Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Het Sony Alpha Topic'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

    1/3 in vergelijking met de catalogusprijzen denk ik. Ik had niet echt alle prijzen gechecked voor ik vertrok, maar ik wist dat bij spector en photohall ik voor een sigma18-200 (3,5-6,3) 370 euro moest neertellen. Daar was de goedkoopste die ik vond 260 euro.....hoe het zit met de internetprijzen weet ik niet, maar ik zie dat deze nu bij konijn 325 staat.......Zoals ik ook al aangaf varieëren de prijzen ook van winnkel tot winkel en van client tot client. Het verschik bedroeg zo een 15 à 20 euro van de ene tot de andere winkel. In ieder geval is het zo dat het goedkoper is.
    Als vakantieland zelf is het een aanrader voor wie van wandelen houdt. Prachtig en puur natuurland. Anders is er niet veel te beleven, en het hoogseizoen is afgestemd op de winter en het skieën. Mij stoort dat niet integendeel. De wandelingen zijn er duidelijk aangeduid en er zijn wandelkaarten beschikbaar. Enkele GR's lopen er ook doorheen. Maar nogmaals, wie niet van wandelen houdt moet er niet heen, tenzij om zich arm te kopen.
    Enkel de hoofdstad is het winkelcentrum bij uitstek. Er zijn een aantal winkels die lijken op Mediamarkt, Photohall, Vandenborre enz waar je dus van alles kunt kopen. De kleinere winkels die alles wat maar naar electronica ruikt verkopen; daar kon je de beste deals doen. De rekken lagen in ieder geval vol met lenzen, maar echt details kan ik niet geven. De meeste van die winkels hebben een aparte 'fotografietoonbank'. Had ik het geweten ik had de prijzen gechecked of telefoonnummers opgeschreven.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
      Enkel de hoofdstad is het winkelcentrum bij uitstek. Er zijn een aantal winkels die lijken op Mediamarkt, Photohall, Vandenborre enz waar je dus van alles kunt kopen. De kleinere winkels die alles wat maar naar electronica ruikt verkopen; daar kon je de beste deals doen. De rekken lagen in ieder geval vol met lenzen, maar echt details kan ik niet geven. De meeste van die winkels hebben een aparte 'fotografietoonbank'. Had ik het geweten ik had de prijzen gechecked of telefoonnummers opgeschreven.
      2 jaar geleden heb ik 2 dagen lang alle winkels bezocht in de hoofdstraat van Andorra la Vella op zoek naar een videocamera. De prijzen waren slechts 5 tot 10% lager dan in Belgische winkels. Toen ik de tweede dag dan maar zonder filmcamera vertrok,zag ik buiten het centrum nog een winkeltje met hoofdzakelijk audioapparatuur in de vitrine. Er binnengegaan en de camera was er op voorraad, 45% goedkoper dan in België. Natuurlijk onmiddellijk gekocht. De verkopers waren Indiërs.
      OPGEPAST : op het internationale garantiebewijs staat dat dit niet geldig is voor Andorra .
      Ondertussen is dit misschien veranderd want de 4 jaar garantie op een A100
      geldt nu ook voor aankopen in Andorra.
      Als je in Barcelona op de Plaza Catalunia staat is er op de hoek een FNAC.
      Loop die straat in en je vindt er 4 fotohandelaars met een zeer ruime stock
      aan Nikon,Canon en Sony. Zowel bodies als lenzen.

      Comment


      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

        Aanrader voor wie Minolta-materiaal wil laten herstellen:

        Camera Repair Workshop
        9 Wharfside, Bletchley
        Milton Keynes, MK2 2AZ
        tel: +44 1908 378 088
        fax: +44 8712 111 984
        email: cameraworkshop@tiscali.co.uk
        www.camerarepairworkshop.co.uk
        Eigenaar/manager: David (Dave) Boyle


        Deze mensen zijn dé Minolta herstellingsspecialisten in de UK. Zij zijn al jarenlang de voornaamste hersteldienst van Minolta-materiaal in UK en hebben een grote voorraad wisselstukken (hebben in 2006 de eindvoorraad van Minolta UK opgekocht toen Minolta met fotografie kapte).

        Als je een defect hebt waarvan Sony zegt dat het niet te repareren valt, check dan eerst nog even bij deze mensen vooraleer je je materiaal in de vuilbak gooit.

        Ik had bv. een Minolta 35/1.4G (niet-RS) waarvan de AF niet meer naar behoren werkte.
        Het Sony Repair Center in Duitsland had me als boodschap gegeven dat er een onderdeel in de lens defect was en dat dit onderdeel niet meer te verkrijgen was. Dus: lens definitief afgeschreven.

        Ik heb daarna een keer met Dave gebeld (trouwens een heel aangename en correcte kerel om mee te werken). Hij zei dat de lens zeker te herstellen was, al dan niet met een nieuw onderdeel.

        Dinsdag, na een telefoontje, heb ik vernomen dat de lens hersteld was en hem de betaling overgemaakt. Vandaag het pakje hier toegekomen: perfect herstelde lens, precieze en vlotte AF, netjes binnenin gereinigd en alles goed verpakt verstuurd, met inbegrip van een faktuur die 6 maand garantie vermeldt .

        Enige probleem dat ik nu heb: ik heb al een andere 35/1.4. Zal er dus maar eentje verkopen zeker ...

        Maar in elk geval voor wie het nog niet door had: deze hersteldienst is een aanrader wat mij betreft !
        Last edited by K-2; 13 juli 2007, 19:15.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

          thanks K2, alvast opgeslagen en genoteerd!
          altijd leuk en handig jou tips, jou prijzen echter soms........lol
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

            In afwachting van nieuwe body en lenzen gaan blijkbaar alvast de prijzen van een aantal bestaande lenzen naar beneden, wat niet echt onverwacht is...

            Sony Style USA prijsdaling

            Nu Europa nog...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Misschien heb ik gewoon geluk gehad...

              Twee 7D's waren binnen de 10 werkdagen weer klaar om af te halen, hersteld en helemaal gereinigd: zagen eruit als nieuw. Bij eentje was naast black frame het duimrubbertje eraf. Men heeft er gewoon helemaal een nieuwe achterkant op gemonteerd . Bij beide stond inderdaad ook vermeld dat o.a. het AF-mechanisme vervangen was. Blijkbaar preventief, hoewel ik niet weet wat er met het oorspronkelijke niet in orde zou geweest zijn.
              Herstelling van een lens duurde wat langer: 3.5 weken.
              Dit was telkens tussen eind november en maart, maar in elk geval qua wachttijd prima in orde voor mij.
              Over de service van Videp ben ik allezins ook te spreken ! Mijn 7D (duimrubbertje, ontspanknop van handgrip en diafragma-wieltje) was na 1,5 week kosteloos herstelt en overal proper gekiusd en ik kreeg er nog een nieuwe SONY-dop bij.

              Als ik nog eens iets voorheb ga ik zeker terug naar daar!

              En Paul jou adres in de UK heb ik hier ook opgeslagen. Bedankt

              Comment


              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                Oorspronkelijk geplaatst door Jap@a Bekijk bericht
                Over de service van Videp ben ik allezins ook te spreken ! Mijn 7D (duimrubbertje, ontspanknop van handgrip en diafragma-wieltje) was na 1,5 week kosteloos herstelt en overal proper gekiusd en ik kreeg er nog een nieuwe SONY-dop bij.
                Dat kan ik enkel beamen. En moeilijk doen ze zeker niet.
                Ik heb een nieuwe Sony 70-200 ssm die back-focus gaf op alle twee mijn toestellen, beide alpha100's dus. Deze lens kwam echter wel uit Hong Kong, via E-bay aangekocht, en had dus ook enkel garantie in Hong-Kong.
                Ik heb de lens en één camera afgeleverd bij VIDEP met de vraag om ze op elkaar te calibreren. Na 10 dagen mocht ik alles al terug gaan ophalen.
                Ik hoefde niks te betalen want de camera was nog onder garantie.
                En inderdaad de lens focust perfect op mijn camera. Maar tot mijn grote verbazing focust de lens nu ook perfect op mijn andere Alpha .
                Wat dus betekent dat ze de lens (die niet onder garantie was) gecalibreerd hebben, en niet de camera.
                En toch heb ik niks hoeven te betalen .
                Niks dan lof dus voor VIDEP.

                Comment


                • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                  [QUOTEWat dus betekent dat ze de lens (die niet onder garantie was) gecalibreerd hebben, en niet de camera.
                  En toch heb ik niks hoeven te betalen .
                  Niks dan lof dus voor VIDEP.[/QUOTE]

                  Het lof mag naar Sony Duitsland gaan.

                  VIDEP verzamelt de defecte apparaten, verstuurt ze bijna dagelijks door naar Sony en stuurt een brief wanneer je alles mag komen terughalen.
                  VIDEP herstelt zelf niets van Sony en bepaalt ook niet of een herstelling wel of niet onder garantie valt.
                  Als je bij VIDEP komt dan zie je een continu aanvoer van defecte TV's, wasmachines, broodbakmachines enz... van de meest uiteenlopende merken.

                  Comment


                  • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                    Je hebt gelijk "Notex", alle eer komt 'Sony Duitsland' toe.
                    En aangezien alles eerst nog naar Duitsland moet dan is die 10 werkdagen in feite wel een heel korte tijd voor een reparatie.
                    En mochten ze de mensen telefonisch verwittigen of via E-mail, (ipv schriftelijk) dan zou de wachttijd nog een dagje, of zelfs een weekend korter kunnen zijn.

                    Comment


                    • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lucdepeut Bekijk bericht
                      En mochten ze de mensen telefonisch verwittigen of via E-mail, (ipv schriftelijk) dan zou de wachttijd nog een dagje, of zelfs een weekend korter kunnen zijn.
                      Kleine tip: als je bij het binnen brengen van materiaal je email-adres opgeeft, dan krijg je netjes een mailtje toegestuurd op het moment dat het weer bij hen binnen komt.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                        Weet er toevallig ook iemand wat het kost bij VIDEP, of Sony dus, om een Minolta-lens (buiten garantie) te laten calibreren?
                        Om te laten nazien en corrigeren voor back-of frontfocus dus?
                        Moet dan ook telkens het toestel mee opgestuurt worden?

                        Comment


                        • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                          Ik heb ook enkel lof over de service van VIDEP.
                          Alle herstellingen gebeuren wel in Duitsland maar ik vind de service van Sony beter dan die in de tijd van Minolta !
                          Sneller klaar en en de herstellingen zijn beter uitgevoerd.

                          Comment


                          • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                            Heb ik een technisch probleem???

                            Telkenmale ik het toestel inschakel, krijg ik volledig verkeerde instellingen te zien; en dit zowel op P,A,S. Ook de instellingen die vermeld worden onder de keuzeprogramma's kloppen niet. Na een aantal seconden doet het toestel het wel. De wachttijd is afhankelijk van de tijd dat het toesteluitgeschakeld was: lange tijd dan kan het tot 30 seconden duren voor het wel functioneel is; korte tijd uitgeschakeld of nadat het toestel zich zelf uitgeschakeld heeft van 5 tot 20 seconden.

                            Op P: 4000 F32
                            A: 4000 F20
                            S: 25 F36
                            Op automatisch is dat 500 F9
                            De vertoonde waarden knipperen en als er dan afgedrukt word is er een zwart beeld te zien..

                            Bij het draaien aan het instelwiel verandert alleen de sluitersnelheid, het diafragma blijft telkens op 32 , 20 , of 36 staan.
                            Zoals reeds gezegd moet ik even wachten voor het toestel het wel doet.

                            Ben ik de enige die dit voorheeft, of is dit een normale 'opwarm'tijd??? Kan me niet herrinneren dat dit ook zo was toen ik het toestel verleden jaar kocht.
                            Op het toestel staat nog de eerste softwareversie.......

                            ben benieuwd.......
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

                            Comment


                            • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                              Niet normaal Guido. Je kan proberen of het opgelost is met nieuwe firmware, maar persoonlijk zou ik het gewoon bij VIDEP binnen brengen.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • Re: 'Het Sony Alpha Topic'

                                Bon, de softwareupdate heeft dus niks geholpen, en had dit niet echt verwacht. Er zit dus niks anders op dan het binnen te doen. Vreemd dat hij een 'opstarttijd' nodig heeft....Ga toch nog eens proberen met 'terugstellen naar fabrieksinstellingen'.........
                                Sony RX10 Mark IV
                                nog een fijne dag verder!
                                Guido

                                Comment

                                Working...
                                X