Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze nieuwe (compacte) camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze nieuwe (compacte) camera...

    Hoi iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum, maar niet nieuwe tot de fotografie. Zelf heb ik een paar cameras, waaronder de Minolta Dynax 7D (SLR). Maar ik zoek nu eigenlijk een compacte camera om gewoon mee te nemen op reis of tijdens het sporten enzo. De 7D is mij soms een beetje te zwaar om gemakkelijk op trip op vakantie mee te nemen, laat staan om met te klimmen ofzo. Daarom zocht ik nu een compacte te kopen. En het aanbod is heel groot, maar toch lijk ik niet te vinden wat ik precies zoek. Daarom dacht ik om jullie hulp eens in te roepen. Hieronder de eisen die ik stel voor mijn toekomstige compacte. Als jullie voorstellen hebben die ik eens kan bekijken, laat maar weten!

    - +/- 10 megapixels
    - min 35 - 180/200 mm
    - min 4x optical zoom
    - optical viewfinder (vind ik gemakkelijker dan op het scherm te moeten kijken voor outdoor shots)
    - max 10 x 7 x 4 cm
    - max 200 / 250 €
    - goede user reviews in verband met:
    ° indoor shots (echte kleuren en belichting)
    ° outdoor shots (echte kleuren en belichting)
    ° scherpte
    ° korrel in hogere ISO

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Hulp bij keuze nieuwe (compacte) camera...

    amai jij wil ook veel voor weinig geld ;-)

    ik ga een paar maand wachten op nieuwe pana TZ7.

    ware het niet dat de lx3 slechts 2.5X zoomt, dan had ik er al één

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze nieuwe (compacte) camera...

      Ja ik weet het, ik ben een moeilijke. Maar ik zit vooral met die prijs omdat ik al een aantal cams heb liggen en er toch al redelijke bedragen ingestoken zijn (bodies en lenzen). Daarom dat ik zoiets heb van, liefst niet zo duur omdat is after all er dure (SLR) heb liggen... Ik blijf zoeken

      Na nog wat verder door te zoeken, vrees ik dat ik toch wat extra zal moeten uitgeven. Wat vinden jullie van de Canon Ixus 980 IS? Beetje overdone op het megapixel gebeuren misschien (14,7), maar hij lijkt me wel een leuk ding te zijn. Is er iemand die hier al ervaring mee heeft en kan zeggen hoe hij is voor oa. indoor-shots? Geeft hij werkelijke kleuren of eerder vergeelde (zoals 1 van mijn andere cams)? In een winkel heb ik ook een reserve batterij gezien (Ansmann A-Can NB 5 L), welke compatibel zou zijn en hierbij soms in een pakket verkocht wordt. Het is rot-vervelend als je net op vakantie op een trip bent en plots de batterij op is, daarom dat ik hierover dan zou nadenken om die erbij te kopen. Maar is dit een goed idee of niet?

      Greetz
      Last edited by BlackScorpion; 29 januari 2009, 11:17.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij keuze nieuwe (compacte) camera...

        De beslissing is gevallen en de camera is in mjin bezit: Canon Ixus 980IS.
        Ik heb hem nu 2 dagen en so far ben ik er zeer tevreden over

        Comment

        Working...
        X