Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

    Hallo allemaal,

    Graag had ik jullie mening gekregen over het volgende feit

    Onlangs vond een vriend van mij een artikel waarin een 1Ds te koop word aangeboden

    Dit word er te koop aangeboden
    Canon 28-135mm f4.5-5.6 USM IS Zoom Lens.
    Canon 28mm f1.8 EF Fixed Wide-Angle Lens.
    1 additional Canon EOS battery pack.
    2 IBM Micro Drive 1GB Compact Flash Cards.
    Kinetronics Optics First Aid Kit (complete lens/camera/sensor cleaning kit)
    Op/Tech USA Deluxe Wrist Strap.1 Ni-MH Batter Pack (with Protective Cover)
    Ni-MH Charger
    DC Coupler Kit (DCK-E1)
    Canon Digital Neck Strap
    Interface Cable (IFC-450D6) – Extra long Firewire 400 Cable for PC Connection
    Canon Factory Software on CD-ROM (2 Discs)
    Canon EOS-1Ds Instruction Manual; Software Instruction Manual
    en natuurlijk de 1Ds

    Mijn vriend heeft hem ook een brief gestuurd, kwestie van betaling en levering

    A friend of my friend is in London for the moment, he has send you a mail.

    Does he live in London?? please reply asap!

    No he doesn't live their, he is originally from there though He is there at the moment, he said to me he has mailed you yesterday but no reply yet.

    Well if you say you have the money .. please do what I’m going to ask you for my insurance that you have the money.. please find a Western Union office at your local postal office or bank and send the money under my address but not my name so I can’t take the money.. you can put at the receivers name any name you want.. even your best friends, partners or fathers name so you will know that nobody in the UK is with that name(It’s like sending money to a relative in UK).. Don’t worry it’s not possible and logical to take your money because when I am going to cash out the money I need my ID so the western union worker can that the name of the receivers is the same with the one in the ID. So please send the money as I told you.. send me the (scanned of the transfer if possible) and after I see this I will ship the 2 x CANON to you via UPS SONIC AIR and you will have it in less then days.. and after you are 100 % satisfied with it you will the name in to my name so I can receive the money.. Thank you and i hope you understand that what I am asking you it is safe, fast and a big insurance that you have this amount of money!

    I am familiar with Western Money Union transfers, I've done it before, the only catch is that the company is not responsible for any concerning selling’s via the internet. Anyways, I might do it anyway, but first I want to here what my English friend has to say about them. Please answer his email so he can check the cameras out himself. Thanks in advance.

    Send your friend the money.. via western union show me the paper.. don’t let him receive the money.. and when you get the cameras I will go with your friend and cash out the money.. and you will know for that it’s safe!

    I would prefer you arrange all this with him, once he has seen cameras and checked them out, I will transfer the money. If you need to be sure I have that amount of money, in attachment bank account-paper of my personal account... I don't think my friend will stay long in London, so please answer his email quickly.

    I am dealing with you now.. and I told you how I work and how I do it. Send the money to my address and his name.. so you will be safe!! Thank you.. papers aren’t enough!!

    I will not send any money before my friend can see the cameras and check them out. This because I have had problems in the past with these kind of selling’s, sorry.

    Then I am sorry I don’t have time for meetings only computer and offices..

    Come on, to earn 650 euros you can make some time available don't you?

    Honest...I’m serious

    Than I am very sorry I can't buy your 1Ds', maybe my or his English friend will agree with how you work and will buy 2 so I can buy one from them.
    Hij verkoopt 1 toestel voor €500 en 2 toestellen voor €650.

    Nu is de vraag, hoe denken jullie daarover???

    En ten tweede, is dit toestel geschikt voor airshowfotografie of is het beter om de 20D aan te schaffen???

    Alvast bedankt voor jullie antwoord
    Groeten
    Spottertrips.eu
    Since2004 the easiest way to aviation!!!

  • #2
    Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

    Als je zo direct je geld kwijt wilt is dit de ideale manier

    Is duidelijk een oplichter die je (al is het maar 500€) lichter wilt maken...

    Niet aannemen is mijn devies !!!!!
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

    Comment


    • #3
      Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

      I will say this only ONCE : dit is de bekende truuk met Western Union Bank !
      Dus als je écht, maar dan ook écht BEDROGEN wil worden dan ga je hier op in
      Wint je gezond verstand daarentegen dan voorkom je véél ergernis en frustratie.

      Goede raad is goud waard zegt men wel eens...wel deze krijg je van mij gratis.
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

      Comment


      • #4
        Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        I will say this only ONCE : dit is de bekende truuk met Western Union Bank !
        Kun je dit even verder verklaren aub???
        Groeten
        Spottertrips.eu
        Since2004 the easiest way to aviation!!!

        Comment


        • #5
          Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

          Ken iemand die ook een vergelijkbaar gevalleke heeft, maar dan met PayPal.
          Verkoper bleek in Londen (of toch ergens in Engeland) te zitten, en hij transfereerde het geld. Hij had voordien al meerdere transacties geregeld via PayPal, en nog nooit problemen gehad...
          Tot die keer.....
          Die persoon bleek uiteindelijk in de USA te zitten, en toen voelde hij de nattigheid. Hij werd nog 8 dagen aan het lijntje gehouden, juist lang genoeg dus om de transfer niet meer te kunnen cancelen... Nadien was de PayPal account weg, en op dat moment ziet PayPal dus af van enige verantwoordelijkheid . Ebay doet juist hetzelfde, zij bieden alleen het framework aan en raden aan om PayPal en dergelijke te gebruiken, maar bij misbruiken zijn ze plotseling potdoof.

          Goeie tip: koop alleen als je persoonlijk met de verkoper kunt afspreken, en werk eventueel internationaal met de gekende bancaire methodes (IBAN en BIC voor internationale overschrijving). Ik koop en verkoop alleen binnen Belgie, dat vermindert mijn kansen misschien wat, maar ik slaap toch zóó veel beter

          Comment


          • #6
            Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

            komt mij bekend voor, niet dat ik het zelf heb meegemaakt,, maar op andere fotosite,s gelezen. mijn advies,NIET DOEN.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

              Ik weet een zin vollere manier om uw geld te besteden indien u het graag kwijt wilt. 000-0000012-12
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                "Google" even en leesvoer genoeg me dunkt...
                Bv:
                U ontvangt een mailtje van firma X met leuke aanbiedingen, bijvoorbeeld uiterst goedkope software. Op zich niets verdachts natuurlijk, want zeer veel bedrijven verkopen via het internet en proberen ook via e-mail klanten naar hun site te lokken. De site ziet er ook betrouwbaar uit. Tot u probeert te ontdekken waar het bedrijf gevestigd is, of zoekt naar betalingsvoorwaarden.

                Dan blijkt plotseling, dat het bedrijf in bijv. Rusland of Letland gevestigd is, en u alleen kunt betalen door middel van een "wire transfer" via bijv. Western Union. Dat betekent, dat u met contant geld naar een Western Union-vestiging moet . De geadresseerde kan het geld dan elders op de wereld afhalen - met weinig of geen identificatie.

                Op zich is er niets mis met deze manier van geld overmaken; als u zichzelf op een kwade dag in Wenen of Parijs vindt zonder koffer, papieren of geld, kunt u het 'thuisfront' zo zeer snel geld laten overmaken. Maar bij zakelijke transacties tussen onbekende heeft het één nadeel: de ontvanger kan redelijk anoniem blijven, en als hij/zij vervolgens niets levert, kunt u naar uw geld fluiten...
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                  Zodra ik mijn geld via western union over moet maken, vertrouw ik het niet. En al helemaal niet bij grotere bedragen. Western union wordt heel veel misbruikt voor dit soort praktijken. Er zijn zat andere manieren om geld over te maken, die veel veiliger zijn als er iets misgaat. Dit is idd weggooien van geld.
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                    geef in de search eens dud in, dan zal u vinden op welke manier u bedrogen zal worden. (naam van verkoper: james dud)

                    heeft u dit aanbod soms op www.2dehands.be gevonden?

                    afblijven!!!!!!!!!!!!!!

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
                      Goeie tip: koop alleen als je persoonlijk met de verkoper kunt afspreken, en werk eventueel internationaal met de gekende bancaire methodes (IBAN en BIC voor internationale overschrijving). Ik koop en verkoop alleen binnen Belgie, dat vermindert mijn kansen misschien wat, maar ik slaap toch zóó veel beter
                      dat is ook relatief. IBAN zorgt ervoor dat de persoon ergens is geregistreerd, en dat je een echt persoon hebt met een echt adres. maar wil je je geld op die manier terugzien, moet je een hele rechtszaak aanspannen, en dat tegen een buitenlands adres. reken maar op een slepende rechtsgang.

                      het beste is paypal van een veelvuldig ebay-gebruiker. dan ben je zeker, en paypal geeft je geld terug garanties onder voorwaarden.

                      nogmaals: blijf van deze af !!!!!!!!

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                        If it's too good to be true, it probably is !
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                          Oorspronkelijk geplaatst door sibertus
                          dat is ook relatief. IBAN zorgt ervoor dat de persoon ergens is geregistreerd, en dat je een echt persoon hebt met een echt adres. maar wil je je geld op die manier terugzien, moet je een hele rechtszaak aanspannen, en dat tegen een buitenlands adres. reken maar op een slepende rechtsgang.

                          het beste is paypal van een veelvuldig ebay-gebruiker. dan ben je zeker, en paypal geeft je geld terug garanties onder voorwaarden.

                          nogmaals: blijf van deze af !!!!!!!!
                          Paypal garandeert inderdaad tot 250 euro terugbetaling.... Er is maar één vereiste.... De account van degene die het onterecht ontvangen heeft moet nog bestaan en actief zijn.
                          Mijn kennis heeft ook alle wegen bevaren om dat geld terugkrijgen, maar is er toch niet in geslaagd (tot de gerechtelijke weg toe).... PayPal heeft ergens een expliciete regel dat zij enkel kunnen terugbetalen als ze dat kunnen doorrekenen aan een beklaagde.... Als die zijn boelke heeft opgezegd, dan kunt ge een internationale rechtzaak aanspannen, en dat is een straatje zonder einde.

                          Ik heb zo het vermoeden dat er geen enkele internationale betaalmethode echt safe is. (creditcard companies kunnen je misschien enige soelaas bieden)
                          Daarom dat ik die internationale overschrijvingen prefereer, dan heb ik tenminste nog enige ondersteuning van mijn bank in mijn geval.

                          ALs je het niet helemaal vertrouwd, of je voorwaarden kunnen voldaan worden, blijf er dan AF, hoe aanlokkelijk het ook is.
                          Niemand ter wereld gaat een onbekende een koopje geven, alleen al omdat hij hem/haar sympathiek vindt....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                            Western Union = afblijven

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand biedt spotgoedkoop een 1DS aan

                              Alleen al de prijs zou een belleke moeten doen rinkelen:
                              NIEMAND (met een beetje verstand ) zal je een 1Ds verkopen voor 500€...

                              Tip voor internetverkopen:
                              neem kontakt op met de verkoper (vóór je enige andere actie onderneemt) en als je een verdacht (of helemaal geen) antwoord krijgt, afblijven van die handel... Als de verkoper eerlijk is krijg je mestal ook een eerlijk antwoord. Eén van de vragen die je zou kunnen stellen is eens wat foto's te posten van het bewuste materiaal: als ze dat om één of andere manier niet willen doen, of als ze je een foto opsturen die duidelijk 'geplukt' is van het internet, dan weet je dat je met een oplichter te maken hebt...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X