Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Een beetje overdreven, de RX10IV maakt op elk vlak gehakt van de FZ1000.

    Ik vind Panasonic het imago hebben van een baksteen en ik zal niet snel in dit merk investeren.
    Heb je er eentje ( gehad ) ?
    Op gebied van zoom is het alvast andersom.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #17
      Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Heb je er eentje ( gehad ) ?
      Op gebied van zoom is het alvast andersom.
      Heeft de RX10 IV geen 24-600mm zoom en de pana 24-400mm ?
      Gedacht van wat 600mm F4 betekent, wat de kost is om zo iets te ontwikkelen en te produceren ?
      Heb je meer dan 400mm nodig, dat is een andere vraag.
      www.polartha.com

      Comment


      • #18
        Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

        Ik heb de FZ 1000 gehad en nu heb ik de RX10M3 en zou deze niet meer kunnen missen, Hier enkele foto's en filmpje met de RX10

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht

          Heeft de RX10 IV geen 24-600mm zoom en de pana 24-400mm ?
          Gedacht van wat 600mm F4 betekent, wat de kost is om zo iets te ontwikkelen en te produceren ?
          Heb je meer dan 400mm nodig, dat is een andere vraag.
          Sorry....heb een nulletje teveel gelezen, ik dacht dat het over de RX100 IV ging....
          Ikzelf heb de RX10 IV én de FZ1000
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #20
            Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Sorry....heb een nulletje teveel gelezen, ik dacht dat het over de RX100 IV ging....
            Ikzelf heb de RX10 IV én de FZ1000
            Mag ik even vragen Francis, waarom heb je beide ?
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Een beetje overdreven, de RX10IV maakt op elk vlak gehakt van de FZ1000.

              Ik vind Panasonic het imago hebben van een baksteen en ik zal niet snel in dit merk investeren.
              vind je het gek, een camera uit 2014 vergelijken met een camera uit 2017 en die dan ook nog eens 2,5 keer zo duur is
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

                Mag ik even vragen Francis, waarom heb je beide ?
                Euh....ik kan moeilijk iets verkopen waar ik héél tevreden over was en nog steeds ben. Ik heb de Sony RX10 IV aan een introductie prijs nieuw kunnen kopen.....was 1 dag geldig.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                  OK, ik ken het gevoel
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                    Heb al veel reviews gelezen en die RX10 blijkt echt de beste allrounder te zijn (lichtsterke lens, supersnel, etc.) Enige minpuntjes zijn het niet zo kantelbare scherm en de batterij die niet de beste autonomie heeft…
                    Goedkoop is hij ook niet.
                    En gezien er ongeveer elk jaar een nieuwe update komt, denk ik dat er misschien een mark V om de hoek loert ? De mark IV is al ongeveer een jaartje op de markt…

                    Ook even gekeken naar de Nikon P1000. Ongelooflijk zoombereik, maar ik denk dat je dan te veel compromissen gaat sluiten. Sowieso een kleinere sensor dan de Sony, en ik denk dat eens je het ‘nieuwe’ van de enorme zoomlens wat gewoon bent geworden, je dan gewoon nog met een ‘hele goede’ camera zit, dan met een ‘fantastische’… Hij is ook sowieso een stuk goedkoper.
                    Het zoombereik is evenwel het enige wat mij over deze Nikon deed nadenken.

                    Panasonic ligt me niet zo, en ik ben best wel tevreden met m’n HX100V.
                    Die RX10 IV kost even veel als een instap DSLR met een set basislenzen, of een all-in-one lens zoals een 18-200 of 18-300 of iets in die aard.

                    Gebruikerservaringen met de Nikon P1000 zullen er nog niet veel zijn, maar van de RX10 mark IV hoor ik het graag, in elk geval.
                    Waar hebben jullie hem gekocht, trouwens ? Prijzen zijn nogal uiteenlopend. Van rond de 1700 euro tot de volle 2000...
                    En hoe ligt hij in de hand ? Destijds had ik een Nikon D60 DSLR, body was te klein voor mijn handen om echt comfortabel te zijn. M'n HX100V mag ook wat groter zijn...
                    Last edited by Kaneda; 28 augustus 2018, 11:29.
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                      Er loopt een leuke promotie bij Art&Craft geloof ik: €1749 en een gratis lader en extra batterij inbegrepen, en gratis verzending dacht ik.

                      Wat mij betreft ligt deze heel goed in de hand. Enige puntje dat ik niet zo super vind is dat de f aangepast wordt via een draairing op de lens ipv een wieltje bij de rechterduim zoals ik bij mijn andere camera's gewoon was, maar went wel snel. Ik vind het toestel top. Ik heb dan nog de versie III. Gisterenavond nog nachtfoto's mee gemaakt en een lichtschow mee gefilmd in Straatsburg. Voor zo'n 1" sensor is het resultaat echt heel goed. Ik zou zeggen, lees de DPReview tests eens door en dan is het aan jou om te beslissen of al dat moois zijn geld waard is. Voor mij is alleen al de kwaliteit van die lens een pak geld waard. Levert uitstekende beelden over het hele bereik. Kijk maar eens een alternatieve 600/4 kost...
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Op reis met een zeer beperkte zoom = áltijd een tekortkoming ......spreek uit ondervinding, daarom neem ik altijd een compact met een lichtsterke lens mee EN een compact met een goeie zoom.
                        In mijn geval de Lumix LX100 en de Lumix TZ80.
                        Maar als ik noest kiezen tussen jouw beide mogelijkheden ....absoluut en zonder twijfel de FZ1000.
                        Sorry, niet akkoord ! Durf zelfs zeggen dat GEEN zoom dikwijls een verrijking is ! Zoomen met je voeten, laat je dikwijls fotogenieke situaties ontdekken, die je anders ontloopt !
                        Inzoomen op je onderwerp zonder referentie van omgeving/voorgrond, bieden weinig realistische weergave van je vakantietrip, ( je ziet nu eenmaal niet 400x!)
                        Een Lichtsterk objectief is wel belangrijk ! Evenals ergonomie !!Een toestel , klein genoeg voor je borstzakje is dikwijls te klein om behoorlijk te hanteren !
                        Effctief vastnemen en knopjes manipuleren zou ik zeggen !!

                        De Lumix LX 100 kan ik ook aanraden ! Collega van mij heeft ' m , lichtsterk en responsive.



                        En aangezien de OP geen kaas heeft gegeten van fotografie,

                        Mocht je toch voor veeel zoom kiezen, weet dat je voor OPTISCHEzoom moet gaan, NIET voor digitale zoom !!
                        Succes!
                        Groetjes

                        Lukathi

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Er loopt een leuke promotie bij Art&Craft geloof ik: €1749 en een gratis lader en extra batterij inbegrepen, en gratis verzending dacht ik.

                          Wat mij betreft ligt deze heel goed in de hand. Enige puntje dat ik niet zo super vind is dat de f aangepast wordt via een draairing op de lens ipv een wieltje bij de rechterduim zoals ik bij mijn andere camera's gewoon was, maar went wel snel. Ik vind het toestel top. Ik heb dan nog de versie III. Gisterenavond nog nachtfoto's mee gemaakt en een lichtschow mee gefilmd in Straatsburg. Voor zo'n 1" sensor is het resultaat echt heel goed. Ik zou zeggen, lees de DPReview tests eens door en dan is het aan jou om te beslissen of al dat moois zijn geld waard is. Voor mij is alleen al de kwaliteit van die lens een pak geld waard. Levert uitstekende beelden over het hele bereik. Kijk maar eens een alternatieve 600/4 kost...
                          Ik heb die promo gezien, is inderdaad interessant. Komt op een dikke 1800 euro met een geheugenkaartje.
                          En inderdaad, heb al enorm veel reviews gelezen en bekeken op youtube en er valt maar weinig negatiefs over te zeggen. Maar dan zie je ook vergelijkingen en dan komt de Lumix FZ2000 (2500 in de US) vaak op de proppen.
                          Ik had gezegd dat ik niet zo voor Panasonic ben maar heb toch mijn mening herzien.
                          Die Lumix biedt wel niet dezelfde fotokwaliteit als de RX10 IV maar ik denk dat je met de FZ2000 toch ook prachtige foto's kunt nemen, hoewel het toestel iets meer naar video overhelt. De lens is net iets minder lichtsterk dan die van Sony, maar veel zal het niet schelen. En de sensor is even groot als die van Sony. Er zit ook nog een verschil in de AF snelheid maar die Lumix is sowieso ook al heel snel.

                          Ik zie mezelf nog als beginner in fotografie en misschien is die Sony wel wat overkill voor mij. Ik ging voor Sony omdat mijn huidige toestel een Sony is, maar sowieso zijn zowel de RX10 IV en de FZ2000 een serieus niveau hoger dan mijn HX100V.
                          Een FZ2000 met extra batterij en hetzelfde geheugenkaartje zou me een dikke 1000 euro kosten, net 800 euro minder dan de Sony...

                          Dat de Sony op het vlak van fotokwaliteit en lens de top is, daar twijfel ik niet over, maar 't is ook wel veel geld, als ik vergelijk met de FZ2000 die ook heel goed blijkt te zijn. Je levert wel wat in aan bereik (24-600mm voor de Sony naar 24-480mm voor de Lumix), maar da's niet echt een deal breaker voor me.
                          Op de P1000 ga ik dus niet wachten, want zelfs met mijn weinige fotografiekennis weet ik dat je met zo'n waanzinnig zoombereik en een kleine sensor nogal wat compromissen zal moeten maken...
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Die Lumix biedt wel niet dezelfde fotokwaliteit als de RX10 IV maar ik denk dat je met de FZ2000 toch ook prachtige foto's kunt nemen, hoewel het toestel iets meer naar video overhelt. De lens is net iets minder lichtsterk dan die van Sony, maar veel zal het niet schelen. En de sensor is even groot als die van Sony. Er zit ook nog een verschil in de AF snelheid maar die Lumix is sowieso ook al heel snel.
                            Volgens mij moet je die FZ2000 eerder met een RX10 III vergelijken, en dan is het prijsverschil veel beperkter.

                            En als ik de conclusie van DPR bekijk, dan denk ik dat je de keuze moet maken tussen vooral iets kopen voor film, of ook foto belangrijk vinden...

                            "4K video quality is excellent, though there's a substantial crop factor, essentially knocking out the wide end of the lens. Still image quality is decent, though it's hampered by a so-so lens and JPEG engine that could use a tune-up. If you're a videophile then it's a top choice. If not, there are cheaper options out there."
                            Ze geven specifiek beperkte kwaliteit van de lens en van JPEG processing aan... Toch wel heel belangrijk vind ik.

                            Op basis van je wat je hierboven aangeeft, zou ik persoonlijk eens naar een RX10 III tweedehands kijken. Kan je zeker vinden voor minder dan €900. Kijk maar eens op 2dehands of marktplaats.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hulp gevraagd om te kiezen uit 4 camera's

                              Heb gisteren nog wat reviews opnieuw bekeken en herbekeken en heb toch beslist om voor de FZ2000 te gaan. Vond het voor mij de beste keuze.
                              Toch bedankt voor de feedback !
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X