Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig van Camera Hardware experten!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nodig van Camera Hardware experten!

    Beste BD'ers,
    Zoals ge hier al in een paar topics gelezen hebt, ben ik 'desperatly' op zoek naar een set lenzen voor mijn Minolta S404, en welbepaald van het merk Tiffen die je blijkbaar in de US kan kopen in een setje van een Tele, een Wide en 2 Close-Up Lenzen (hier voor de geinteresseerden: http://www.tiffen.com/digital_lenses.htm). Ik heb die set nodig van 37mm. Daarvoor heb ik nog een step-up ring van 35.5 naar 37mm. Dat terzijde.
    Na lang heen en weer gebel (Duitsland en Engeland) en gerij (Duitsland) vond ik via de Engelse invoerder van Europa het adres van de US waar je ze wel kan bestellen. Ik telefoneer dus naar de US en wat bleek? Die persoon wou mij in eerste instantie geen set verkopen..... Niet omdat zij een Europese distributeur hadden, nee, maar omdat zij die set nooit getest hadden met een Minolta S404. Uiteindelijk wou men toch een set verkopen maar op eigen risico. Ik heb dan terug naar Tiffen gebeld in de UK, en diene meneer, Terry, vertelde mij dat het inderdaad mogelijk is dat die lenzen niet goed gaan functioneren met mijn camera, vanwege het feit dat daar dus een ring moet tussenkomen (35.5 => 37) en dat het dus mogelijk is dat de foto's nooit scherp zullen zijn. Ik kan dat wel begrijpen, maar is dat dan zo kritisch. Daarvoor vraag ik dus jullie hulp. Aan alle deskundigen op het gebied van camera-hardware: kan ik die lenzen gebruiken op mijn S404 als ik daar een step-up ring van 35.5 naar 37mm tussenzet???
    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

  • #2
    Hallo jee-esteke,

    Ik ben wel geen echte expert op dit gebied, maar ik kan je wel over mijn ervaringen vertellen met mijn vorige camera (Kodak DC290).
    Ik ben ermee naar een winkel gegaan en heb een teleconverter van Kenko geprobeerd. Deze camera kon in combinatie met deze voorzetlens GEEN scherpe foto gemaakt krijgen.

    Je kunt volgens mij dus geen echte garantie krijgen dat het gaat lukken, als niemand het nog geprobeerd heeft.

    Maar wat houdt je tegen om met je camera naar een goed gesorteerde winkel te gaan en een Kenko of ander merk voorzetlens te proberen?
    Ik weet het, je hebt waarschijnlijk niet veel aan mijn antwoord , maar ik denk in ieder geval wel met je mee...

    vr gr
    Danielle


    Comment


    • #3
      Danielle, integendeel, ik heb heel veel aan je antwoord. Dat bewijst inderdaad dat het dus heel goed mogelijk is dat die lenzen niet goed gaan functioneren met een S404. En je hebt gelijk, ik zal waarschijnlijk een ander soort lens op mijne camera kunnen zetten, maar het leuke aan deze set was dat de prijs echt goed meeviel: een Tele-lens 2x (€80), een Wide-lens .56 (€80) en 2 Close-Up lenzen +7 en +10 (€40), maar dat allemaal voor een miezerige €173 !!!
      Alleszins bedankt!!!
      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

      Comment


      • #4
        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


        jee-esteke,

        dit is een link naar een thread op dpreview minolta talk, waarin sprake is van ernstige vignettering met de 37mm lens, en dat misschien 43 mm een betere keus is. Eentje geeft een link met testfoto's met de 43mm tiffen 2x tele.

        vr gr
        Danielle

        Comment


        • #5
          jee-esteke,
          Heb je al eens gekeken op www.2filter.com, in verband met de S304 en S404 lenzen?
          Ludovic P.
          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
          BD0118BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by dvo
            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


            jee-esteke,

            dit is een link naar een thread op dpreview minolta talk, waarin sprake is van ernstige vignettering met de 37mm lens, en dat misschien 43 mm een betere keus is. Eentje geeft een link met testfoto's met de 43mm tiffen 2x tele.

            vr gr
            Danielle

            Danielle, thanks a bunch!!
            Deze link geeft mij zeer veel informatie. Het gewicht blijk een zeer groot probleem te zijn bij de Tele en Wide lens.....Moteurke van de S404 blijkt wat licht....
            De close-up lenzen gaan minder problemen geven, denk ik, aangezien daar geen serieus extra gewicht bij te pas komt....
            I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

            Comment


            • #7
              Originally posted by igor
              jee-esteke,
              Heb je al eens gekeken op www.2filter.com, in verband met de S304 en S404 lenzen?
              Ludovic P.
              Ludovic, ik heb de indruk dat hier praktisch uitsluitend filters te vinden zijn (niet schieten als ik mis ben...). Ik kan niet echt tele- of wide-lenzen terugvinden. Heb jij daar een meer specifieke link voor (voor de S404).
              Met simpele filters is er bij mijn weten geen enkel probleem, of ben ik nu weer mis?
              I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

              Comment


              • #8
                jee-esteke,
                Voornamelijk filters indeed. Maar van Kenko hebben ze daar ook tele's en wide's 37 mm. Of die nu geschikt zijn voor de S404, geen idee. Zouden inderdaad lichtgewichten moeten zijn.
                www.2filter.com/kenko/Kenkodigital.html
                Ludovic P.
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

                Comment


                • #9
                  jee-esteke,
                  Wat gewicht betreft : bv een Kenko SGT-20 (2xtele) weegt 2 oz. = als ik het goed heb : 56,70 gram. Een Kenko SGW-05 (0.5wide) weegt 2,3oz = 65,205 gram. Nu weet ik niet wat het gewicht is van een voorzetlens, maar ik denk niet dat die veel lichter zijn (naargelang het merk).
                  Ludovic P.
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by igor
                    jee-esteke,
                    Wat gewicht betreft : bv een Kenko SGT-20 (2xtele) weegt 2 oz. = als ik het goed heb : 56,70 gram. Een Kenko SGW-05 (0.5wide) weegt 2,3oz = 65,205 gram. Nu weet ik niet wat het gewicht is van een voorzetlens, maar ik denk niet dat die veel lichter zijn (naargelang het merk).
                    Ludovic P.
                    Igorreke, op het moment dat ik mijn adapterringske heb ga ik eens naar Grobet of Nelissen of zo. Die zullen wel tele-, wide- en closeup lenskes hebben. En dan gaan we dat maar eens proberen zeker....

                    En op het forum van DPreview schrijven ze dat het gewicht een belangrijke tegenkanting is van het gebruik van lenzen op de S404. Die luttele 56 grammekes gaan nu toch zo veel niet uitmaken zeker....of toch?
                    I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                    Comment


                    • #11
                      Yes! Mijne step-up ring is toegekomen, samen met m'n polarisatie filter. 'k moet wel zeggen: snelle service bij http://www.camerafilters.com/
                      Dinsdag besteld en zaterdag (!!) toegekomen met de post (Global Priority Mail) van de US.

                      Nu kunnen we eens naar een grote fotowinkel om een paar lenskes (37mm) te proberen....
                      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                      Comment


                      • #12
                        Hoera jee-esteke, ik zou zeggen "hop met de geit" en we wachten met ongeduld op de resultaten !

                        Comment


                        • #13
                          Beste jee-esteeke,
                          Hoe zit het met de ervaringen/resultaten met die step-up ring en polar.filter ? Ben zeer benieuwd.
                          Ludovic P.
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

                          Comment


                          • #14
                            Igor, Ik ben tot nu toe niet echt tevreden over de 2. Ik heb dus de step up van 35.5 naar 37mm samen met een polarisatie filter gekocht. Als ik deze gebruik dan zie ik in de wide stand (dus niets ingezoomd) de zwarte randen van de lens op de foto's. Als ik dan een klein beetje inzoom, verdwijnen die randen. Ik denk dat het toch beter zal zijn met een ring naar 43mm of zelfs 49mm. Bij 2filter kan je die vinden en daar beweren ze dat je absoluut geen last hebt van vignettering.....
                            Maar ik ga een dezer dagen eens naar ne fotowinkel om eens te zien wat ze er daar van vinden en om te zien wat ik er dan nog kan opzetten, zonder die vervelende nevenverschijnselen....(wordt vervolgd)
                            I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                            Comment

                            Working...
                            X