Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gezocht voor body en lens aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gezocht voor body en lens aankoop

    ik ben hier al een tijdje niet meer geweest bij gebrek aan inspiratie qua fotos maar ik had graag wat hulp gehad.
    ik ben wel blij met mn nikon coolpix L100,maar naarmate het te gebruiken snak je toch naar dat iets meer.
    eigelijk een van de weinige nadelen is dat je er geen sluitertijd op hebt die je kan veranderen en dat is nu juist wat ik echt nodig heb met het genre dat ik beoefen.
    ik had graag bij nikon gebleven,en de d3000 trekt me wel aan maar het is nogal prijzig,dus is het niewste model altijd wel het beste of kan een lager model er ook nog door?
    ik had graag de reflex toer opgegaan.
    maar waar ik vooral hulp voor nodig is zijn lenzen!welke zou ik het best kopen?ik snap niets van die mm ters wat ik wil is goeie macro's gewone fotos en eens goed kunnen inzoemen(zo ver mogelijk)
    iemand een idee?
    dank bij voorbaat!

  • #2
    Re: hulp gezocht voor body en lens aankoop

    een leuk setje:

    d3000 of d5000 met
    16-85 VR
    70-300 VR
    tamron 90mm macro of sigma 105mm macro.

    gaat een goeie 2000 euro zijn vrees ik maar dan kan je alles wa je nu kan.
    vergeet dan ook de tas niet en een degelijk statief met goed kop.
    jah goeiekoop is't niet.

    je kan hier ook eens snuffelen in de aangeboden rubriek daar staan vaak mooie sets te koop voor een aardig prijsje
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: hulp gezocht voor body en lens aankoop

      je kan ook tweedehands gaan... een D40, D50, D60, D70, D80 met kitlens en hier mee starten, zo leer je er mee werken en later koop je iets bij of verkoop je ze weer als je 't niet interessant vindt... prijzen vanaf 150€...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: hulp gezocht voor body en lens aankoop

        Een gezond principe, stel nooit een bedrag voorop, dat mag niet voor zeilen, golf en ook niet voor fotografie, wat doe je dan, je kiest wat je nodig hebt, dan kijk je wat het kost, en dan kijk je hoe je het gaat betalen.

        Goede optiek is duur maar gaat lang mee, langer dan je body, dus leg het overwicht op de optiek om te starten, na verloop van twee jaar is een extra body een bijkomstigheid.
        Last edited by Digipics357; 22 mei 2010, 18:09.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment

        Working...
        X