Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog optische zoom bereik ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoog optische zoom bereik ???

    HELP....

    ik heb uw kennis nodig over het volgende:
    Ik heb nu een Canon A70 in bezit. Ik wil graag overstappen naar een camera met een hoger optisch zoom bereik. Ik wil de mogelijkheid houden om lenzen erop te zetten.


    Mijn budget voor de camera alleen is rond de 500 - 600 euro.
    Ik heb tot nu toe in mijn zoektocht de Fuji S5000/S7000, de Canon PS S1, Minolta Z1/Z2 en wat een paar Olympus-sen gezien. De Nikon 5700 leek mij ook erg mooi maar is flink duurder.

    Alvast bedankt.

    groet,

    Vlegel
    Panasonic FZ 15

    "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

  • #2
    Overweeg de aankoop van een tweedehands DSLR en je bent waar je zijn moet.
    Wisseloptiek met een optische zoeker functioneerd het beste op een Reflex toestel.
    Met een beetje geluk koop je een D30 voor 600 Euro of minder.
    Dit is een prima toestel om je stelselmatig een lenzenset aan te kopen.


    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Hallo,

      ik ben met dezelfde zoektocht bezig.

      Aan je lijstje kun je nog de Panasonic FZ-10 toevoegen (IS en lichtsterke lens (Leica)). Kost momenteel 599,- bij topfoto in Duitsland.

      Comment


      • #4
        Ikzelf heb eind oktober 2003, na een wekenlange en nauwgezette selectieperiode, de Minolta Z1 gekocht voor 'n 420 euro. Mijn DEFINITIEF EIND-budget was 500 euro, en daar lag ik met een Sd-kaartje van 128Mb en wat batterijen en lader net onder.

        pro:
        * aantrekkelijke prijs
        * snelheid, zowel opstart and (pre)autofocus
        * manuele focus (onmisbaar vanaf schemerdonker)
        * krachtige ingebouwde flits, flitsvoet
        * uitstekende super-macro en telecapaciteiten (10x)
        * zeer gebruiksvriendelijk, alle denkbare manuele instelmogelijkheden zijn mogelijk.

        contra:
        * plastieken behuizing, je hebt echt een tasje nodig om het ding te beschermen.
        * wat chromatische aberratie bij grotere openingen. vanaf f4.5 en kleiner verdwijnt het probleem volledig.

        besluit: ik zou direct hem opnieuw kopen. Nu zou ik waarschijnlijk voor de Z2 gaan, die een mpix meer heeft.

        PS: Na mijn aankoop zijn de canon PS-S1 en de Minolta Z2 er in het long zoom segment bijgekomen, maar ik heb die camera's dus niet bekeken.

        Indien mijn budget wat groter was geweest (750 eur), was ik wellicht voor de panasonic gegaan wegens zijn IS lens. Bij lange zoom en slechte lichtomstandigheden trek ik nu mijn plan met een muurtje, een paaltje, enz... om de camera bibbervrij te houden, en dit lukt vrij goed. Overal een statief meesleuren heb ik er niet voor over...

        overigens bestaat voor de Z1 (voor zover ik weet) enkel een wide-angle voorzetlens, geen teleconvertor... naar mijn ervaring is dat ook zelden nodig. en je moet je eerst een adaptorring aanschafen alvorens je een voorzetlens of filter op kunt schroeven.
        zeer tevreden met mijn Minolta Dimage Z1

        Comment


        • #5
          Voor een A70 bestaat er ook een groothoek + een tele voorzetlens.
          Dat is in elk geval een pak goedkoper dan een DSLR met een setje lenzen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Originally posted by Black B@ndit
            Voor een A70 bestaat er ook een groothoek + een tele voorzetlens.
            Dat is in elk geval een pak goedkoper dan een DSLR met een setje lenzen .
            Maar met een tele op mijn A70 krijg ik 1.5 * 3.
            Dat levert me niet genoeg op.

            Ik kijk daarom graag naar een Fuji S5000/S7000 - Canon PS S1 - Olympus ultra zoom

            groet,

            Vlegel
            Panasonic FZ 15

            "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

            Comment


            • #7
              Ik heb anderhalf jaar een S602Z in gebruik (voorloper van S7000). Daarmee heb ik bijna altijd kunnen doen wat ik wilde. Dat zal met de S7000 niet anders zijn. Het zoombereik van 35-210 (in 35mm omgerekend) is op zich al interessant, en dat kan nog eens vergroot worden via een teleconvertor of wideangle.

              Je hebt er alle mogelijkheden voor automatisch gebruik (heb ikzelf nooit gebruikt) of een hele reeks mogelijkheden voor manuele instellingen.
              Het feit dat je daarnaast nog eens in VGA (640*480) @ 30fps filmpjes kunt maken is ook nog eens leuk meegenomen.

              De camera ligt goed in de hand, is niet te groot en niet te klein, en gebruikt gewone AA (heroplaadbare of niet). Dat vind ik op zich wel gemakkelijk, want je zult bijna nooit zonder batterijen vallen... Je koopt gewoon vlug een pakje AA'tjes en klaar. Daarnaast kun je ook nog op 2 media werken (SM, nu xD en CF/MD). Je kunt gewoon wisselen in de cam van het ene naar het andere zonder kaartje te moeten uithalen.
              Verder is hij stevig gebouwd (mijne is ooit eens van tafel gestuikt zonder schade )

              Maar bovenal zou ik zeggen, neem de cams eens vast en beslis dan welke jou het beste ligt....
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Originally posted by Vlegel
                [br
                Maar met een tele op mijn A70 krijg ik 1.5 * 3.
                Dat levert me niet genoeg op.
                Met de TC erop blijft het gewoon een 3x zoom: zowel de wideangle als de tele-kant wordt vergroot met de vergrotingsfactor...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment

                Working...
                X