Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

    Ik ben van plan om binnen korte tijd over te stappen naar digitale reflex. Daarvoor had ik gewoon digitaal.
    Nu zit het zo dat mijn kennis inzake de verschillende toestellen als lenzen nog zeer beperkt is.
    Zou iemand mij tips kunnen geven????
    Mijn prijsklasse bedraagt +- 700 euro. Ik weet niet of je ergoed aan doet een nieuw toestel te kopen of dat er goede tweede hands toestellen zijn te vinden. Ook reis ik zeer veel en fotografeer zeer graag mensen en gezichten van verschillende culturen. Maar de beste impressies vaak voorvloeien uit het feit het ze het niet weten dus heb ik ook een groot inzoombereik nodig.

    Het zou fijn zijn hierrond meer te weten te komen!!!
    Alvast bedankt en ik hoop veel info te ontvangen.

    david

  • #2
    Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

    Met 700 Euro als budget zal het al moeilijk worden op tweedehands iets deftig te vinden hé, niet vergeten dat der ook nog wat optiek moet zijn en en goei lens tweedehands betaal je al snel 600 tot 800 euro.

    Daarom, kijk uit voor een EOS 10 D, das een heel goede body en zet daar een lens op Tamron 28-75mm f2.8 dan ga je ongeveer aan 700 Euro komen.

    Je hebt dan nog wat geheugen nodig maar das tegenwoordig niet onoverkomelijk voor 100 Euro heb je al enkele gigabyte.

    MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 2 maart 2007, 12:37.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

      Jeff, ik vind dat je TS eerder afschrikt dan aanmoedigt.

      Ik denk niet dat ultratopkwaliteit een prioriteit vormt voor een toch beperkt budget van 700 euro. Uiteraard is een goede lens zeer belangrijk maar een 28-75 is toch bezwaarlijk een telelens om op afstand gezichten te fotograferen? TS vraagt specifiek een groot zoombereik.

      Ik zou eerder voor een deftige body gaan genre 350D/400D van Canon (eventueel nog de 300D) ofwel de D70s/D50 van Nikon en zet daarop een 70-300/3,5-5,6 lens. Eventueel een basiskitlens zal wel voldoen. Of ook een mogelijkheid: een 18-200, ideaal voor op reis.

      De foto's zullen dan wel niet van die hoge kwaliteit zijn als met een 10D-combinatie zoals in jouw voorstel, maar zullen zeker en vast van goede kwaliteit en beter zijn dan TS voordien nam met zijn oud digitaal toestel.
      En met mijn voorstel heb je prijsgunstiger een groot zoom en telebereik, met foto's van meer dan aanvaardbare kwaliteit.

      David, kijk eens bij 'aangeboden', misschien vind je wel iets.

      Patrick

      ps
      ik heb eens vluchtig gekeken en vond dit en dit
      en ook dit (puur toevallig alles Nikon D50, maar wel binnen het budget).
      Last edited by nabi; 2 maart 2007, 13:04. Reden: even rondgekeken bij 'aangeboden'

      Comment


      • #4
        Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Jeff, ik vind dat je TS eerder afschrikt dan aanmoedigt.

        ps
        ik heb eens vluchtig gekeken en vond dit en dit
        en ook dit (puur toevallig alles Nikon D50, maar wel binnen het budget).
        Idd.. D50 is als beginner ideaal ... plus met beperkt budget kan je veel bereiken ! Body en kitlens 18-55 vind je regelmatig voor 499 €.

        Koop je er nog sigma 70-300 APO bij en je bent vertrokken..
        Tweedehands wel te vinden voor 150 of 200 €..

        plus geheugenkaartje van 2 Gb = +/- 30 €


        Let wel op , indien je verder wil met fotografie gaan blijft het hier niet bij..
        Ondertussen heb ik externe flits bijgekocht, 50mm prime, statief en monopod, ... . Verlanglijstje nog aan te kopen : Tamron 28-75
        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

        Comment


        • #5
          Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

          Jeff, ik vind dat je TS eerder afschrikt dan aanmoedigt.

          Ik denk niet dat ultratopkwaliteit een prioriteit vormt voor een toch beperkt budget van 700 euro. Uiteraard is een goede lens zeer belangrijk maar een 28-75 is toch bezwaarlijk een telelens om op afstand gezichten te fotograferen? TS vraagt specifiek een groot zoombereik.

          Ik zou eerder voor een deftige body gaan genre 350D/400D van Canon (eventueel nog de 300D) ofwel de D70s/D50 van Nikon en zet daarop een 70-300/3,5-5,6 lens. Eventueel een basiskitlens zal wel voldoen. Of ook een mogelijkheid: een 18-200, ideaal voor op reis.

          De foto's zullen dan wel niet van die hoge kwaliteit zijn als met een 10D-combinatie zoals in jouw voorstel, maar zullen zeker en vast van goede kwaliteit en beter zijn dan TS voordien nam met zijn oud digitaal toestel.
          En met mijn voorstel heb je prijsgunstiger een groot zoom en telebereik, met foto's van meer dan aanvaardbare kwaliteit.

          David, kijk eens bij 'aangeboden', misschien vind je wel iets.

          Patrick

          Nee ik adviseer kwaliteit voor een "aanvaardbaar" budget, en sorry mijn lat ligt aan de hoge kant, ik zal nooit een superzoom aanbevelen.
          Kopen en wederom verkopen kost ook geld !

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

            Mss is een tweedehands D70(s) met een 24 - 120 Vr een optie...
            Dat ga je vinden tss de 600 en 700 Euro hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

              Ik denk dat de TS hier de nodige info al bij elkaar heeft.
              De goedkopere oplossing en de oplossing van Jeff zijn beide even goed. Het hangt er maar van af waar de voorkeur van TS naar uitgaat.

              Als je kiest voor budget en toch al weet dat het nooit de bedoeling zal zijn om meer te doen dan de gemiddelde Vlaming met de consumer DSLR, dan is een D50 + 18-200 prima (of D50 + kitlens + Sigma 70-300).
              Wat mij betreft: ook als je daarna andere lenzen bij koopt, is die 18-200 nog altijd heel handig. Ik heb die van mij ook altijd mee als ik op reis vertrek.

              Als je daarentegen eigenlijk wel al weet dat je van fotografie je belangrijkste hobby wil gaan maken, ga dan maar voor iets in de richting van wat Jeff voorstelt.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                jeff,

                Ik begrijp je wel hoor.

                Maar wanneer iemand zegt 'ik zoek een goede auto voor een budget van 10000 euro met een grote koffer' en je raadt hem vervolgens een (occasie) Porsche Carrera aan omdat die subliem rijdt en jij de perfectie in rijgenot wil, dan is er iets wat niet helemaal past in het plaatje. Je begrijpt me waarschijnlijk ook. Of je ermee instemt, dat is iets anders.

                Groeten

                Patrick

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                  ha den David is er ook geraakt


                  Voor nieuw materiaal is een budget van 700 idd wat krap, maar houd de tweedehands-sectie helemaal vanonder aan dit forum goed in de gaten. Dagelijks worden daar wel interessante aanbiedingen gedaan....maar je moet wel snel zijn wat ze zijn ook rap verkocht

                  Voor de rest zit het hier vol mensen die er veel meer van kennen als ik, dus ik ga zwijgen

                  veel geluk ermee
                  Get pleasure out of the simple things in life.
                  Stand on an ant.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                    heb me vandaag een nieuwe D50 met 2 lenzen gekocht voor iets meer dan 750€...

                    als je beetje zoekt en keuzes maakt moet het wel te vinden zijn.
                    Nikon D90 - Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6 G ED VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door wdesmedt Bekijk bericht
                      ha den David is er ook geraakt


                      Voor nieuw materiaal is een budget van 700 idd wat krap, maar houd de tweedehands-sectie helemaal vanonder aan dit forum goed in de gaten. Dagelijks worden daar wel interessante aanbiedingen gedaan....maar je moet wel snel zijn wat ze zijn ook rap verkocht

                      Voor de rest zit het hier vol mensen die er veel meer van kennen als ik, dus ik ga zwijgen

                      veel geluk ermee
                      En wat dacht je dan van de Nikon D40 met 18/55mm kitlens, ik lees daar eigenlijk niets dan goede reacties van bezitters over. De D40 wordt tegenwoordig toch afgeschilderd als ideaal instapmodel?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door kingronny Bekijk bericht
                        En wat dacht je dan van de Nikon D40 met 18/55mm kitlens, ik lees daar eigenlijk niets dan goede reacties van bezitters over. De D40 wordt tegenwoordig toch afgeschilderd als ideaal instapmodel?

                        18-55 als tele ?
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                          ik heb ondertusse al veel liggen rondlezen op de site en ben blijkbaar tot de conclusie gekomen dat de keuze van de lens zeer belangrijk is. Liever meer geld uitgeven aan een deftige dan twee voor minder geld.
                          Qua body is de d50 of d70 blijkbaar veel genoemd dus hoe zit het daarmee inzake compatibiliteit naar lenzen toe?
                          De nikon d50 wordt veel beschreven als goede beginners body maar hoe zit het met de andere merken??

                          let me know!!!!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                            Eergisteren gekocht bij MediaMarkt Oostende, stond in promotie:
                            Sony A100 + 18-70 lens.
                            Prijs: 699,- euro !!
                            Ik heb nog eventjes staan twijfelen maar dan toch snel meegenomen.
                            Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp nodig bij aankoop digitale reflex

                              @Perdut: 699 voor of na de €100 cashback die Sony nu aanbiedt ?
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X