Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met een goede 300mm???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met een goede 300mm???

    Ben aan 't twijfelen om me een 300mm bij aan te schaffen.Zou wat meer tele willen.Liefst zou ik gewoon een tweedehands Nikkor bijkopen want ik ben erg tevreden van mijn oude 70-210mm F4 en die gebruik ik tot ie uit elkaar gaat vallen.

    En daar is mijn eerste twijfel al.Is het wel de moeite dat verschilleke van 210mm naar 300mm???

    En ten tweede lees ik veel goeds over de enkele jaren oude Nikkor 75-300mm (hij zou wel zacht zijn op 300mm) en niet zo veel goeds over zijn opvolgers nl. de 70-300mm D/G-versies.

    Of koop ik me beter een prime zoals de Nikkor 300mm F4 ED-IF die erg scherp en een fantastisch bouwkwaliteit heeft,maar die stelt dan weer pas scherp vanaf 2,5 meter.De Nikkor 300mm F4 ED-IFs geeft dezelfde scherpe foto's en stelt scherp vanaf 1,45m maar kost wel een pakske meer geld.Bij zo'n prime zou ik een convertor bijkopen.

    De 75-300mm trekt me aan vanwege het zoombereik en de 300mm F4 ED IF vanwege zijn scherpte en kwaliteitsbouw (krijg je niet versleten) en vanwege de goede foto's die deze lens nog gaat geven met een 1,4 convertor(zelfs met x2 convertors erop als ik de revieuws mag geloven).

    Heeft er iemand ervaring met bovenstaande lenzen?Heeft Sigma,Tamron,Tokina een goed en betaalbaar alternatief (400mm)??Of is die extra 90mm eigenlijk de moeite niet


    Danny's Photosite

  • #2
    als je wilt kan ik morgen de 70-300 meenemen zodat je em kunt uitproberen?

    Als je eenmaal de Bigma hebt geprobeerd, zul je merken dat je aan 300mm vaak niet genoeg hebt.

    Je oude lens is toch 70-210 en niet 40-210?

    Comment


    • #3
      Originally posted by NataliaNL
      als je wilt kan ik morgen de 70-300 meenemen zodat je em kunt uitproberen?

      Als je eenmaal de Bigma hebt geprobeerd, zul je merken dat je aan 300mm vaak niet genoeg hebt.

      Je oude lens is toch 70-210 en niet 40-210?


      Ja hoor het is een 70-210mm.Waarom vraag je dat?
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Edited by - roadrunner on 13 March 2004 14:38:08 LOL

        maar je geeft geen antwoord op mijn 70-300 vraag

        Comment


        • #5
          Grapke!!Was een typfout!!Bedankt dat je het gezien hebt. Een 50-500mm koop ik niet hoor.Zo'n gesleur.Het moet nog te doen blijven.Daarom dacht ik aan een 300mm met een convertor erop.

          Die mag je meebrengen hoor als je wil.Er zijn twee versies van de G en de D ED.Er zou weinig of geen verschil zitten tss deze twee.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            wat is het verschil in gewicht en lengte?

            Comment


            • #7
              Originally posted by NataliaNL
              wat is het verschil in gewicht en lengte?
              Wat bedoel je? Tussen die twee Nikkors 70-300??
              De ED-versie weegt 520g en is zo'n 12cm,de versie zonder ED-glas 480g en ook 12 cm lang (één van deze twee heb jij dus).De 75-300mm daarentegen weegt 850g en is 16,5cm lang (de 300mm prime 990g en 20cm lengte)

              Ben jij tevreden van die 70-300mm?Ik heb er eigenlijk (1 revieuw uitgezonderd) nog niet veel goeds van gelezen.Van de 75-300mm wel.De reden zou zijn dat de 75-300mm een echte Nikkorlens is (door Nikon gemaakt) en de 70-300 een goedkopere Tamronlens zou zijn met de naam Nikon erop (al ontkent Nikon dit natuurlijk).

              Heb je ergens foto's staan gemaakt op 300mm??
              Danny's Photosite

              Comment


              • #8
                nee, ik bedoel verschil in gewicht en lengte tussen de 300 en de Bigma.
                http://www.pbase.com/natalianl/70_300 is op de eerste dag dat ik de 70-300 had.

                2 foto's van Fay zijn ook gemaakt met die lens, maar niet op 300mm, maar op 105 mm
                http://www.pbase.com/image/25152278/original
                http://www.pbase.com/image/25180155/original

                TrustNoOne zijn damesrugbyfoto's zijn met een 70-300 gemaakt, de meesten op 300mm
                zie: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=39176
                en het befaamde roodborstje:
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37603 (weet niet op hoeveel mm)

                Verder maakt ook Bluesdaniel schitterende foto's met zijn 70-300. Vooral in de archieven van DPZ is er veel moois van Bluesdaniel te vinden.

                Comment


                • #9
                  Kan er niet aanuit.Sommige foto's op 300mm vind ik niet al te scherp en anderen vallen dan weer best mee.Vooral je paardenfoto's op 300mm zijn me te onscherp.Spijtig want het zijn mooie foto's!

                  De foto's van Fay zijn wel prima!Moeilijke affaire!Hartelijk dank voor de moeite hoor!!

                  Van mijn 70-210mm ben ik erg tevreden en die is scherp!Dus de extra lens zou ik vooral kopen om op 300mm te gebruiken met of zonder convertor.
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    ik heb met de paardenfoto's veel op hoge iso gedaan. 't Was avond, donker, en met van die bouwlampen.
                    Daarna zo dom geweest om ze in PS te despeckle'en, waardoor ze vreemd overkomen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by NataliaNL
                      ik heb met de paardenfoto's veel op hoge iso gedaan. 't Was avond, donker, en met van die bouwlampen.
                      Daarna zo dom geweest om ze in PS te despeckle'en, waardoor ze vreemd overkomen.
                      Spijtig want het zijn mooie foto's.Zo leer je steeds bij!!Niet erg.Voordeel van digitale fotografie
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        RR morgen kunt ge mijne 300 uittesten, een van de beste lenzen dat Nikon heeft gemaakt.
                        Nikon 300mm f4 AF ED-IF

                        Kijk eens op de link bijna allemaal met de 300.

                        http://dougsimages.photopoints.com/main/photos/showauthor.aspx?txtHiddenAuthorID=1093
                        .....Dyslexie.......

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ANCHOR
                          RR morgen kunt ge mijne 300 uittesten, een van de beste lenzen dat Nikon heeft gemaakt.
                          Nikon 300mm f4 AF ED-IF

                          Kijk eens op de link bijna allemaal met de 300.

                          http://dougsimages.photopoints.com/main/photos/showauthor.aspx?txtHiddenAuthorID=1093
                          Knappe foto's,ANCHOR.Scherp en mooie kleuren.Dat het een toplens is heb ik ondertussen wel door.Ik heb het net afgeschuimd en deze lens is echt een pareltje.Zelfde kwaliteit als de 300mm F2.8 maar betaalbaar en lichter van gewicht.Het enige minpunt is dat ze pas scherpstelt vanaf 2,5m.dat is wel spijtig maar daar heb ik dan mijn 70-210mm F4 voor dus dat is eigenlijk geen ramp.

                          Ik weet er eentje te koop voor zo'n 450 dollar.Komen natuurlijk nog douanekosten bij plus verzending.

                          Gebruik jij er een converter op en zo ja welke??ik zie je in elk geval morgen.Alvast bedankt voor het aanbod
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by roadrunner
                            Originally posted by ANCHOR
                            RR morgen kunt ge mijne 300 uittesten, een van de beste lenzen dat Nikon heeft gemaakt.
                            Nikon 300mm f4 AF ED-IF

                            Kijk eens op de link bijna allemaal met de 300.

                            http://dougsimages.photopoints.com/main/photos/showauthor.aspx?txtHiddenAuthorID=1093

                            Knappe foto's,ANCHOR.Scherp en mooie kleuren.Dat het een toplens is heb ik ondertussen wel door.Ik heb het net afgeschuimd en deze lens is echt een pareltje.Zelfde kwaliteit als de 300mm F2.8 maar betaalbaar en lichter van gewicht.Ik weet er eentje te koop voor zo'n 450 dollar.Komen natuurlijk nog douanekosten bij plus verzending.

                            Gebruik jij er een converter op en zo ja welke??ik zie je in elk geval morgen.Alvast bedankt voor het aanbod
                            Nee gene converter, wel van plan ene aan te schaffen ne kenko denk ik.
                            .....Dyslexie.......

                            Comment


                            • #15
                              dan ze je toch gewoon even mijn Kenko erop morgen? Geen probleem.

                              Comment

                              Working...
                              X