Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe te filmen met een 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe te filmen met een 7D

    Dag allemaal!

    Sinds deze week ben ik trotse eigenaar van een Canon 7D. Ik heb al wat zitten experimenteren met foto's maar ook met filmpjes en dat laatste lukt niet echt goed.

    Ik heb al vanalles geprobeerd. PAL, NTSC, 25fps, 50fps, 60fps, lage kwaliteit jpgs, hoge kwaliteit jpgs, ...
    Bij al deze instellingen kreeg ik geen vloeiende beelden uit mijn camera.

    Wat doe ik verkeerd? Welke instellingen moet ik gebruiken?
    Ik wil het toestel voornamelijk gebruiken om voorbij razende auto's te filmen.

    Alvast met grote dank,

    Kristof

  • #2
    Re: Hoe te filmen met een 7D

    Weet je zeker dat je computer snel genoeg is?

    Comment


    • #3
      Re: Hoe te filmen met een 7D

      Goeie vraag, Viewfinder ...

      Hier wat info over de pc:

      Windows Vista Home Premium
      AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2.70 Ghz
      3GB Ram Geheugen
      NVIDIA GeForce 7600 GS

      Dat lijkt mij voldoende te moeten zijn, niet?

      Comment


      • #4
        Re: Hoe te filmen met een 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
        Goeie vraag, Viewfinder ...

        Hier wat info over de pc:

        Windows Vista Home Premium
        AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2.70 Ghz
        3GB Ram Geheugen
        NVIDIA GeForce 7600 GS

        Dat lijkt mij voldoende te moeten zijn, niet?
        Wat is het resultaat, als je deze rechtstreeks via HDMI aan je tv of indien mogelijk aan je scherm aansluit ?

        Zelf weet ik weinig van filmbewerking, maar ik hoor soms zeggen dat je een filmpje eerst moet rippen om tot een aanvaardbaar resultaat te komen.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe te filmen met een 7D

          En krijg je vloeiende beelden OP je camera? (weet niet of het mogelijk is om film terug te spelen, maar vermoed van wel.)
          Zo ja zal het wel aan je computer liggen. Als je de filmpjes eerst wat comprimeert (resolutie hoeft niet omlaag), zal het wel vloeiend spelen.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe te filmen met een 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
            En krijg je vloeiende beelden OP je camera? (weet niet of het mogelijk is om film terug te spelen, maar vermoed van wel.)
            Jep, dat is inderdaad vloeiend.

            Ik bekijk mijn .mov bestanden zonder te converteren via mijn beeldbewerkingsprogramma en daar is het allesbehalve vloeiend.
            Misschien best eens een filmpje uploaden naar Youtube en het daar eens bekijken?

            Comment


            • #7
              Re: Hoe te filmen met een 7D

              Ik zou het gewoon wél converteren. Dat het niet zo vloeiend afspeelt tijdens de bewerking kan niet veel kwaad, het is toch het resultaat dat telt.
              Youtube is ook niet echt alles..

              Comment


              • #8
                Re: Hoe te filmen met een 7D

                Ik heb het al eens geconverteerd naar een .avi bestand (dacht ik). Ook dat resultaat was niet gunstig.
                Ik weet dat Youtube niets is. Het gaat er mij gewoon om dat ik wil dat het filmpje duidelijk afspeelt op mijn pc.

                Hmmm... ik moet nog veel leren.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe te filmen met een 7D

                  Misschien kan je deze reeks eens bekijken:

                  linkje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe te filmen met een 7D

                    Volgens mij heb je misschien niet echt een vaste hand om te filmen? Ik ken zo nog iemand die enkele dagen geleden een 7D gekocht heeft, en die heeft net hetzelfde probleem, maar die sukkelt ook met lenzen zonder IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe te filmen met een 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door momosportwagon Bekijk bericht
                      Volgens mij heb je misschien niet echt een vaste hand om te filmen? Ik ken zo nog iemand die enkele dagen geleden een 7D gekocht heeft, en die heeft net hetzelfde probleem, maar die sukkelt ook met lenzen zonder IS
                      't Is goe maat, 't is goe!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe te filmen met een 7D

                        Ps: zelfs met statief blijft het beeld onstabiel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe te filmen met een 7D

                          Ik heb hier al eens zitten testen maar vind de filmfunctie waardeloos. Als je de camera beweegd, moet je opnieuw scherp stellen. Dit doe je door op de af-on te drukken maar dat gaat nogal traag vind ik.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe te filmen met een 7D

                            Nochtans vele filmpjes op het net zijn indrukwekkend. Het kan volgens mij zeker niet aan het toestel liggen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe te filmen met een 7D

                              Filmen met DSLR's doe je best volledig manueel, dus ook manueel scherpstellen, daarom ook dat ik een aantal manuele lenzen gekocht heb speciaal om te filmen (scherpstellen met een manuele lens is zoveel gemakkelijker).

                              Volgens mij ligt het aan je bewerkingsprogramma...

                              Grt
                              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                              Comment

                              Working...
                              X