en dus heel donkere beelden hebt.

                          Maar geef ons een idee wat je juist wenst van je camera want alleen dan kunnen we je een idee geven voor enkele camera's die bij jou passen.

                          Als je beelden wenst te vgl tussen camera's moet je dat niet zomaar doen op je monitor maar kan je ze beter downloaden en gebruiken zoals jij ze zou gebruiken. Alleen dan kan je zien of voor jou de resolutie, scherpte en kwaliteit voldoende is. Een beeld van een 6900 is echt niet minder scherp dan dat van een pro90 maar op scherm kan dat zo lijken omwille van een andere setting (in camera sharpening) en ook omdat de beelden van een 6900 van een groter formaat zijn en dus sneller minder scherp lijken. Best voor vgl gebruik je ook beelden die in dezelfde omstandigheden gemaakt zijn. Je kan er verschillende vinden op de testsites.

                          Hopelijk helpt dit een beetje om je keuze wat te beperken.

                          FYI : de Fuji 6900 heeft geen geluid bij zijn video clips en de S602z zal dat wel hebben. 6800z en F601 hebben geluid.



                          SlipStream
                          ----
                          http://users.skynet.be/slipstream
                          http://www.pbase.com/slipstream

                          Edited by - slipstream on 20 February 2002 13:37:59

                          Comment


                          • #14
                            Hallo Epi,

                            Ik heb een paar dagen geleden de katalogus ontvangen van BRENNER FOTO ZEITUNG 250 blz met alles maar ook alles over fotografie en toebehoren.

                            www.alles-foto.de

                            Daarin staat de Oly C-2100 UltraZoom voor 488 euro echt waar. Op de site zelf kan je die niet vinden, is waarschijnlijk voorbehouden aan de mensen die er regelmatig kopen en aldus hun katalogus krijgen. Maar die kan je gratis aanvragen via de webstek dus.... doen.

                            Moest je willen bellen:
                            09 61 6 70 60 0
                            of faxen
                            09 61 70 60 70 wel even kijken voor het landnummer.

                            Groeten
                            Michel

                            Comment


                            • #15
                              Hi Slipstream,
                              Ja je hebt gelijk met wat je schrijft.Een volledig en duidelijke uitleg,zoals altijd
                              Bedankt!
                              ik zal de testsites nog eens aflopen voor foto's te bekijken.
                              Nu wat wil ik en wat doe ik met de foto's voor de duidelijkheid:
                              Ik heb altijd een gewone camera gehad, een Olympus IS-2000 met zoom.Heb ik nog en het is een handige camera,wel de zoom wat traag en foto's na elkaar te schieten is traag.
                              Het is alleen geen digitale dus niet aan de pc te koppelen.
                              Toen heb ik gewonnen ) toevallig een dig.camera van Trust PhotocamLCD Pro.Eenvoudig met lcd scherm, res.1024x768. slechte flash,geen zoom.
                              Heb ik nog steeds veel plezier in. Is wel compact.
                              Maar toen heb ik pas echt interesse gekregen voor te fotograveren.
                              En nu sla ik alle foto's op in de computer in een foto-programma.E-mail ze door naar Family in het buitenland.En print ze soms af.Op cd zetten heb ik nog niet geprobeerd.
                              Nu naar gelang mijn interesse groeit, wil ik wel weer een Zoom, goede flash, wat meer mogelijkheden in een camera en een korte video-opname om dit eventjes door te e-mailen naar mijn familie. Ik vind dat leuk.

                              Ik denk te begrijpen dat ik beter toch geen videocamera neem met mogelijkheid van foto's. Ik zal toch meer foto's dan video maken. De Fuji S602zoom is denk ik toch een volledige camera die dit alles in zich heeft.

                              eppie




                              NU eppie ik denk dat je toch maar beter even nadenkt over wat je exact wenst te hebben. De camera's die je hier aan het vgl bent zijn allemaal heel verschillend en hebben specifieke voor en nadelen. Bijvoorbeeld die pro90 heeft een fantastische zoom (10x) een f601 is een heel compacte camera die je in je zak kan steken. de ene biedt je dus veel zoom maar kan je niet gemakkelijk meenemen de andere neem je gemakkelijk mee maar zit je met kleine zoom. En dit zijn niet de enige verschillen tussen beide. Het uitgangspunt van beide camera's is helemaal verschillend.

                              Als je zegt mooie plaatjes wat wil je dan exact ermee kunnen doen? Ook de kwalitiet van de video hoe goed moet die zijn? Ik ken niets van videocamera's maar persoonlijk vind ik de kwaliteit van de foto dc's in video mode slecht behalve in ideale omstandigheden van licht etc. Dan is het doenbaar maar toch niet meer dan doenbaar. Ik verwacht dat een videocamera toch heel wat beter is.

                              Mijn idee is dat als je mooie plaatjes wenst die je kan afdrukken tot A4 formaat 2MP toch wel echt het minimum is. 2MP is voor mij het minimum voor je dc als je meer wenst te doen dan enkel op je monitor bekijken. Geen enkele videocamera voldoet hieraan.

                              Als de video low quality mag zijn voldoen de digitale camera's wel maar hou er rekening mee dat je in donkere omstandigheden zonder flash werkt en dus heel donkere beelden hebt.

                              Maar geef ons een idee wat je juist wenst van je camera want alleen dan kunnen we je een idee geven voor enkele camera's die bij jou passen.

                              Als je beelden wenst te vgl tussen camera's moet je dat niet zomaar doen op je monitor maar kan je ze beter downloaden en gebruiken zoals jij ze zou gebruiken. Alleen dan kan je zien of voor jou de resolutie, scherpte en kwaliteit voldoende is. Een beeld van een 6900 is echt niet minder scherp dan dat van een pro90 maar op scherm kan dat zo lijken omwille van een andere setting (in camera sharpening) en ook omdat de beelden van een 6900 van een groter formaat zijn en dus sneller minder scherp lijken. Best voor vgl gebruik je ook beelden die in dezelfde omstandigheden gemaakt zijn. Je kan er verschillende vinden op de testsites.

                              Hopelijk helpt dit een beetje om je keuze wat te beperken.

                              FYI : de Fuji 6900 heeft geen geluid bij zijn video clips en de S602z zal dat wel hebben. 6800z en F601 hebben geluid.



                              SlipStream
                              ----
                              http://users.skynet.be/slipstream
                              http://www.pbase.com/slipstream

                              Edited by - slipstream on 20 February 2002 13:37:59
                              EP

                              Comment

                              Working...
                              X