Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb het geprobeerd !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik heb het geprobeerd !!

    Met een Nikon uitrusting, maar helaas, als ik de beelden zie, zal het toch terug... Minolta worden, zodra die mannen van Sony laten zien wat ze in hun mars hebben, en ik kan me erin vinden, koop ik me terug zo een ding.Ik hoop meer dan ooit nu op een d9.
    De Nikon is steviger, sneller, betrouwbaarder alles wat je wil, maar de beelden , hoe moet ik het zeggen, ze kunnen niet tegen hetgeen uit een 7d rolt. Ligt het aan de lenzen, de ccd, de incamera bewerking? who cares, het resultaat telt.
    Ik heb echt wel goede lenzen uitgeprobeerd, 70-200 VR, 80-200 af-s, 300mm af-s, 300mm af-ed, 18-200 VR ( deze is wel een goed dingske), 50mm 1.8.
    Allemaal goed, maar geven me niet dat resultaat wat de amateurkamera 7d geeft.
    Dus, alle km-liefhebbers, jullie zitten op het goede spoor!!
    Maar for the time being koop ik me een sony dsc-r1, tot juni of zo zal die het moeten doen!
    En ik ga uiteraard al terug op zoek naar een mooie "uitzet" in de vorm van 80-200 ssm en nog wat lekkers.
    Last edited by Rudy; 13 april 2006, 10:00.

  • #2
    Re: Ik heb het geprobeerd !!

    Fijn om te horen dat sommigen toch nog geloven in Minolta/Sony.
    Een paar weken geleden mijn 7D gaan terughalen uit "herstelling"....
    alleez herstelling is veel gezegt....
    gewoon om de 5600 HSd flits te callibreren en nog enkele software probleemkes met de 7D.
    Toestel werkt nu " PERFECT"....ook in combinatie met de externe flits!!!!
    In studio eens vergeleken met een vriend zijn Nikon D70s.....
    En dit overtuigde mij wéér eens van de juiste keuze die ik gemaakt heb met de aanschaf van mijn 7D !!!!
    Beelden zijn véél briljanter dan die van de D70s !

    Comment


    • #3
      Re: Ik heb het geprobeerd !!

      wat is er mis met terug een 7D te kopen Rudy?

      Comment


      • #4
        Re: Ik heb het geprobeerd !!

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
        wat is er mis met terug een 7D te kopen Rudy?
        Niks Thomas, heb je er nog een??

        Comment


        • #5
          Re: Ik heb het geprobeerd !!

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Niks Thomas, heb je er nog een??
          nee jong, ik heb er eens eentje veel te goedkoop aan een zekere Rudy verkocht

          heb wel nog wat minolta lenzen liggen (oa 70-210 f4), deels omdat ik ook wel uitkijk naar de opvolger

          voor mij was de 7D niet bruikbaar owv de overgevoelige belichting

          Comment


          • #6
            Re: Ik heb het geprobeerd !!

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Met een Nikon uitrusting, maar helaas, als ik de beelden zie, zal het toch terug... Minolta worden, zodra die mannen van Sony laten zien wat ze in hun mars hebben, en ik kan me erin vinden, koop ik me terug zo een ding.Ik hoop meer dan ooit nu op een d9.
            De Nikon is steviger, sneller, betrouwbaarder alles wat je wil, maar de beelden , hoe moet ik het zeggen, ze kunnen niet tegen hetgeen uit een 7d rolt. Ligt het aan de lenzen, de ccd, de incamera bewerking? who cares, het resultaat telt.
            Ik heb echt wel goede lenzen uitgeprobeert, 70-200 VR, 80-200 af-s, 300mm af-s, 300mm af-ed, 18-200 VR ( deze is wel een goed dingske), 50mm 1.8.
            Allemaal goed, maar geven me niet dat resultaat wat de amateurkamera 7d geeft.
            Dus, alle km-liefhebbers, jullie zitten op het goede spoor!!
            Maar for the time being koop ik me een sony dsc-r1, tot juni of zo zal die het moeten doen!
            En ik ga uiteraard al terug op zoek naar een mooie "uitzet" in de vorm van 80-200 ssm en nog wat lekkers.
            Welkom terug,dacht al dat je kleurenblind was geworden

            Comment


            • #7
              Re: Ik heb het geprobeerd !!

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              Met een Nikon uitrusting, maar helaas, als ik de beelden zie, zal het toch terug... Minolta worden, zodra die mannen van Sony laten zien wat ze in hun mars hebben, en ik kan me erin vinden, koop ik me terug zo een ding.Ik hoop meer dan ooit nu op een d9.
              De Nikon is steviger, sneller, betrouwbaarder alles wat je wil, maar de beelden , hoe moet ik het zeggen, ze kunnen niet tegen hetgeen uit een 7d rolt. Ligt het aan de lenzen, de ccd, de incamera bewerking? who cares, het resultaat telt.
              Ik heb echt wel goede lenzen uitgeprobeert, 70-200 VR, 80-200 af-s, 300mm af-s, 300mm af-ed, 18-200 VR ( deze is wel een goed dingske), 50mm 1.8.
              Allemaal goed, maar geven me niet dat resultaat wat de amateurkamera 7d geeft.
              Dus, alle km-liefhebbers, jullie zitten op het goede spoor!!
              Maar for the time being koop ik me een sony dsc-r1, tot juni of zo zal die het moeten doen!
              En ik ga uiteraard al terug op zoek naar een mooie "uitzet" in de vorm van 80-200 ssm en nog wat lekkers.
              Hi Rudy,
              Mag ik je een vraagje stellen? Ik beschouw je als een welgeplaatst persoon met enorme ondervinding i.v.m. fotoapparatuur. Sinds november 2001 heb je al 2898 berichten gepost waarvan 286 eigen postigs, die practisch steeds gaan over aanbod of aankoop van fotoapparatuur. In die tijd zal je dus al aardig wat opnamen gemaakt hebben. Je beweert daarbij dat bepaalde merken het helemaal niet doen voor jou, terwijl anderen de nec plus ultra zijn. Nu wil ik je wel op je woord geloven maar ik heb toch één belangrijke vraag; waarom krijgen we hier nooit eens een van je opnames te zien?
              Ik, en waarschijnlijk vele andere BD-ers, zijn werkelijk benieuwd die slechte en ook goede verwezenlijkingen eens te mogen zien. Dit zou ons zeer behulpzaam zijn bij onze soms moeilijke keuze in de doolhof van alle aangeboden apparatuur.
              Hartelijk dank voor je medewerking.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #8
                Re: Ik heb het geprobeerd !!

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                Hi Rudy,
                Mag ik je een vraagje stellen? Ik beschouw je als een welgeplaatst persoon met enorme ondervinding i.v.m. fotoapparatuur. Sinds november 2001 heb je al 2898 berichten gepost waarvan 286 eigen postigs, die practisch steeds gaan over aanbod of aankoop van fotoapparatuur. In die tijd zal je dus al aardig wat opnamen gemaakt hebben. Je beweert daarbij dat bepaalde merken het helemaal niet doen voor jou, terwijl anderen de nec plus ultra zijn. Nu wil ik je wel op je woord geloven maar ik heb toch één belangrijke vraag; waarom krijgen we hier nooit eens een van je opnames te zien?
                Ik, en waarschijnlijk vele andere BD-ers, zijn werkelijk benieuwd die slechte en ook goede verwezenlijkingen eens te mogen zien. Dit zou ons zeer behulpzaam zijn bij onze soms moeilijke keuze in de doolhof van alle aangeboden apparatuur.
                Hartelijk dank voor je medewerking.

                Henri
                ik snap heel goed dat Rudy geen zin heeft hier foto's te posten, om de eenvoudige reden dat hij niet zit te wachten op commentaar van andere mensen. En dat is zijn volste recht, net zoals het voor andere mensen hun volste recht is om wel foto's te posten en te leren van het commentaar dat gegeven wordt

                Comment


                • #9
                  Re: Ik heb het geprobeerd !!

                  Hi Rudy,
                  als je de foto's van je Nikon even door Photoshop haalt krijgen ze wel dezelfde kleur, contrast en helderheid zoals je ze al onbewerkt uit een 7D krijgt

                  Ik had vroeger een D70 en wanneer ik een voorstelling gaf waartussen ook foto's van een Canon A80 zaten, kreeg ik steeds opmerkingen dat de kleuren van de A80 veel beter waren dan van de onbewerkte D70 foto's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik heb het geprobeerd !!

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                    ik snap heel goed dat Rudy geen zin heeft hier foto's te posten, om de eenvoudige reden dat hij niet zit te wachten op commentaar van andere mensen. En dat is zijn volste recht, net zoals het voor andere mensen hun volste recht is om wel foto's te posten en te leren van het commentaar dat gegeven wordt
                    Bij mijn weten heeft dit forum nog andere doelstellingen dan enkel fotos te posten ter beoordeling of om fotomateriaal te verhandelen. Zoals je zegt zit Rudy waarschijnlijk niet te wachten op dergelijke commentaar maar anderzijds zitten veel BD-ers wel te wachten op alles wat met hun hobby "Digitale Fotografie" te maken heeft. Het achterhouden van degelijke informatie is dan ook laakbaar vind je niet?
                    Zelfs uit slechte fotos valt heel wat te leren. Als iemand zoveel materiaal al heeft kunnen testen zou het toch logisch zijn om anderen te laten delen in zijn ondervinding en aan de hand van een foto dit te illustreren.

                    Henri

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik heb het geprobeerd !!

                      Henri, ik volg je hierin. Zelf heb ik ook enkel nog maar kunnen lezen wat Rudy slecht vind, maar als dat ander zo goed is, dan ben ik nieuwsgierig te zien hoe goed dat is. Is het geen voordeel dat je als fotograaf ook met beelden kan spreken? Dat zegt toch veel meer, kben altijd benieuwd geweest naar wat in dit geval Rudy beter vind aan die KM, spijtig dat ik het tot nu toe nooit heb kunnen zien.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik heb het geprobeerd !!

                        Ik vind mezelf zeker geen begenadigd fotograaf, en de foto's die ik maak, zijn veelal in familiale kring gemaakt en beschouw ik privé.
                        Als ik dan eens een evenement bijwoon, zie ik altijd zoveel van dezelfde en betere foto's van dat onderwerp, dat het geen zin heeft om daar nog eens een reeks achtetraan de duwen. en weer de opmerking van teveel dit of dat.
                        Heb het wel een paar keer gedaan, maar dan krijg ik net de situatie waar Notex van spreekt, doe de fotos door ps, en je hebt dezelfde kleuren. Wel, dat is net hetgeen voor mij een grote NONO is. Dan kan ik met een medion ook goede beelden krijgen. Bij wijze van spreken natuurlijk.
                        Het is ook zo, dat de mensen rondom mij de beelden wel te zien krijgen, mee bespreken, en dat is genoeg voor mij.
                        Sorry, maar zo is het nu eenmaal, en ik weet dat sommige mensen rotsvast aan hun merk houden, goed voor hun, maar mij maakt dat merk niks uit, ik moet plezier hebben in hetgeen ik doe.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik heb het geprobeerd !!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Ik vind mezelf zeker geen begenadigd fotograaf, en de foto's die ik maak, zijn veelal in familiale kring gemaakt en beschouw ik privé.
                          Als ik dan eens een evenement bijwoon, zie ik altijd zoveel van dezelfde en betere foto's van dat onderwerp, dat het geen zin heeft om daar nog eens een reeks achtetraan de duwen. en weer de opmerking van teveel dit of dat.
                          Heb het wel een paar keer gedaan, maar dan krijg ik net de situatie waar Notex van spreekt, doe de fotos door ps, en je hebt dezelfde kleuren. Wel, dat is net hetgeen voor mij een grote NONO is. Dan kan ik met een medion ook goede beelden krijgen. Bij wijze van spreken natuurlijk.
                          Het is ook zo, dat de mensen rondom mij de beelden wel te zien krijgen, mee bespreken, en dat is genoeg voor mij.
                          Sorry, maar zo is het nu eenmaal, en ik weet dat sommige mensen rotsvast aan hun merk houden, goed voor hun, maar mij maakt dat merk niks uit, ik moet plezier hebben in hetgeen ik doe.

                          Inderdaad, het is zeker geen verplichting hier foto's te posten om je standpunt kracht bij te zetten, tenslotte als jij tevreden bent, dat is wat telt, en een ander doet nog zijn goesting met hetgeen jij hier verkondigt, alle toestellen zullen wel hun voor- en nadelen hebben...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik heb het geprobeerd !!

                            Rudy,

                            Heb je al iets in de aanbieding van je glaswerk ???
                            AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik heb het geprobeerd !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door HdBKMD7
                              Rudy,

                              Heb je al iets in de aanbieding van je glaswerk ???
                              alles is al verkocht, dat is natuurlijk het voordeel met Nikon. Verkoopt makkelijk.

                              Comment

                              Working...
                              X