Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze tussen 3 camera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze tussen 3 camera's

    Ik heb een bouwbedrijf en zou graag een camera aanschaffen om kwaliteitsvolle foto's te trekken van onze projecten voor onze website. Daarnaast zou ik die camera ook gebruiken voor vakantiefoto's of daguitstappen of portretfoto's van mijn petekinderen.

    Qua prijsklasse had ik graag rond de 500 € gebleven, misschien is dat zelfs wat overdreven voor datgene wat ik wil fotograferen, ik ben een leek op het vlak van fotografie en weet dus niet hoever ik hierin moet gaan. Ik ga er ook vanuit dat een camera best wel een vrij lange levensduur heeft, als je er goed mee omspringt en dan koop ik ook graag kwaliteitsvol materiaal.

    Ik heb zelf al wat rondgekeken op internet (oa testaankoop) en kom voorlopig uit bij de volgende 3 toestellen.

    Sony CyberShot DSC-RX100III (heb ik hier ergens in een thread ook lovende commentaren over gelezen)

    Panasonic Lumix DMC-TZ100 Zwart (wordt op vrij veel sites als beste van de 3 beschouwd, maar ik heb toch ook soms gelezen (oa op dit forum) dat de foto's vaak matig zijn vooral als er weinig licht is)

    Canon Powershot G7 X Mark II (wordt door testaankoop veruit als de beste van de 3 beschouwd, maar vele andere sites geven toch de voorkeur aan de panasonic)

    Ik hoop dat enkele ervaringsdeskundigen mij kunnen helpen met het doorhakken van de knoop of eventueel nog een ander alternatief kunnen voorstellen.

    Via deze link vind je een vergelijking van de specs, maar door mijn beperkte kennis, weet ik zelf niet goed wat doorslaggevend is.:


  • #2
    Re: Hulp bij keuze tussen 3 camera's