Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

    Beste
    Ik was een foto aan het trekken toen ik merkte dat ie tijdens de klik er lang over deed. Er kwam toen minutenlang niets in beeld. Hij stond op auto. Melding bovenste display R03.
    Ik krijg melding op bovenste display naast flitser r03.
    Rest toont hij nog batterij, lensmodus, auto, L, Raw+Norm, WB, A, K, ADL en twee haakjes.
    Ik kan geen foto's trekken, in de zoeker zie ik enkel batterij bijna leeg status, niets anders.
    Ik kan niet schakelen tussen video en camera, ik kan geen live view krijgen, ik kan geen foto's zien op weergave, ik kan menu, WB, QUAL ISO en informatie niet regelen want er gebeurd niets en heb geen beeld op lcd scherm.

    Zelf geprobeerd:
    Andere batterij
    Andere lens
    Enkele keren op en uitzetten
    Andere SD kaart
    proberen de modus te wijzigen maar zonder succes
    kan ISO, WB, formaat ook niet doen
    aankoppelen aan pc wordt ook niet herkend

    Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen? Die camera is alles wat ik heb gezien ik chronische ziekten heb...

    Vriendelijke groet

    Mimi

  • #2
    Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

    R03 is geen foutmelding. Het is het aantal foto's dat je in burst kunt nemen. Dat is dus niet de reden dat de camera niets doet.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

      Heb je originele batterijen?
      Heb je de batterij er een tijdje uitgelaten?

      Als het nog gaat, reset je camera naar originele instelling, zet hem uit en haal de batterij er uit. Wacht een half uurtje voor er terug een batterij in te steken.

      Hopelijk reageert hij dan wel.

      Je krijgt de melding dat de batterij leeg is. Ben je zeker dat ze opgeladen is? Laad ze opnieuw op, en kijk of de lader doet wat hij moet doen (ledjes die werken) maar zelf als het lijkt dat alles ok is, kan de lader nog stuk zijn.

      Als het nog niet werkt, probeer van iemand anders een batterij als je kunt.

      --
      mlap.
      T.T.
      Last edited by mlap; 12 april 2020, 14:39.

      Comment


      • #4
        Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

        Beste,

        Wat opzoekingswerk leverde op dat r03 geen foutmelding is maar een servicemededeling die zegt hoeveel foto's er nog kunnen genomen worden alvorens de camerabuffer vol is. Nu heeft dat blijkbaar weinig te maken met het geblokkeerd zijn van je camera lijkt me.
        Maar er zijn genoeg slimme Nikonkoppen op dit forum die je misschien verder kunnen helpen.
        Ik hoop voor jou dat dit snel opgelost kan worden.

        Jaja

        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

          Beste leden,
          Allemaal dank.
          De batterij was 10' eruit net als geheugenkaart.
          Ik neem aan dat de foutmelding r3 gewoon toeval is.
          Het is lastig om hem te resetten zonder scherm. Ik kan ook firmware niet updaten.
          Heeft het toestel soms ergens waar ik geen weet van heb een manuele reset knop (wrs niet neem ik al aan)?
          Ik zal de reservebatterij opladen.
          Ik laat jullie nog iets weten.
          Vriendelijke groet

          Comment


          • #6
            Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

            Oorspronkelijk geplaatst door mimimi Bekijk bericht
            Beste leden,
            Allemaal dank.
            De batterij was 10' eruit net als geheugenkaart.
            Ik neem aan dat de foutmelding r3 gewoon toeval is.
            Het is lastig om hem te resetten zonder scherm. Ik kan ook firmware niet updaten.
            Heeft het toestel soms ergens waar ik geen weet van heb een manuele reset knop (wrs niet neem ik al aan)?
            Ik zal de reservebatterij opladen.
            Ik laat jullie nog iets weten.
            Vriendelijke groet
            Het kan ook een probleem van vuile contacten zijn.
            De batterij contacten kuisen is geen probleem, maar in de camera kan het lastiger zijn.
            alcohol 96% word hier dikwijls voor aangeraden (zeker geen aceton) , een beetje op een wattenstaafje doen en hopen dat je eraan kunt.

            Comment


            • #7
              Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

              Iets heel raar nu.
              Reservebatterij geplaatst die ook bijna leeg is.
              Weer een andere lens opgezet.
              Dit x kan ik Fotoweergave foto's die ik heb getrokken wel raadplegen maar niet een foto nemen.
              Ik kan ook weer in de menu's. Maar nu komt het gekke!
              Ik kan fabrieksinstellingen niet terugzetten of raadplegen en ook niet de software update doorvoeren zoals op Nikon site en op dit forum beschreven stond bij een ander topic.
              Heel bizar. Bij software update zie ik v1.13 maar geen mogelijkheden om up te graden terwijl de software op SD kaartje zelf klaar staat conform Nikon site.
              Maar... Waarom kan ik geen reset doorvoeren omdat de " huidige instellingen dit niet toelaten".
              En waarom wordt die camera ook niet herkend door mijn pc voor de foto's.
              Wereld op zijn kop toch...

              Comment


              • #8
                Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

                Dit kan allemaal te maken hebben met je batterij die bijna leeg is.

                Als jij een systeemherstel of upgrade gaat doen en de batterij stopt er mee tijdens dit proces ga je niets meer kunnen doen met de camera.
                Dus zorg eerst voor een volle batterij.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

                  Oorspronkelijk geplaatst door mimimi Bekijk bericht
                  Iets heel raar nu.
                  Reservebatterij geplaatst die ook bijna leeg is.
                  Ik ga er vanuit dat deze batterij opgeladen is?
                  Anders eerst opladen.
                  Weer een andere lens opgezet.
                  Dit x kan ik Fotoweergave foto's die ik heb getrokken wel raadplegen maar niet een foto nemen.
                  Ik kan ook weer in de menu's. Maar nu komt het gekke!
                  Ik kan fabrieksinstellingen niet terugzetten of raadplegen en ook niet de software update doorvoeren zoals op Nikon site en op dit forum beschreven stond bij een ander topic.
                  Heel bizar. Bij software update zie ik v1.13 maar geen mogelijkheden om up te graden terwijl de software op SD kaartje zelf klaar staat conform Nikon site.
                  Maar... Waarom kan ik geen reset doorvoeren omdat de " huidige instellingen dit niet toelaten".
                  En waarom wordt die camera ook niet herkend door mijn pc voor de foto's.
                  Wereld op zijn kop toch...
                  Nooit een firmware update uitvoeren met een lege batterij. Als de camera er halverwege mee stopt, heb je helemaal een probleem.
                  Misschien is een lege batterij ook de reden waarom een reset niet werkt? ( geen idee of dit echt zo is )

                  - Je kunt ook eens proberen of het resetten lukt zonder dat er een lens op staat.
                  - Is het beeld door de zoeker donkerder dan normaal ( dat duid ook op een lege batterij )

                  Een slechte batterij kan rare problemen geven, en een slechte lader kan beide batterijen naar de knoppen helpen.

                  Vuile contacten blijft ook nog een mogelijkheid, dit zou ik als eerste nakijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: hulp gezocht: D7100 reageert niet meer

                    Er zijn 2 knoppen waar er een groen bolletje naast staat (ik denk op de D7100: de ISO knop en de +/- exp. comp. knop). Druk die samen in gedurende ongeveer 10 sec. Je zal uw top display even zien uit en aan gaan. Daarna staat het meeste gereset naar de fabrieksinstellingen.

                    Comment

                    Working...
                    X